היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושג האמת המגולם בזרם הרומנטי ודרכי התבטאותו בזרם הפוסטמודרני

עבודה מס' 061229

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט "ברזיל"\טרי גיליאם.

9,607 מילים ,18 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הפילוסוף היווני אפלטון קשר את היופי לאמת. קשר זה הוא חשוב, וכל המעוניין לעסוק באמנות באופן משמעותי ומעמיק חייב להכיר בה. החוקר גורודייף הבחין בין אמנות אובייקטיבית ואמנות לא אובייקטיבית: "באמנות אובייקטיבית", אומר חוקר זה, "האמן יודע בדיוק מה הוא עושה ואיזו השפעה תהיה לאמנותו על החווה אותה. אמן אובייקטיבי מתכנן את אמנותו כדי להעביר מסר מסויים וכדי לגרום לחווה האמנות לחוש ולהרגיש דברים מסויימים עפ"י תכנון קפדני.
ניתן למצוא שלל דעות הנוגעות לאמנות. יש הטוענים כי האמנות מנוגדת לשכל, היא ענין "רגשי" והאמן פועל עפ"י אינטואיציה, כלומר כדי להגיע להישגים אמנותיים האמן מדכא את השכל ואת כושר האבחנה המודע שלו כדי שערכי האמנות יעלו מתת-המודע שלו. אחרים טוענים כי האמנות שייכת לצד החייתי, היצרי של האדם, ויש המנתקים אותה לגמרי מיופי ומהנאה כשהם טוענים כי האמנות איננה חייבת כלל להיות יפה או מהנה. יש השואפים לנתק את האמנות ממחוייבות כלשהי ולחוקים כלשהם וטוענים כי האמנות לא חייבת להיות שום דבר במיוחד, או שהיא יכולה להיות כל דבר.
בעיה דומה, שנובעת משאלת מהותה של האמנות היא שאלת היכולת להעריך אמנות, אמנים ויצירות אמנות. יש התולים את הערך האמנותי במוסכמה חברתית וטוענים כי אמנות היא כל מה שהוחלט, בחברה נתונה, כי הוא אמנות, ויש הטוענים כי הטעם האישי הוא המוחלט היחיד שיכול לקבוע את ערכה של יצירת האמנות.
האמת היא שלדעתי האמנות היא היבט הכרחי של היצור האנושי, ושעל האדם מוטלת החובה לעסוק בה, עפ"י טבעו. דבר זה נובע מכך שטבעו של האדם הוא רוחני, כלומר: שהרוח האנושית עוסקת באופן קבוע במפגש עם העובדות. הפעילות הרוחנית האנושית, שמבחינת ההיבט ההכרתי היא המחשבה, היא מבחינה אסתטית, האמנות: המחשבה והאמנות משלימות - שילוב פעיל שבו נפגשת תודעת האדם עם עובדות המציאות. עובדה זו מובנית בטבע האנושי; האדם איננו יכול שלא לעסוק באמנות יותר משהוא יכול שלא לעסוק במחשבה. ניתן לומר, שלאדם יש טבע אסתטי, טבע אמנותי. שאיפתה של רוח האדם לידיעה אינה אלא צד אחד של המטבע שצידה האחר הוא שאיפתה ליופי.

מטרת העבודה הינה להוכיח כיצד יצירת אומנות מעבירה את אותה האמת בזרם הרומנטי, זאת תוך כדי התבססות על אבי התיאוריה הרומנטית - קאנט, וניתוח האיפיונים של התנועה הרומנטית באומנות, הממחישים והמעבירים אמת זו. בהמשך אבדוק כיצד הזרם הרומנטי מהווה בסיס לזרם הפוסט מודרניסטי, אילו מהמאפיינים של שתי התנועות חופפות וכיצד התנועה הפוסט-מודרניסטית מעבירה את האמת שלה ביצירת האומנות. ולבסוף בכוונתי להוכיח איפיונים אלו במדיית הקולנוע, דרך ניתוח הסרט הפוסטמודרניסטי "ברזיל"/ טרי גיליאם.

תוכן עניינים:
הקדמה
הרומנטיקה ותפיסתה את האמת באמצעות יצירת האומנות
האמת המתבטאת האומנות הפוסטמודרנית
קווי דימיון ושוני בין התפיסה הרומנטית והתפיסה הפוסטמודרנית
יישום על המדיום הקולנועי
ניתוח הסרט "ברזיל" /טרי גיליאם
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

"THE SUBLIME", Encyclopedia Of Esthetics, Michael Kelly {Ed.}, New York, Oxford Uni. Press, 1998. PP. 322 - 331.
Abrams, M.H, The Mirror the Lamp, Oxford Uni. Press, New York, 1971
Bowie, Andrew, From Romanticisim to Critical Theory: The Philosophy of German Literary Theory, Routledge Press, London New York, 1997.
Carroll, Noel, The power of movies, IN: Aesthetics: a reader in philosophy of the arts, {ED. David Goldblatt Lee.B. Brawn}, Upper Saddle River Press, N.J., 1997.
Kaiser, D.A, Romanticism, Aesthetics Nationalism, Cambridge, Cambridge Uni. Press, 1999.
Kant, Immanuel, "Critique of Judgment ", {Trans. J.H. Bernard}, New York, USA, Hafner Press, Macmillan Publishing co., 1951.
Lockridge, Laurences, The Ethics of Romanticism, Cambridge, Cambridge Uni. Press, 1989.
Margolis, Joseph, Philosophy - Looks at the Art, Charles Scribner's Sons Publishing, New York1987..
Waugh, Patricia, Practising Postmodernism, Reading Modernism, Arnold Publishing, New York, London, 1992.
אונגר, הנרי, קולנוע ופילוסופיה, הוצאת דביר, תל -אביב, 1991.
אופיר, עדי, פוסטמודרניזם: עמדה פילוסופית, מתוך: חינוך בעידן השירי הפוסטמודרניסטי, {עורך :אילן גור-זאב}, אבנר שפירא החוג לפילוסופיה, 1997 .
ברינקר, מנחם, אסתטיקה כתורת הביקורת, הוצאת לאור ע"י משרד הביטחון, תל- אביב, 1982.
ברלין, ישעיהו, שורשי הרומנטיקה, {תרגום:עתליה זילבר}, הוצאת עם-עובד, תל -אביב, 2001 .
גורביץ ,דוד, פוסטמודרניזם- תרבות וספרות בסוף המאה העשרים, הוצאת דביר, תל -אביב, 1997.
וילקינסון, רוברט, אומנות, רגש והבעה, מתוך: אסתטיקה: מבוא פילוסופי, {עורך אוסוולד הנפלינג} הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב , 1999 .
לאלו, שארל, ראשי פרקים באסתטיקה, {תרגום: יוסף אור}, הוצאת י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, והוצאת "יבנה", ירושלים, 1990.
צמח, עדי, מבוא לאסתטיקה, מפעלים אונברסיטאיים להוצאה לאור, תל- אביב, 1977.
קולינסון, דיאנה, החוויה האסתטית, מתוך: אסתטיקה: מבוא פילוסופי, {עורך אוסוולד הנפלינג} הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב , 1999 .
ישעיהו, ברלין, שורשי הרומנטיקה, {תרגום:עתליה זילבר}, הוצאת עם-עובד, תל -אביב, 2001, עמוד 92.
מנחם, ברינקר, אסתטיקה כתורת הביקורת, הוצאת לאור ע"י משרד הביטחון, תל- אביב, 1982. עמוד11.

תגים:

ברזיל · גיליאם · האמת · טרי · מושג · פוסטמודרניזם · רומנטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושג האמת המגולם בזרם הרומנטי ודרכי התבטאותו בזרם הפוסטמודרני", סמינריון אודות "מושג האמת המגולם בזרם הרומנטי ודרכי התבטאותו בזרם הפוסטמודרני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.