היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיכנון תיירות - עמק החולה

עבודה מס' 066720

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח בעלי העניין בפיתוח תיירות בעמק החולה, מתנגדים לפיתוח, בעד הפיתוח, השלכות והבטים נוספים.

6,989 מילים ,21 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עמק החולה הנו עמק רחב ידיים אשר נמצא באזור הגליל, בין הישובים ראש-פינה לקריית-שמונה. העמק שופע צמחיה ובעלי חיים נדירים רבים, בניהם להקות של ציפורים נודדות ועצי פרי רבים מזנים מיוחדים, שהופכים אותו לעמק פורה וחשוב מבחינה חקלאית וכלכלית למדינת ישראל.
חשוב להבין כי אזור החולה בכלל והאגם בפרט הנם אטרקציה טבעית(1) - "אטרקציה שנוצרה בדרך הטבע, ולכן לאדם אין שליטה על מיקומה ולא על גודלה בעוד שיש לו שליטה על מידת הפיתוח שלה ולכן נוצר הצורך בתכנון".
תכנית מתאר לאדמות עמק החולה הנה חלק מתוכניות רבות הקיימות במדינת ישראל שמטרתן קביעת מדיניות ברמה הארצית, האזורית, והמקומית.
העדר תכנון, מדיניות שגויה, ראייה צרת אופקים ומעורבותם של גורמי נדל"ן שכל מטרתם היא עשיית רווחים לטווח הקצר, עלולים להביא לכליה של אתרים ואזורים הן מסיבות כלכליות והן מסיבות סביבתיות.
פיתוח ותכנון תיירות היינו תהליך מורכב שתחילתו בקביעת מדיניות והמשכו בזיהוי הצרכים והרצונות של תושבי האזור.
לפי דבריו של גיורא שחם(2), מנהל פרויקט החולה, "תכנית אדמות עמק החולה, היא אחת מהתכניות הסביבתיות הגדולות ביותר שנעשו בישראל, היא פעולה הנדסית מתקנת למפעל הייבוש שהסתיים לפני דור. לאור מורכבות הבעיה, אין ספק שיהיה צורך להמשיך ללוות את התכנית במחקר ובמעקב. כך יהיה אפשר לעדכנה, במידת הצורך, בדור הבא, כדי להביא לשגשוגו של הגליל ולרווחת תושביו".
בעבודה זו יוצג רקע כללי על עמק החולה, מטרות ויעדי התוכנית, כמו כן יוצגו בעלי העניין המעורבים בתוכנית, מטרותיהם, יעדיהם ועמדותיהם לגבי אדמות החולה, ולבסוף תוצג החלטתו של שופט היושב בראשה של וועדה ציבורית שהתמנה ע"י המדינה על המשך פיתוח אזור החולה, קבלת התוכנית או דחייתה.
מטרתה של עבודה זו היא לדון בצורה מעמיקה ונרחבת בהיבטים השונים הנוגעים לתכנון, ניהול ומדיניות לגבי אדמות החולה, הצגת בעלי העניין בפרויקט, וגיבוש החלטה סופית לגבי קבלת התוכנית כפי שהיא, קבלתה בתנאים או בשינויים מסוימים תוך כדי מתן המלצות, או דחייתה.

תוכן עניינים:
מבוא
עמק החולה - מטרות ויעדי התוכנית
תכנון ברמה הלאומית
תכנון ברמה האזורית
תכנון תיירותי
דו"ח מסכם של הועדה הציבורית
סיכום והחלטות הועדה
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

כיום לפי תכנית מתאר מקומית חלקית של אדמות החולה (מספר ג' 8923) שאושרה, מטרות התוכנית הם: למנוע זרימת מזהמים מקרקעות עמק החולה אל הכינרת, לאפשר המשך עיבוד השדות החקלאיים בעמק, שימור הקרקע ויצירת תנאים לפעילות חקלאית כלכלית, לשחזר ולשמר מקצת מנופי המים והקרקע שהיו בעמק, לאפשר פיתוח תיירות " המנצל " את ערכי הטבע והנוף תוך הבטחת האיזון בין צרכי הפיתוח התיירותי, שימור ערכי הטבע והממשק החקלאי, והבטחת קיום ממשק מים בהתאם לצורכי התיירות, החקלאות, ומי הכינרת.

תגים:

עמק החולה · פיתוח תיירות · בעלי עניין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיכנון תיירות - עמק החולה", סמינריון אודות "תיכנון תיירות - עמק החולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.