היישום אינו מחובר לאינטרנט

האשה החדשה של שנות העשרים באירופה - היבטים חברתיים, כלכליים ואמנותיים

עבודה מס' 066902

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המציאות החברתית-מגדרית החדשה בעקבות מלחמת העולם הראשונה, דרך מאמרה של לין פריים: Gretchen, Girl, arconne ?Weimar Science & Popular Calture in Search of the Ideal Woman

1,131 מילים ,1 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במהלך מלחה"ע הראשונה נאלצו נשים לתפוס את תפקידיהם של הגברים. המלאכות השונות, הבגדים, התפקידים החברתיים וכו', עוררו נשים רבות להגדיר מחדש את זהותן, ונפתח חלון לערעור קונבנציות מגדריות מסורתיות המשוייכות לנשים.
על רקע מהפכה זו, נוצר צורך בקרב הציבור הירא משינויים, לקבל הגדרות ודימויים מדעיים וברי-קיימא לנשיות נורמלית, כזו שתיצור סדר בתוך הכאוס המגדרי, ותאזן בחזרה את חלוקות התפקידים בין המינים, את התנהגותן הבלתי-צפויה של נשים ואת מה נהוג לכנות: הטעם הטוב.
בספרות פופולרית, כמו למשל בזו של ויקי באום, נחלצו סופרים לסייע בכך, וליצור גיבורות נשים, המייצגות תקינות מגדרים וסטרילית. עולם הדימויים המגדרי שאפיין את נשים אלו עלה בקנה אחד, כמו שטוענת לין פריים במאמרה Gretchen, Girl, arconne , עם קביעות של רופאים ואנשי חוק, לקחו על עצמן שת המשימה להחזיר נשים למוטב ולהזהיר גברים אומללים מפני נשים לא-יציבות בנפשן.
בדרך זו, לפי פריים, נשמר הפיקוח על התנהגותן החברתית של נשים, כך שלא תאיים על הסדרים החברתיים.

קטע מהעבודה:

האשה החדשה של שנות העשרים באירופה חבה את קיומה למהפכות חברתיות שבעקבות מלחמת העולם הראשונה. מלחמה זו יצרה מציאות כלכלית, מגדרית ותרבותית חדשה שבה הגברים, שנקראו בהמוניהם לשרת בשדה הקרב חודשים ארוכים, אינם עוד חלק מהנוף האזרחי. בבית, ברחוב, במשק ובתרבות, הנשים הן אלו שנראו ופעלו מעתה בתחומים השונים. הן נאלצו לתחזק עסקים, מפעלים וענפים שנותרו כעת ללא גברים עובדים, לאייש משרות שלא היו רגילות ומיומנות במלאכתן, לבצע פעולות פיזיות שנחשבו מבחינה מגדרית לגבריות-בלבד, ולהיחשף לתחומי דעת חדשים מתוקף התפקידים שאותם נשלחו למנלא. הן נפגשו זו עם זו במצבים שלא הכירו, התוודעו לנןף האורבני בשעות ביממה שבהן נהגו להשאר בבית ולדאוג לכלכלתו, והתמודדו עם המציאות המשפחתית החדשה, ללא בעלים, אחים, אבות ובנים.

תגים:

האישה החדשה · מגדר אירופה · ספרות פופולרית · ויימר · אינטר-סקסואליות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האשה החדשה של שנות העשרים באירופה - היבטים חברתיים, כלכליים ואמנותיים", סמינריון אודות "האשה החדשה של שנות העשרים באירופה - היבטים חברתיים, כלכליים ואמנותיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.