היישום אינו מחובר לאינטרנט

'הישגיות' בעדה האתיופית וכיצד היא מתבטאת בבית ספר

עבודה מס' 067101

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוני בתפיסת ערך ההישגיות בתרבות האתיופית לעומת התרבות המערבית (ישראל) וכיצד שוני זה בא לידי ביטוי בהישגיהם הלימודיים של עולי אתיופיה בבתי הספר.

8,489 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מחקרי יבקש לבדוק את תפישת ההישגיות בתרבות האתיופית וכיצד היא באה לידי ביטוי בבית הספר היסודי. אני משערת כי מפגש בין שתי התרבויות, שכל אחת מהן שמה דגש על ערכים שונים הוא שורש הבעיה.כדי לבדוק אם השערתי נכונה או שגויה אבחן בפרקים העיוניים את תרבות האתיופים, את קשיי הסתגלותם לחברה הישראלית, את מערכת הערכים הפוסט-מודרנית הנהוגה בישראל ואת תפיסת ערך ההישגיות בתרבות. בפרק המחקרי, אראיין מרואיינים אשר חולקו לשלוש קבוצות: מורים המלמדים תלמידים יוצאי אתיופיה ותלמידים ילידי הארץ, תלמידי בית ספר יסודי ילדי הארץ ותלמידי בית ספר יסודי יוצאי אתיופיה. בנוסף לכך, אערוך ניתוח שיתבסס על אינטגרציה בין הידע המחקרי שנמצא בסקירת המחקר, בין הידע החדש שהוסק על סמך הראיונות ובין הבנתי את שניהם גם יחד. לבסוף אסכם את העבודה, אציג את מסקנותיי ואת המלצותיי שיתבססו על הראיונות השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
תרבותם של עולי אתיופיה בהשוואה לתרבות הישראלית
קשיי השתלבותם של העולים מאתיופיה בחברה הישראלית
מערכת הערכים הפוסט-מודרנית ותפיסת ערך ההישגיות בתרבות זו
פרק המחקר: ממצאים
ניתוח ודיון
סיכום ומסקנות
המלצות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: קובץ העבודה אינו כולל את תמליל/סיכום הראיונות.

קטע מהעבודה:

במאמרן של צור ואשל (2001), הוצג דו"ח שפורסם בשנת 1997 על ידי המשרד לקליטת עלייה ועל ידי הג'וינט ובו נמצא שמספר הילדים האתיופיים עד גיל חמש, ששולבו במסגרת חינוכית לגיל הרך היה בין שליש לחצי. מבין ההורים, שנשאלו על הסיבות לכך שרבים מן הילדים אינם מבקרים בגן או במעון, השיבו כשישים אחוז שהסיבה העיקרית היא המחיר הגבוה, ולגבי פעוטות ציינו, שהילד עדיין צעיר מדי. מממצאים אלו עולה השאלה, אם אין ההורים מרגישים איום על דפוסי החינוך שלהם, ועל כן חלקם נמנעים, כל עוד לא מדובר בחינוך חובה, מלשלוח ילדים צעירים כל כך למוסד חינוכי, שדפוסיו כה שונים מדפוסי החינוך המקובלים.

תגים:

תרבות · ערכים · הישגיות · בית ספר יסודי · תרבות מסורתית · תרבות מודרנית · חינוך · נוער עולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'הישגיות' בעדה האתיופית וכיצד היא מתבטאת בבית ספר", סמינריון אודות "'הישגיות' בעדה האתיופית וכיצד היא מתבטאת בבית ספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.