היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכם ויצמן פייסל

עבודה מס' 067049

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה השפיעה בחירת האסטרטגיה של כל אחד מהצדדים על הצלחת המשא ומתן בהסכם.

7,377 מילים ,22 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

פרסומה של הצהרת בלפור ב 1917 ובה ההכרה בשאיפות הלאומיות של היהודים בארץ ישראל וגם ההכרה בתנועה הציונית כמייצגת שאיפות אלה ומלחמת העולם הראשונה הביאה להתגברות הלאומיות הערבית.
בקרב מנהיגי התנועה הערבית בארץ ישראל רווחה התפיסה כי ארץ ישראל היא חלק מסוריה הדרומית שיש לספחה ל"סוריה הגדולה" שבירתה דמשק. באופן מוזר עוררה הצהרה זו התארגנות אנטי ציונית פעילה, שקיבלה עידוד מצד פקידי הממשל הבריטים בארץ ישראל אך היא הצמיחה גם את הסיכוי הראשון להידברות בין הציונות לבין התנועה הלאומית הערבי.
חיים ויצמן, מנהיג התנועה הציונית, היה מודע כבר קודם לכן לצורך במניעתה של התנגדות ערבית למפעל הציוני. הוא חרד מפני הסתבכותה של הציונות ב"שאלה הערבית", והאמין בכנות באפשרות של שיתוף פעולה יהודי ערבי וניסה הגיע להידברות עם מנהיג התנועה הלאומית הערבית, האמיר פייצל, בנו של שריף מכה.

הסכם ויצמן פייסל נחתם ב 3 ינואר 1919 בין חיים ויצמן בשם התנועה הציונית, לבין האמיר פייסל, בנו של חוסיין מלך חיגא'ז, בשם הממלכה החיגא'זית והיה אמור להסדיר את היחסים בין התנועה הציונית לבין הממלכה ערבית מאוחדת בראשות פייצל שהייתה אמורה לקום בעקבות תוצאות מלחמת העולם הראשונה והמרד הערבי.

ההסכם היה תוצאה של משא ומתן מתמשך בין שני הצדדים ומטרת העבודה היא לדון בבחירת האסטרטגיה של כל אחד מהצדדים ולבחון השפעתו על ניהול המו"מ ותוצאותיו.

שאלת המחקר בעבודה זו היא: האם ובאיזו מידה השפיעה בחירת האסטרטגיה על הצלחת המשא ומתן בהסכם ויצמן פייסל 3.1.1919 ?
טענת המחקר בעבודה זו היא שבחירת אסטרטגיה של שיתוף פעולה במהלך משא ומתן תביא להצלחת המשא ומתן ותביא ליצירת הסכם טוב ומקובל.
בעבודה זו אציג את הרקע ההיסטורי אשר קדם לחתימת ההסכם ולאחריו אציג את הפרק התיאורטי. הפרק התיאורטי יכלול תיאוריות והגדרות הקשורות לעולם ניהול המשא ומתן, תיאוריות העוסקות בבחירת אסטרטגיה, סיווג אסטרטגיות (מאבק או שת"פ) והשפעתן על תהליך המשא ומתן.
בפרק היישומי אנתח את התיאוריה שהצגתי בהתייחס למקרה ויצמן פייסל ואבחן האם שאלת המחקר אוששה או הופכה.
בשולי הדברים אציין כי בחרתי בנושא זה מאחר והנושא רלוונטי אף היום ועל אף הזמן שחלף.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
פרק תיאורטי
פרק יישומי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: פרק הרקע ההיסטורי אינו כולל מראי מקום.

קטע מהעבודה:

ניהול משא ומתן הוא המקצוע השני העתיק בעולם, אולי הראשון, וייתכן שיש קשר בין השניים. עדיין לא נמצאה נוסחת הקסם שתבטיח הצלחה במשא ומתן (גלין, 1999: 1).
משא ומתן הוא תהליך שבו שני הצדדים, או יותר, מנסים ליישב ביניהם מה כל אחד ייתן וייקח או יבצע ויקבל בעסקה ביניהם (גלוברזון,1998 : 284).
על פי מאדוקס בכל פעם שאנו מנסים להשפיע על אדם אחד, באמצעות החלפה הדדית של רעיונות, או באמצעות משהו בעל ערך חומרי, אנו עוסקים במשא ומתן. משא ומתן הוא תהליך שבו אנו משתמשים כדי להשביע את הצרכים שלנו, כאשר מישהו אחר מחזיק במה שאנחנו רוצים. כל משאלה שאנו רוצים להגשים, כל צורך שאנו נאלצים להשפיע הם מצבים אפשריים למשא ומתן (מאדוקס, 1994: 13).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכם ויצמן פייסל ", סמינריון אודות "הסכם ויצמן פייסל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.