היישום אינו מחובר לאינטרנט

משמעות והשפעות תרבות הסאקורה

עבודה מס' 066828

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר על תופעת פריחת הדובדבן ביפן, השפעתה על הפילוסופיה, המיתולוגיה, תרבות הפופ, המליטריזציה ועולם העיצוב היום.

2,486 מילים ,9 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מקורו של המונח סאקורה הוא מן השפה היפאנית ומשמעותו הינה שם כולל לעץ הדובדבן, שהוא הפרח הלאומי של יפן ופריחתו. מדי שנה, עם בא האביב נוהרים מילוני יפנים לצפות בפריחת הדובדבן בפסטיבל הנקרא "הנאמי" שפירושו "צפייה בפרח". ישובים מתחת לעצי הסאקורה, על יריעות פלסטיק גדולות, אותן העירייה דואגת לפרוס מבעוד מועד, נהנים היפנים מחמימות שמש האביב, מאוכל, שירה משקאות אלכוהוליים. היפנים שלרב עוטים מסכת של איפוק ורצינות מנצלים חג זה כדי לפרוק עול.(ניתן לראות המחשה לפסטיבל בנספח מספר 1').
פריחת הדובדבן מלבד בא האביב, חלה גם במקביל לתחילת שנת הלימודים ביפן, באפריל. תקופה זו מהווה עבור היפנים זמן של התחלות חדשות גם בעולם הבין אישי וגם בעולם העסקי. כל החנויות יציגו מתנות ומארזים הקשורים לפריחת הדובדבן המסעדות והמזנונים יגישו מאכלים וממתקים ורודים ומתוקים וחליטות תה ורוד. כל רחובות יפן, הרכבות ומוסדות הציבור יעטו על עצמם את הצבעים הורוד והלבן.

תרבות הסאקורה, מעבר לתופעה הבוטנית, באה לידי ביטוי בשלל תחומי החיים של תושבי ארץ השמש העולה. תרבות הסאקורה פרצה את גבולות הבוטניקה במיתולוגיה היפנית, המשיכה לפילוסופיה, הפכה לאידיאל בעולם הלוחמני והתרחבה אפילו עד לעיצוב ואומנות.
תרבות הסאקורה הגדילה לעשות ואפילו פרצה את גבולות יפן והיא נוגעת אפילו בחיינו המערביים היום.

תוכן עניינים:
מבוא
אזכורים ראשונים - המיתולוגיה היפנית
ביטוי התרבות בפילוסופיה היפנית
אימוץ התרבות בעולם הלוחמני
הסקורה בספרות ובאומנות ובעיצוב
הסאקורה כמונח שלילי
גלישת התרבות מחוץ ליפן- הפלישה הראשונה אל העולם המערבי
הסאקורה העכשווית - תרבויות הפופ וניצול תרבויות המערב
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
ניתוח המקורות

קטע מהעבודה:

אגדות רבות ושונות מסופרות בפי היפנים באשר למקור פסטיבל עצי הדובדבן. האזכור הראשון של סאקורה מוזכר במיתולוגיה היפנית. אחת האגדות מבארת ומסבירה שזהו פסטיבל הכרת תודה, מסופר על נסיכה אשר נפלה מן השמים לפני עידנים ולמזלה צנחה על עץ הדובדבן בשיא פריחתם של הפרחים הרכים ולכן ניצלה מפגע ומוות.
על פי השינטו, הדת המקודשת ליפנים, נטען שעצי הדובדבן הראשונים שהגיעו ליפן ניטעו על ידי אלה שעסקה בשתילת זרעים על הר הפוג'י, הר המקודש ליפנים ולכן אלו עצים בעלי חשיבות שיש להעריץ. (ראה נספח מספר 2.)

תגים:

סאקורה · יפן · דובדבן · אמנות · עיצוב · שינטו · קאמיקזה · סמוראי · הייקו · הנאמי · פריחת דובדבן · פוטמק · צפייה בפרח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משמעות והשפעות תרבות הסאקורה", סמינריון אודות "משמעות והשפעות תרבות הסאקורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.