היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות בארצות מתפתחות - המזרח הרחוק

עבודה מס' 066686

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים החיוביים והשליליים בפיתוח תיירות בארצות מתפתחות כדוגמאת מדינות המזרח הרחוק.

9,035 מילים ,29 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תעשיית התיירות כיום הנה התעשייה המתפתחת ביותר בעולם ונחשבת לגורם מרכזי וחשוב בכלכלתן של מדינות רבות בעיקר בקרב מדינות מתפתחות.
על פי הערכה, גדלה תעשיית התיירות בשעורים שנתיים של קרוב ל-10% ולפיכך מכפילה עצמה כל 10 שנים.
תעשיית זו מורכבת ממספר ענפים, החל מענף התחבורה (יבשתית, ימית ואווירית), ענף הלינה והארחה על כל סוגיו, ענף ההסעדה וכמובן האטרקציות הטבעיות והמלאכותיות הנבנות ע"י האדם והנה בעלת חשיבות מרכזית כמקור ליצירת תעסוקה אפילו בתקופות של משברים כלכליים, מקור להכנת מטבע זר ומקור לעידוד ופיתוח של תשתיות ותעשיות נלוות, אך רגישה ביותר לסיכונים והשפעות סביבתיות מאחר והיא מונעת מכוח עיקרון הביקוש.
השיפורים הטכנולוגיים שיצרו מהפכה בכל העולם השפיעו רבות גם על תעשיית התיירות וכן השיפורים בתחבורה, נגישות לאתרי תיירות והשיפור ברמת החיים אפשרו להמוני תיירים
ברחבי העולם לנוע ולהכיר מקומות חדשים וארצות רחוקות.
מדינות מתפתחות בעולם הכירו במהרה ביתרונותיה הכלכליים, התרבותיים והסביבתיים של תעשיית התיירות ופעלו ועודן פועלת בכדי ליזום, לתכנן, לארגן ולתקצב תוכניות פיתוח הקשורות בתעשייה זו.
בעבודה זו יסקרו ההיבטים החיוביים והשליליים על פיתוח תיירות והגעת מבקרים למדינות המזרח בשלושה מישורים: ההיבט הסביבתי, ההיבט החברתי וההיבט הכלכלי וסיכויי פיתוח תיירות הוגנת ומשמרת בכל אחד מההיבטים שצויינו תוך מתן דוגמאות מהשטח וכן יוצגו מסקנות והמלצות להמשך פיתוח התיירות במדינות אלו.

תוכן עניינים:
מבוא
ארצות מתפתחות
המזרח הרחוק או דרום אמריקה?
תיירות במדינות המזרח הרחוק
היבטים שונים לפיתוחה של התיירות - רקע כללי
פיתוח תיירות במדינות המזרח הרחוק תוך שמירה על ערכי הטבע, הנוף, החי והצומח
(היבטים סביבתיים בשילוב דוגמאות)
פיתוח תיירות תרבותית במדינות המזרח הרחוק תוך שמירה על האוטנטיות וחיי הקהילה המסורתיים (היבטים חברתיים בשילוב דוגמאות)
התיירות כמנוף כלכלי במדינות המזרח הרחוק (היבטים כלכליים)
סיכויי פיתוח תיירות הוגנת במדינות המזרח הרחוק בהסתמך על שלושת המרכיבים : סביבה, חברה וכלכלה
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

הקולוניאליזם הותיר רבות ממדינות העולם השלישי עם כלכלות בלתי מפותחות או טרום מפותחות שאין ביכלתן לספק את צרכיהם ואת שאיפותיהם של תושביה.
מדינות אלו פנו לצורות שונות של תוכניות פיתוח במגמה למצוא גישה שתניב קידום כלכלי וחברתי בעוד שפיתוח מכל סוג שהוא מצריך סיוע ממקורות חוץ. תכניות פיתוח במדינות אלו נתפסות גם כסמלים לעצמאות פוליטית באמצעותן תוכלנה מדינות עולם שלישי להבטיח לעצמן קדמה כלכלית באי תלות במעצמות הקולוניאליות והניאוקולוניאליות". (דיקנסון ואחרים 1983)

תגים:

תיירות · ארצות מתפתחות · הודו · לאוס · ויאטנם · תאילנד · קיימא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות בארצות מתפתחות - המזרח הרחוק", סמינריון אודות "תיירות בארצות מתפתחות - המזרח הרחוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.