היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטמעה של מסחר אלקטרוני כשינוי ארגוני בעסקים

עבודה מס' 066936

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד מסחר אלקטרוני משפיע על הארגון העסקי באפיקים שונים ומהי מידת תרומתו בארגון.

6,909 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודת זו עוסקת בתחום המסחר האלקטרוני דרך מהפכת האינטרנט וטכנולוגיית המידע (IT). נושא העבודה שבו בחרנו הוא הטמעת מסחר אלקטרוני בעסקים כשינוי ארגוני. נושא זה ייבדק על ידנו באמצעות שלוש שאלות מחקר שנבחרו לאחר סקירה ספרותית בתחום המסחר האלקטרוני.
מטרת העבודה היא לבחון האם וכיצד מסחר אלקטרוני משפיע על הארגון העסקי באפיקים שונים ומהי מידת תרומתו בארגון. בבואנו לבדוק את שאלות המחקר, הנחנו כי יימצא קשר חיובי בין הטמעה של מסחר אלקטרוני בארגון לבין תוצאותיו העסקיות. אנו משערים שיימצא כי שימוש במסחר אלקטרוני משפיע באופן ישיר ומובהק על ביצועיו הכוללים של הארגון ובייחוד על אופן התחרות בענף ומבנה שרשרת האספקה, שבהם בחרנו כשאלות המחקר הנוספות משום העניין והתוכן שהן מרכזות.

להלן שאלות המחקר:
1. כיצד משפיע המסחר האלקטרוני על ביצועיו הכוללים של הארגון?
2. כיצד משפיע המסחר האלקטרוני על תחרותיות הפירמה בשוק?
3. כיצד משפיע המסחר האלקטרוני על ניהול שרשרת האספקה (SCM) בארגון?

הליך המחקר- שאלת המחקר הראשונה באה כפתיח לעבודת המחקר בתחום המסחר האלקטרוני, ובאמצעותה נבחרו שאלות המחקר הבאות אחריה. מענה על שאלה זו בעצם הגדיר לנו האם וכיצד משפיע המסחר האלקטרוני על הביצועים השונים בפירמה ובעזרתו המשכנו לחקור בכיוונים הרלוונטיים. בעקבות שאלה זו מצאנו כי תחרותיות הפירמה בענף היא נושא מורכב ומעניין והחלטנו לבדוק כיצד אופן התחרות של הפירמה משתנה בעקבות הטמעה של מסחר אלקטרוני בה. שאלת המחקר השלישית בה בחרנו לעסוק היא שרשרת האספקה של הארגון וכיצד עשויה היא להשתנות בעקבות המסחר האלקטרוני.
Case study- במסגרת פרק תחקיר אירוע, בחרנו לעסוק בחברת Dell מחשבים ובאמצעות איסוף של חומר רב על הארגון, בדקנו כיצד כל אחת משלוש שאלות המחקר באות לידי ביטוי בחברה זו. מצאנו כי בחברת המחשבים Dell הנושאים שאותם חקרנו ובדקנו בשאלות המחקר מושפעים באים לידי ביטוי. בכך, השלכנו את שאלות המחקר באופן יישומי על חברת ענק.
שיטת איסוף הנתונים- איסוף החומר לעבודה נעשה בהתבסס על מקורות אקדמאיים בעברית ובאנגלית מתוך מאמרים שבספרות המקצועית והמפורסמים בכתבי עת שונים. כמו כן, נאספו חומרי רקע בנושא המסחר האלקטרוני מתוך האינטרנט, סביבתו הטבעית של הנושא.

הצגת פרקי העבודה - בפרק התקציר יפורטו הסיבות מדוע בחרנו בעבודה. בפרק הרקע יתואר נושא המסחר האלקטרוני. בפרק הצגנו רקע לנושא העבודה העוסק בהרחבה בהיסטוריית הנושא ובטכנולוגיית המידע. לאחר מכן נתייחס לשאלות המחקר בשלושה פרקים נפרדים העוסקים כל אחד בשאלה חדשה. לאחר בדיקת שאלות המחקר יוצג פרק הדיון והמסקנות המציגים את תובנות המחקר הכוללות מהשאלות בהן עסקנו. פרק ניתוח האירוע עוסק בבחינת שאלות המחקר הלכה למעשה על חברת המחשבים Dell. לבסוף יוצג סיכום כולל של העבודה ובו נציג מסקנות סופיות, תרומת המחקר והצעות למשך.

תוכן עניינים:
מבוא
תקציר
רקע
פרק 1: השפעת המסחר אלקטרוני על ביצועיו הכוללים של הארגון
פרק 2: השפעת המסחר אלקטרוני על תחרותיות הפירמה בשוק
פרק 3: השפעת המסחר האלקטרוני על ניהול שרשרת האספקה
דיון
פרק ניתוח אירוע- חברת Dell מחשבים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח "חידוש" הוגדר כאימוץ של כלים נרכשים או המיוצרים על ידי הארגון כגון; רכיבי תוכנה וחומרה, מערכות, רישיונות, תכניות, תהליכים, מוצרים או שירותים אשר חדשים לארגון המאמץ ((Damanpour, 1991. כאשר מסחר אלקטרוני מוחדר אל הפרימה, הוא דורש רכישה של רכיבי חומרה חדשים כגון מחשבים, תוכנות ורישיונות שימוש בכדי להשתמש במערכות המחשב ולאבטח מידע של הארגון. עניין זה ממריץ שינויים בתהליך העסקי של החברה כגון השלמת הזמנה של לקוח בכדי להתאים את התהליכים החדשים לאופן עבודתו השוטפת של הארגון.

תגים:

שרשרת · אספקה · תחרותיות · ביצועים · פירמה · סחר · אינטרנט · שינוי · הטמעה · למידה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטמעה של מסחר אלקטרוני כשינוי ארגוני בעסקים", סמינריון אודות "הטמעה של מסחר אלקטרוני כשינוי ארגוני בעסקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.