היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיאמי - תהליכים מטרופוליניים

עבודה מס' 067028

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכים מטרופוליניים שעברו על העיר תוך התמקדות באוכלוסיות המהגרים.

2,183 מילים ,10 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה קצרה זו סקרתי את התחומים החשובים של השפעה קובנית על העיר מיאמי ב-50 שנה האחרונות.
הנושא הינו המוזאיק האתני-חברתי שמאפיין את מטרופולין מיאמי מאז אמצע המאה ה-20. האוכלוסייה הבולטת ביותר מבחינה דמוגרפית היא אוכלוסיית יוצאי קובה, ולכן הדגש בעבודתי יהיה על אוכלוסייה זו. להלן מספר עובדות ומסקנות עליהן אבנה את המשך העבודה:
מיאמי הינה העיר המאוכלסת ביותר באזור המטרופוליטני של מיאמי. כיום יש בעיר 404,048 תושבים שהם חלק מאזור מטרופוליטני נרחב אשר בו יש 5.59 מליון תושבים. אזור מטרופוליטני זה הוא הרביעי בגדולו בארה"ב, והגדול ביותר בדרום ארה"ב (ע"פ הסנסור ביורו 2000).
ההרכב הדמוגראפי של העיר מיאמי מעניין ומגוון ביותר:
54.8% - היספאנים.
23.32% - לא לבנים.
11.8% - לבנים.
5.4% - גזעים אחרים.
4.74% - שני גזעים שונים או יותר.
0.7% - אסייתים.
0.2 - ילידיים אמריקאים מקוריים (אינדיאנים).
0.04% - מהאיים הפסיפיים.
במיאמי יש ייצוג רב לאוכלוסייה הקובנית והיא המיעוט השכיח ביותר (34.1%). מיאמי היא העיר עם מספר התושבים הרב ביותר אשר נולדו מחוץ לארה"ב (59% מהתושבים).
במיאמי יש את אוכלוסיית דוברי הספרדית הגדולה ביותר בהמיספרה המערבית (מחוץ למרכז ובדרום אמריקה), בשנת 2000 דיווחו כ 66% מתושבי מיאמי כי ספרדית היא שפת אמם (ע"פ הסנסור ביורו 2000).

תוכן עניינים:
הקדמה
רקע פוליטי של שנות ה-50
גלי ההגירה למיאמי
פוליטיקה קובנית במיאמי
הפרדת מגורים (Housing segregation)
תקשורת במיאמי בקרב האוכלוסיה הקובנית
מהומות במיאמי ומתחים בין קבוצות אתניות
הגירה אל מיאמי, הגירה ממיאמי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כמה שזה נשמע בלתי סביר המשיכו טיסות סדירות בקו הוואנה - מיאמי גם אחרי משבר מפרץ החזירים(1). יוצאי קובה בתקופה הזו היו לרוב מן המעמד הבינוני-נמוך, והיה הרבה פחות סביר שיסבירו את הכניסה למיאמי ככניסה לצורכי תיירות.
בזמן משבר הטילים בקובה(2) בוטלו לאלתר כל הטיסות בין הוואנה למיאמי. החל מאותו משבר ואילך הגעה למיאמי מקובה התאפשרה רק דרך השגת ויזה מיוחדת (הליך כמעט בלתי אפשרי) או בדרך לא חוקית, דרך הים בסירות.
בשנת 1965 הצנח מספר הקובנים המגיעים לארה"ב ועמד על 16,447 לכל השנה. בסה"כ מאז המהפכה הגיעו כ 210,000 קובנים לארה"ב (Levine & Asis 2000).

תגים:

מיאמי · קובה · הגירה · דמוגרפיה · כלכלה · פוליטיקה · אוכלוסייה · מטרופולין · מהגרים · דמוגרפיה · מהגרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיאמי - תהליכים מטרופוליניים", סמינריון אודות "מיאמי - תהליכים מטרופוליניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.