היישום אינו מחובר לאינטרנט

זרם הדאדא

עבודה מס' 067012

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של תנועת הדאדא, מנהיגיה והתפתחותה.

5,234 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב"מאניפסט XIII" משנת 1918 מאפיין טריסטן צארה את ה"דאדא": "דאדא הוא חיידק בתול | דאדא מתנגד לחיי מותרות | דאדא | חברה אנונימית לניצול רעיונות | לדאדא 391 גישות וצבעים המשתנים בהתאם למינו של הנשיא | הוא משתנה - אומר הן - ובאותה עת אומר את ההיפך - ללא | חשיבות - צורח - יוצא לדיג עם חכה |דאדא הוא זיקית השינוי המהיר והאינטרסנטי | דאדא מתנגד לעתיד. דאדא מת. דאדא הוא אידיוט. יחי דאדא. דאדא איננה אסכולה ספרותית, צרח."
אז כן, דאדא איננו סגנון ולא אסכולה אומנותית. הוא תנועת מחאה, זרם אומנות אוונגרדי שנולד בציריך ב-1916 ופעל עד 1923. בעבודתי ברצוני לתאר את הגורם לעלייתה של תנועת הדאדא, את תקופת פעילותה של התנועה, את האנשים שפעלו בה, את האידיאולוגיה שלה, וכמובן את השפעתה הרבה על תנועות שקמו לאחריה. העבודה כוללת חמישה פרקים דרכם אנסה לבצע סקירה קלה של ההיסטוריה הדאדאיסטית בתחילה. אפתח בגורמים שהביאו להקמתה של התנועה ואחר כך אפרט את תרומתם הגדולה של חבריה בתחומי האומנות השונים כמו: ציור, אומנות פלסטית, שירה וכתיבה פונטית, אך בעיקר ברצוני להתמקד באומנות התיאטרון הדאדאיסטי - האם הקהל קיבל את הסגנון הזה? מה קרה לתיאטרון הדאדאיסטי? למה זרם הדאדא לא הצליח להחזיק מעמד בתיאטרון כשבתחומי אומנות אחרים הוא כן השתרש? או שמא הוא כן נשאר רק בצורה אחרת....
ודבר אחרון שמאוד מעניין אותי לדעת ואין עליו תשובות בספרים או במאמרים זה האם הדאדא במתכונתו של אז היה תופס היום?, האם היום במצבנו המלחמתי יש מקום לסוג תיאטרון מרדני שכזה? איך הקהל של ימינו יגיב?

תוכן עניינים:
1. הקדמה
1.1 אז מה זה דאדא?
1.2 הרקע הפוליטי חברתי שהביא להקמת התנועה
1.3 דאדא ציריך וקברט וולטר
1.4 גיבורי התנועה ותרומתם
2. הדאדא בעולם האומנות הפלסטית
2.1 ציור ופיסול
2.2 כתיבה ליטריסטית
3. דאדא ותיאטרון
3.1 כיצד הדאדא בא לידי ביטוי בתיאטרון - מרכיבי ההצגה
3.2 האם הקהל קיבל את התיאטרון הדאדאיסטי ?
4. דאדא ותיאטרון - הסוף ?
4.1 מה קרה לתנועת הדאדא
4.2 דאדא וסוריאליזם
5. דאדא היום
5.1 הדאדא ואנטי קולנוע - אנדי וורהול: וידאו ארט - פופ ארט
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ראשיתה של תנועת הדאדא נמצאת בציריך שבשוויצריה החברים בתנועה הגיעו לשוויץ מרחבי העולם: מרומניה, מגרמניה ומצרפת, שהיו נתונות במלחמה. וזאת משום ששוויץ הייתה מקום נייטרלי. לאחר הקמתה, תנועת הדאדא גדלה והתפרשה לארצות נוספות כגון: גרמניה, ניו יורק וצרפת. אך בתת פרק הזה בחרתי להתמקד בשוויצריה וזאת משום ששם לדעתי טמון הגרעין הכי טהור וראשוני של התנועה.
פעילות תנועת הדאדא התחילה בציריך שבשווייץ כהתארגנות להעלאת מופעים וערבים ספרותיים שארגן הוגו באל ב"קברט וולטיר" (Cabaret Voltaire), בית קפה שהיה שייך לאדם בשם יאן אפרים (Jan Ephraim). שמו הקודם של בית הקפה היה "Holläandisch Meierei Cafe", והוא שונה ל"קברט וולטר" על שמו של וולטיר, הוגה הדעות והסטיריקן בן המאה ה-18.

תגים:

מרסל ינקו · הוגו באל · טריסטן צארה · שירה פונטית · שירה ליטריסטית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זרם הדאדא", סמינריון אודות "זרם הדאדא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.