היישום אינו מחובר לאינטרנט

זרמי ים

עבודה מס' 023079

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מגמת הזרמים, גאות ושפל, הווצרותם והשפעתם של הזרמים.

2,526 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

בים שכבות שונות של מים אשר בהכללה ניתן להגדירן כפני הים ומעמקי הים. המים נמצאים בתנועה מתמדת, כך שבשכבה העליונה של המים מצויות תנועות מתמידות משני סוגים. הסוג האחד של התנועות הינו של אלו אשר הודפות את המים בכיוון אנכי ואינן מסיעות אותם למרחקים. הסוג השני הוא של תנועות אשר מסיעות כמויות עצומות של מים למרחקים גדולים ביותר.

תנועות גלי הים מהסוג הראשון נגרמות ע"י הרוחות, ולעיתים רחוקות אף ע"י רעידות אדמה והתפרצויות געש תת-מימיות ובנוסף, ע"י גאות ושפל. הסוג השני של התנועות הוא של הזרימות הימיות הגדולות. לזרימות גדולות אלו מספר סיבות. הסיבה העיקרית היא הרוחות השליטות, שהן רוחות בעלות כיוון מתמיד וזמן נשיבתן ממושך, כרוחות הפאסאטים והמונסונים. סיבה נוספת, אשר חשיבותה פחותה, מצויה בהבדלים של הלחץ האוסמוטי, כשהכוונה היא להבדלי הטמפרטורה והמליחות בחלקי מים שונים, במרחקים ובמעמקים. לחץ זה הוא שיוצר את זרימות ההשתוות בין האוקינוס ובין הימים הצדדיים, אשר אינם אונקינוסים. האוקינוסים מתייחדים בכך שיש בהם רכס מרכזי עם רעשי אדמה רדודים והרי געש בזלתיים וכן פסים של סטיות מגנטיות ומתארי חוף דומים אלה לאלה. הימים שאינם אוקינוסים, אינם מתאפיינים בסימנים אלה ומתארי חופיהם שונים אלה מאלה. לדוגמה, ים התיכון איננו אוקינוס זעיר, מאחר שאין בו סימנים המאפיינים אוקינוס, אך לעומת זאת, יש בחציו המזרחי רעשי אדמה מרובים בצפון הים ובדרומה של אירופה [בתורכיה, יוון ואיטליה]. באיזור רעשי האדמה מצויים גם הרי געש פעילים, שהסלעים הנפלטים מהם דומים, אך לא זהים לאלה הנפלטים באיזורים שמסביב לאוקינוס.
הרעשים רדודים וגם עמוקים, אך אינם ממוקמים על מישור מוגדר הנטוי בתוך המעטפה, כפי שהם מאורגנים מסביב לאוקינוס השקט. (פרוינד, 78-80 :1977)

לזרמי הים יש השפעה רבה על עיצוב האקלים ביבשות. כאשר זרמים אלה עוברים כזרם קר על פני יבשות, הם גורמים להתהוותם של מדבריות באיזורי החוף ולעומת זאת, כשזרם חם עובר על יד יבשה, הוא מעלה את הטמפרטורה שלה וגורם לירידת גשמים מרובים. גושי היבשות וחופיהם משפיעים השפעה מרובה על כיוונם ומהלכם של זרמי הים.
זרמים אלה מתפצלים לעיתים קרובות בעת שנתקבלים ביבשה, ולעיתים סוטים מכיוונם ושוטפים לאורך חופיה.
בעבודתי ארצה לטעון שבגין תפוצת החי והצומח, הנגרמת כתוצאה מזרמי הים, ישנם מקומות, כמו באיים הקאריביים, אשר בהם לא קיימת חובה לפתח חקלאות לצרכי מזון, שכן המזון כבר מסופק באופן טבעי על ידי הטבע ומשום כך זרמי הים הינם בעלי חשיבות שמעבר לעולם האוקינוגראפי, אלא מתבטאים בחיי היום יום של אוכלוסיות שונות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: מגמתם של זרמי הים
פרק שני: גאות ושפל
פרק שלישי: זרמי הים
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

כדור הארץ · אוקינוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זרמי ים", סמינריון אודות "זרמי ים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.