היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגנה תרבותית

עבודה מס' 063717

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום הזכות להתגונן נגד אשמה פלילית על ידי העזרות בנורמות תרבותיות

5,600 מילים ,26 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן ענינים:
מבוא
הביקורת על ההגנה התרבותית
סקירת פסקי הדין במשפט הישראלי
ארה"ב
אוסטרליה

רעיון ההגנה התרבותית מדבר על הזכות להתגונן נגד אשמה פלילית בגין מעשים בלתי חוקיים על ידי העזרות בנורמות של תת תרבות מסוימת המתירה, מעודדת או מחייבת, מעשים מסוימים, נוהגים של קבוצות מיעוטים ותתי תרבויות מרקעים אתניים, דתיים ותרבותיים שונים בחברה נתונה, המקנים הגנה חלקית או מלאה מפניי אחריות פלילית . הכוונה היא לערכים ודפוסיי התנהגות המשותפים לכל בני החברה המסוימת והם כוללים אמונות אידיאולוגיות, מנהגים שפה וכו'. רעיון זה נולד במאה האחרונה מתוך התמודדות עם שאלות נכבדות וקשות שהחלו להתעורר בעולם המודרני, עולם של אוכלוסיה ניידת, הגירה המונית, מפגש תרבויות מתמשך וכן של התגבשות והתעצבות של אידיאולוגיה השקפתית ושל תיאורים ותיאוריות הטוענים למען פלורליזם תרבותי ורב תרבותיות, הבאים לערער את היסודות של מדינת לאום חד ממדית וחדגונית בעלת תכנים ברורים וערכים משותפים לכל . אין מודבר במעשים פעוטי ערך, אלא בסוגים שונים של אלימות, עד כדי רצח, שחלק ניכר מהם מתרחש במסגרת המשפחה פנימה. בישראל לא קיימת הכרה פורמאלית בחוק של ההגנה התרבותית, יחד עם זאת אנו יודעים שרשימת ההגנות היא רשימה פתוחה וייתכן שההגנה תוכר בדרך של הלכה פסוקה. בשלב מסוים, יש להניח, כי המחוקק יידרש להגדיר מהי תרבות, מהי תת תרבות וכו' דבר שיקשה גם על עבודתם של הסנגורים שיאלצו להתמודד עם חובת ההוכחה. בישראל, אין נוטים בד"כ לאמץ את טיעון ההגנה התרבותית לשם הפחתה בעונש, והסיבה היא העובדה שאין הגנה זו מסווגת כאחד מסעיפי הסייגים לאחריות הפלילית . כאשר מעשה פלילי מסווג לאחד מסעיפי ההגנות, החוק מכיר במעשה כפלילי, אך מצדיק אותו ולעיתים אף פוטר את הנאשם מאחריות פלילית. זהו דבר חריג עבור ביהמ"ש לקבל את ההגנה התרבותית כצידוק למעשה, שכן החלטה כזו, עלולה להתקבל כמעין הצהרה, שתכתיבי התרבות האינדיבידואלית חשובים יותר מאשר ציות לחוק .

מקורות:

ל. שלף "הגנה עניינית על "הגנה תרבותית"- על המשמעות הממשית של רב תרבותיות" סוציולוגיה ישראלית ד(1) תשס"ב.
"The cultural defense in the criminal law", Harvard Law Review 99 (1986), 1293.
Chiu D "The cultural defense and guilty liberalism" California Law Review, 82 1053 (1994).
Model penal code, proposed official draft, 1962.
L. tribe, "American constitutional law" 1-16, at 993 (1978)
Nogren, j. and Nanda, s. (1996) "American cultural pluralism and law", Westport, conn. (2nd ed., p.265).
Woo D. (1989) "The people v. Fumiko Kimura: but which people?" International journal of sociology of law
Coleman D.L (1996) "Individualizing justice through multiculturalism: the liberals dilemma" Columbia law review, 96, 1094.
Alison Dundes "The cultural defense", oxford 2004

תגים:

במדינות · במשפט · ההגנה · הפלילי · השוואה · זרות · לדין · סקירה · תוך

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגנה תרבותית", סמינריון אודות "הגנה תרבותית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.