היישום אינו מחובר לאינטרנט

רפורמות התרבות של מצטפא כמאל

עבודה מס' 067053

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת רפורמות התרבות שביצע אתאתורכ בתקופת כהונתו בתורכיה בין השנים 1923-1938.

3,809 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

"בין מזרח ומערב" הוא מונח שמשמש תכופות לתיאורה של תורכיה. מיקומה הגיאופוליטי, ההיסטוריה שלה והדרך שעשתה, מאימפריה אסלאמית, האימפריה העות'מאנית, לרפובליקה תורכית חילונית מסבירים את הגדרתה זו. מעבר זה התבצע בהנהגתו של מצטפא כמאל שבכריזמה, עקשנות ואידיאולוגיה לאומית מוצקה ביצע מהפכה בתורכיה - המהפכה הכמאליסטית.
מלחמת העולם הראשונה היא הפתיח הכרונולוגי של העבודה. בסיום מלחמה זו חרבה האימפריה העות'מאנית וסדר חדש הופיע במזרח התיכון. מחורבותיה של האימפריה קמו מדינות מנדט ומדינות עצמאיות ובכללן תורכיה. הלאומיות התורכית יוצאת מנצחת מובהקת ומכוננת את המדינה החדשה, את תורכיה המודרנית. אדריכל הניצחון הוא מצטפא כמאל ולפניו היו פתוחות בשלב זה כל הדרכים למימוש חזונו.
עניינה של עבודה זו הוא בבחינת רפורמות התרבות שביצע אתאתורכ בתקופת כהונתו בתורכיה בין השנים 1923-1938. העבודה תבחן את הרפורמות שביצע אתאתורכ בתחום התרבות בתקופת שלטונו בתורכיה וכיצד שיקפו אלה את תפיסת עולמו. בשלב ראשון יוצג רקע שיכלול תיאור על אופן הקמת הרפובליקה התורכית והשתלשלות העניינים שקדמה והביאה לה. הרקע יכלול גם את האידיאולוגיה של מצטפא כמאל, מקורות השראתו ותפיסת עולמו. בהמשך תבחנה רפורמות התרבות על פי סדרם הכרונולוגי: השינויים בלבוש והרפורמות הלשוניות. הרפורמות בחיי היום יום שכוללות את שינוי התאריכון, השעון, הוספת יום פגרה שבועי ואימוץ שמות משפחה. כמו גם שינוי ושכתוב ההיסטוריה התורכית. בכל פרק יהיה ניסיון להעמיק במטרות של אתאתורכ לביצוע אותה רפורמה ולברר כיצד מטרות ומעשים אלו משקפים את תפיסת עולמו.

תוכן העניינים:
מבוא
1. פרק א- רקע:
1.1 הקמת הרפובליקה התורכית
1.2 האידיאולוגיה של אתאתורכ ומטרותיו
2. פרק ב- רפורמה בלבוש- התרבוש והרעלה
3. פרק ג- שינויים לשוניים-
3.1 הכתב התורכי
3.2 השפה התורכית
4. פרק ד - שכתוב ההיסטוריה
5. פרק ה - רפורמות בחיי היום יום
6. סיכום
7. נספחים :
7.1 נספח א' - מפת תורכיה
7.2 נספח ב'- טבלה כרונולוגית של הרפורמות הכמאליסטיות

קטע מהעבודה:

בסיום מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1918 התפרקה האימפריה העות'מאנית שנמנתה על המדינות המפסידות במלחמה וסדר חדש איים על העם התורכי. בעלות הברית הקימו באיסטנבול ממשל צבאי וכפו על העות'מאנים לקבל, בשנת 1920, את חוזה סוור שהיה קשה ומשפיל עבורם ואיים לשעבד את תורכיה כולה למנצחים. חוזה זה כלל מנהל יווני באיזמיר, עצמאות לארמנים במזרח אנטוליה, ואוטונומיה לכורדים. לאחר שהסולטאן מחמד וחיד א-דין, חתם על החוזה גברה תחושת הכעס והעלבון בקרב תושבי תורכיה והוכרז יום אבל. החוזה לא יושם מעולם, כיוון שבאנטוליה צצה מדינה תורכית חדשה על בסיס אנשים שדחו את החוזה והוקיעו את המנהיגים שחתמו עליו כשבראשם מצטפא כמאל, שלימים יקרא כמאל אתאתורכ (אבי תורכיה).

תגים:

אתא-תורכ · תורכיה · טורקיה · מהפכה · תרבותית · איסלם · אסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רפורמות התרבות של מצטפא כמאל", סמינריון אודות "רפורמות התרבות של מצטפא כמאל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.