היישום אינו מחובר לאינטרנט

איחוד אירופה (תרגיל)

עבודה מס' 066814

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה היסטורית כללית של האיחוד האירופאי ומקומו בזירה בינלאומית.

2,129 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כבר למעלה מחמישים שנה נעשה ניסיון ליצור אינטגרציה עמוקה ברחבי יבשת אירופה, עד כדי ניסיון לדמות את מודל הפדרליזם המיושם בארצות הברית. עם זאת, יש לזכור כי הקונספציה הינה מעט שונה: הניסיון האירופאי הינו ניסיון לבנות ישות פוליטית חדשנית על בסיס מדינות עצמאיות קיימות ולא ניסיון ליצור מעצמת על עצמאית כדוגמת ארצות הברית.
אחרי מלחמת העולם השנייה, רוב קובעי המדיניות הבינו כי הדרך היחידה למנוע מלחמה נוספת תהיה באמצעות הקמת איחוד כלכלי בשורה שלמה של אספקים. הרציונאל לכך היה נסיון לקשור בין המדינות האירופאיות קשרים כלכליים, מסחריים, חברתיים ותרבותיים, ובין היתר תוך כדי רצון ליצירת רווחים כלכליים, בכדי שעילות לפתיחת מלחמות נוספות לא יהיו כדאיות.
הניצנים לרעיון החלו להתבטא כבר בשנת 1952, עת הוקמה קהילת הפחם והפלדה האירופית - שיתוף הפעולה הראשון הפנים-יבשתי בנושא מיסי והיטלי פחם ופלדה. חמש שנים מאוחר יותר נחתם הסכם רומא, שעל פיו הוקם השוק האירופאי המשותף. המטרה היתה הורדה הדרגתית של שיעורי המכסים תוך ניסיון ליצור שיתוף פעולה כלכלי מוגבר בין המדינות. שנה מאוחר יותר הוקף הגוף של הקהילה הכלכלית האירופאית (אשר היה תולדה של הסכם רומא).

חמישים שנה מאוחר יותר אנו עדים כל הזמן ליצירת תהליך של הסרת מגבלות הסחר בין המדינות וניסיון ליצירת סטנדריטזציה בשלל תחומים: הן כלכליים, הן חברתיים והן דמוגרפיים.
כך למשל, בשנת 1952 שש מדינות בלבד היו חברות בארגון: הולנד, בלגיה, צרפת, גרמניה המערבית, איטליה ולוקסמבורג. בהדרגה גדל מספר המדינות וכיום ניתן להצביע על לפחות 27 מדינות חברות, כאשר קיימות עוד מספר מועמדות פוטנציאליות להצטרפות בעתיד הקרוב.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
עליית מעצמות העל
פעילות בזירה הבינלאומית של האיחוד האירופאי
ניסיון האיחוד להפוך למעצמת על דוגמת ארצות הברית
מדיניות חוץ
סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

לאורך ההיסטוריה מאזן הכוחות העולמי השתנה רבות. כך למשל, בסיום מלחמת העולם הראשונה, כאשר מעצמות המרכז הובסו (דוגמת גרמניה), נחתם חוזה ורסיי אשר הטיל הגבלות עמוקות על האחרונה, האמפריה האוסטרו-הונגרית התפרקה ושתי מדינות עצמאיות הוקמו - אוסטריה והונגריה, וכן שטחי האמפריה העות'מאנית חולקו בין מספר מדינות ברחבי אירופה.
כך ברוב המקרים, בהם מדינה הפכה למעצמה או ירדה מגדולתה, אלו התרחשו בזמן מלחמה או שגרמו לפריצת או סיום מלחמה. מלחמות היוו נקודת מפנה במאזן הכוחות העולמי. עם רכישת עצמה, המדינה ההגמונית, "המעצמה", עיצבה מחדש את המערכת הקיימת באמצעות יצירתם ואכיפתם של כללים לשמירה לא רק על הסדר העולמי, אלא גם על מעמדה השולט. יש לזכור כי היו גם מקרים בהם נוצר סדר חדש בפוליטיקה העולמית עקב שינויים שלטוניים וזאת ללא מלחמה גדולה, אולם מדובר במיעוט המקרים.

תגים:

משפט · בינלאומי · האיחוד · האירופאי · זירה · בינלאומית · פדרליזם · מעצמות · נציבות · איחוד · מוניטארי · הסכם · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איחוד אירופה (תרגיל)", סמינריון אודות "איחוד אירופה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.