היישום אינו מחובר לאינטרנט

יעילותו של השאלון הסוציומטרי ככלי מיון בצה"ל

עבודה מס' 066960

מחיר: 295.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא ובחינת יעילות השאלון ככלי מיון בצה"ל.

3,536 מילים ,22 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו נתמקד בשימוש במבדק הסוציומטרי בצה"ל ככלי למיון וקידום כ"א בארגון.
הסוציומטרי משמש בצה"ל ככלי מיון בעל תוקף ניבוי מול מגוון רחב של קריטריונים אופרטיביים להגדרת איכות שירות.
החל מניבוי שרידות ביחידות קרביות מיוחדות (פרץ, 1992), דרך ניבוי הצלחה בקורסי פיקוד זוטר (גרשוביץ, 1984; פלדמן וטוב, 1990) וכלה בניבוי קריטריון הישג בקורס קצינים (פלדמן, 1987; דרך וגל, 1994).
בעבודה יוצג תהליך המיון בצה"ל באמצעות המבחן הסוציומטרי, חשיבות התהליך, יתרונות וחסרונות התהליך, ניתוח ביקורתי והמלצות לשיפור התהליך.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. תיאור התהליך
ג. סיכום והמלצות לשיפור
ד. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"סוציומטריה" מופיעה לראשונה בעבודתו המדעית של Moreno (Moreno, 1934). בספרו Who Shall Survive מורנו מתייחס למושג זה כאל "תיאוריית העל של המדעים ההומניים" ומציב את הבסיס התיאורטי והכלים האופרטיביים שמהם התפתחו שלוש גישות שונות לנושא:
1. הגישה האבחונית-טיפולית רואה בסוציומטריה כלי למיפוי ולאבחון יחסים חברתיים בקהילה או בקבוצות קטנות כבסיס להתערבות טיפולית העושה שימוש במאפייני ההשפעה התרפיוטית של הקבוצה על הפרט (Jennings, 1950). בשלב האבחון נערך 'ניתוח מבני' (הסוציוגרמה) אשר באמצעותו מאופיין מארג היחסים החברתיים בקבוצה ובמהלכו מאותרות חריגויות חברתיות (לדוגמא: ה'בודד' המאופיין בהיעדר בחירות חיוביות או שליליות מצד חברי הקבוצה, ה'דחוי' המאופיין בריבוי בחירות שליליות, ה'שנוי במחלוקת' המאופיין בריבוי בחירות חיוביות ושליליות כאחד וכד'). הסוציוגרמה מהווה בסיס להפעלת טכניקות פיתוח יחסי אמון ורשת תמיכה הדדית בקרב חברי הקבוצה (למשל: טכניקת Emotional Expensiveness). מטרתן של טכניקות אלו הינה להשפיע על שינוי מיקומם של פרטים במארג החברתי של הקהילה. שינוי המיקום של החריגים אמור, ע"פ מורנו, להגביר את תחושת השייכות וה- Well Being של הפרטים וכפועל יוצא להשפיע על בריאותם הנפשית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יעילותו של השאלון הסוציומטרי ככלי מיון בצה"ל", סמינריון אודות "יעילותו של השאלון הסוציומטרי ככלי מיון בצה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.