היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות חברתית של עסקים

עבודה מס' 066942

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הרעיון בעולם ובישראל כתוצר "גלוקאלי", המגלם בתוכו השפעות גלובליות כמו גם לוקאליות.

2,629 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

גילויי מחויבות חברתית מצד עסקים התקיימו מאז ראשית הקפיטליזם המודרני. פריחתו של שיח "אחריות חברתית של עסקים" (להלן: אחש"ע), כמו גם התהוותו של שדה פעילות גלובלי של אחריות חברתית של עסקים (להלן: אחש"ע) רק בעשורים האחרונים צריכים להיות מובנים, איפוא, בהקשר היסטורי; הווה אומר, לאור מאפייניו של הסדר הניאו-ליברלי העכשווי.

בעשור האחרון מתפתח בישראל שדה פעילות המאורגן סביב רעיון האחריות החברתית של עסקים (להלן: אחש"ע). אבחן את מאפייני השיח והשדה של אחש"ע בישראל ואעמוד על קווי הדמיון והשוני ביניהם לבין מופעי אחש"ע בעולם. בתוך כך, אסקור את תהליכי השינוי שהתחוללו בחברה הישראלית בעשורים האחרונים ואראה כיצד אלו, כמשקפים הן מגמות גלובליות והן מגמות לוקאליות, הביאו לעיצוב של מודל "גלוקאלי" של אחש"ע בישראל.

קטע מהעבודה:

בסוף שנות התשעים מופיעים גם בישראל ניצנים ראשונים של רעיון האחש"ע. לפי שמיר (2007), הרעיון נקלט בישראל באמצעות שני ערוצה הפצה מרכזיים: סניפים מקומיים של תאגידים רב-לאומיים המטמיעים, במידה כזו או אחרת, את המודל השכיח בחברת האם וארגונים לא ממשלתיים, העוסקים בפיתוח מודלים של אחש"ע והטמעתם בתאגידים המקומיים, תוך שימוש בפרקטיקות שכנוע וחינוך. איפיונם של ערוצי הפצה אלו הוא פעולתם על-פי עקרונות וולנטריים (של רצון טוב) ואינסטרומנטאליים (תפיסת אחש"ע ככלי ניהולי שעולה בקנה אחד עם האינטרסים העסקיים של התאגיד).

תגים:

מוסר · בעסקים · תרומה · לקהילה · גלוקליזציה · גלובליזציה · קפיטליזם · תאגידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות חברתית של עסקים", סמינריון אודות "אחריות חברתית של עסקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.