היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח אסטרטגי של תעש

עבודה מס' 066715

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסביבה העסקית והתחרותית של תעש בעידן הטרור המודרני.

7,140 מילים ,2006

תקציר העבודה:

תעופה האזרחית הינה אחד מסמלי תרבות המערב. בעיני האסלאם הקיצוני התעופה האזרחית היא אחד האמצעים להפצת תרבות המערב בארצות האסלאם, והיא מהווה עבורו מטרה בעלת מאפיינים נוחים לתקיפה. פיגוע אווירי נועד לזרוע בהלה ולטעת חרדה בליבם של הנוסעים הפוטנציאליים, וכפועל יוצא להקטין את מספר המשתמשים במדיום התעופה האזרחית ולהשיג פגיעה של ממש ביעדים הכלכליים של חברות התעופה מחד ובחופש התנועה של הציבור מאידך. עד היום בוצעו פיגועים כנגד מטרות אוויריות אזרחיות במתארים שונים: חטיפות (סבנה 1972, אנטבה 1976), פיגועי תופת (לוקרבי 1988) ובשנים האחרונות - אירועי ה- 9/11 בניו-יורק, ששילבו חטיפה ופיגוע תופת, והניסיון לפוצץ מטוס באמצעות נעלי נפץ. למודות ניסיון, השקיעו הרשויות מאמצים במניעת התרחשותם של תסריטים מעין אלה באמצעות פיתוח נהלי אבטחה בשדות התעופה, המתמקדים בנוסע ובכבודתו. התשובה לא איחרה להגיע. ב- 28 בנובמבר 2002 שיגרו שני טרוריסטים, הקשורים עם ארגון אל-קאעידה, שני טילי קרקע אויר זעירים, מסוג SA-, אל עבר מטוס ישראלי של חברת ארקיע, בעת שהמריא משדה התעופה של מומבסה, קניה. על אף שהפעולה נכשלה, היא מיקדה את תשומת ליבו של העולם בפוטנציאל האיום.
מתוך הבנת חומרת האיום ומימדיו על התעופה האזרחית, ננקטים כבר כיום מספר צעדים להפחתת האיום ע"י ממשלות העולם המערבי ובעיקר ע" י ממשלת ארה"ב. אלמלא תשכיל התעופה האזרחית להתמודד בטווח הזמן הקרוב עם איום חדש, הקורם עור וגידים ומרחף מעליה היא עשויה לנחול מכה ניצחת.
הצורך במערכות ל"א (לוחמה אלקטרונית) במטוסים אזרחים נובע מאיום הטרור של טזק"א (טילים זעירים קרקע אויר). כיום מוערך היקף הטזק"א בכ- 500,000 טילים בכל רחבי תבל. משימוש בשורותיהם של צבאות סדירים, הגיעו הטילים לידיהם של גורמים שונים כגון לוחמי גרילה, סוחרי סמים, ארגוני פשע, ארגוני טרור וגורמים לא-ממסדיים אחרים. כמה מתארים סייעו ומסייעים לתפוצתם של הטילים בקרב גורמים אלה, בניהם: אספקת טילים במסגרת סיוע לצרכים פוליטיים (המוג'אהדין באפגניסטן, שקיבלו טילי "סטינגר" מארה"ב כסיוע למאבקם בברה"מ); התפרקות מדינות ואובדן שליטה על מערכות נשק (חבר העמים כדוגמא בולטת), סיוע של מדינות התומכות בארגוני טרור, (דוגמת סוריה ואיראן לחיזבאללה) ותחרות עסקית בין יצרנים (רוסים ואוקראינים, למשל) וכוחות הפשע והשוק שחור.

תע"ש מנסה לתת מענה לצורך הזה בדיוק. בעבודה זו נכיר את תע"ש, נלמד על הפתרון שהיא מציעה, נבחן את הסביבות בה היא פועלת- הן ברמת המקרו (מודל PEST) והן ברמת המיקרו (מודל פורטר). נבדוק מה הנקודות החזקות של החברה ומה החולשות שלה, מה מאיים על הצלחתה והיכן טמונות ההזדמנויות. לבסוף, נבחן מהי האסטרטגיה של החברה ונשאל האם זו האסטרטגיה האידיאלית עבורה.

תוכן עניינים:
מבוא
1. תיאור החברה ותחום עיסוקה
1.1 צרכים:
1.2 מוצרים:
1.3 תועלת/ערך:
1.4 חליפין ועסקאות:
1.5 יחסים ורשתות
1.6 שווקים
1.7 צינורות הפצה
2. הסביבה
2.1 מידע שיווקי
2.2 סביבת המקרו (מודל ה- PEST)
2.3 סביבת המיקרו (מודל הכוחות התחרותיים של פורטר)
2.4 מודל ה - SWOT
3. בידול, מיצוב ומיתוג
4. אסטרטגיה
4.1 הצגת אסטרטגיית תע"ש בתחום הל"א
4.2 ניתוח אסטרטגיית חברת תע"ש בתחום הל"א
4.3 אסטרטגיה מוצעת
סיכום

קטע מהעבודה:

חברת תע"ש מספקת מגוון רחב של מוצרים הנותנים מענה למגוון רחב של צרכים שונים,
המוצר המרכזי אותו תע"ש מספקת הוא "הגנה" (אם במוצרי מגן או במוצרי תקיפה) מפני איומים פיזיים, כאשר המוצרים אותו הוא מייצר אמורים לספק את רצון לקוחותיו לביטחון.
נקודת המוצא של תפיסת ההגנה מושתתת על כך כי ביטחון ניתן לסיפוק רק ע"י אמצעים פיזיים ממשים (מוצרים כדוגמת נשק,תחמושות, מכשור טכנולוגי וכו'), לעומת אלו הגורסים כי ניתן לספק צרכים אילו באמצעים לא פיזיים אלא, ע"י אמצעים אחרים של מו"מ, הדברות, הסכמים, הדדיות וכו'. (יש שיאמרו כי הגישה של מענה פיזי נותנת פיתרון לסימפטום-סכסוך צבאי טרור ואלימות, ואילו גישה של מו"מ נותן פיתרון למחלה).

תגים:

תעש · אסטרטגיה · שיווק · תואר שני · מנהל עסקים · MBA · פורטר · PEST · סביבה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח אסטרטגי של תעש", סמינריון אודות "ניתוח אסטרטגי של תעש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.