היישום אינו מחובר לאינטרנט

טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי

עבודה מס' 066874

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ראוי להחיל את טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי?

3,795 מילים ,22 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"לאחר הגשמת החזון הציוני הראשון והוא הקמת המדינה והחזון הציוני השני-קיבוץ הגלויות החזון הציוני השלישי של מיזוג גלויות הוגשם." (1)
האומנם מדינת ישראל, אשר חרטה על דיגלה אידיאל "מיזוג הגלויות" ככור היתוך, השלימה מלאכתה בהגשמת החזון הציוני, או שמא אנו חברה רב תרבותית?
נקודת המוצא של עבודת המחקר הינה כי החברה הישראלית רואה עצמה כרב תרבותית, וככזאת מקבלת הזרמים התרבותיים השונים בה, בשם החופש והחירות.
"It is difficult for a nation to claim that it is founded upon ideas of freedom, tolerance, and personal liberty and at the same time not accept the values of other groups." (2)
הרב תרבותיות לעיתים מוצאת עצמה ריקה מתוכן, באותם מקרים בהם תרבותם של קבוצות מיעוטים ותתי תרבויות לא עולים בקנה אחד עם הדין הפלילי, ולמעשה אותם מנהגים ודפוסי התנהגות נשללים ע"י החברה הדומיננטית.
טענת "הגנה תרבותית" למעשה נותנת מענה באותם מקרים ע"י הגנה חלקית או מלאה מפני אחריות פלילית של הנאשם, לאחר שזה הכריע בקונפליקט בין תרבותו לחוק לטובת הראשון.
אחד השיקולים המרכזיים הצפים לאור טענת "הגנה תרבותית" הינו כי "זה שאינו מביא את העושה הרעה על עונשו, מעודדו לחדש רעתו." (ליאונרדו דה וינצ'י).
בעבודה זו אבחן האם ראוי להחיל את טענת "ההגנה התרבותית" בדין הפלילי?
בפתח החיבור אציג המצב המשפטי הפוזיטיבי כיום ובעבר במדינת ישראל, בדגש על ההיבט החקיקתי והמשפטי, תוך עמידה על זהותה של טענת "הגנה תרבותית" והאפשרויות השונות לשילובה במערכת המשפטית.
בפרק השני אדון בשיקולים המרכזיים בבחינת טענת "הגנה תרבותית", אכנס לעובי הקורה ואעמת שיקולים אלו - הצדק האינדיבידואלי והרב תרבותיות אל מול הפגיעה בוודאות החוק ואפליה של קורבנות פוטנציאליים.
בפרק השלישי אערוך הקבלה לשיטת המשפט האמריקאית ע"י ניתוח והשוואה של פסקי דין בעלי קווי דימיון משותפים אך שונים בפסיקתם.
לבסוף אסכם ואציג, כי לנוכח הדיון בפרקים לעיל, שאלת המחקר "האם ראוי להחיל את טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי?" אינה מקבלת תשובה חד משמעית לגבי האופן שבו עליה להשתלב בדין הפלילי אך מוטב ותשתלב בדרך כלשהי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א: טענת "הגנה תרבותית" - המצב המשפטי הפוזיטיבי כיום ובעבר
א.1. מהי "הגנה תרבותית"?
א.2. היבט חקיקתי בישראל
א.3. היבט משפטי בישראל
פרק ב: שיקולים מרכזיים בבחינת טענת "הגנה תרבותית"
ב.1. צדק אינדיבידואלי ורב תרבותיות
ב.2. פגיעה בוודאות החוק ואפליה של קורבנות פוטנציאליים
פרק ג: טענת "הגנה תרבותית" - המצב המשפטי הראוי
ג.1. השוואה לשיטה האמריקאית
ג.2. פס"ד כטיב נ' מדינת ישראל אל מול People v. Moua
ג.3. פס"ד דעיף נ' מדינת ישראל אל מול People v. Kimura
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מהי "הגנה תרבותית"?
"The values of individuals who are raised in minority cultures may at times conflict with the values of the majority culture. To the extent that the values of the majority are embodied in the criminal law, these individuals may face the dilemma of having to violate either their cultural values or the criminal law." (3)
טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי הינה למעשה הכרה במנהגים, נוהגים חברתיים או תרבותיים של קבוצות מיעוטים ותתי תרבויות מרקעים אתניים דתיים ותרבותיים שונים בחברה נתונה, כמקנים הגנה חלקית או מלאה מפני אחריות פלילית. (4)

תגים:

וודאות החוק · אפליה · רב תרבותיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי", סמינריון אודות "טענת "הגנה תרבותית" בדין הפלילי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.