היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות בארצות מתפתחות

עבודה מס' 050574

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היתרונות והחסרונות של פיתוח תיירותי במדינות מתפתחות תוך התייחסות למודלים וניתוח מקרה (טוניסיה).

2,236 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנות ה-60 בעקבות פיתוח מטוסי הג'מבו, טיסות הצ'רטר וההשפעה הגוברת של שכבות הביניים בארצות המערביות המתועשות, 'התפרץ' ענף התיירות בקנה מידה גדול מאד.
תהליך זה אפשר למדינות עולם שלישי להבטיח לעצמן הכנסה של מטבע זר וליצור צמיחה כלכלית. האקלים החם של מדינות אלו, החופים הפסטורליים והתרבויות האקזוטיות משכו זרמי תיירים, ומתקני נופש צצו בהמוניהם על מנת לענות על הביקוש.
בזמן משבר הנפט והמיתון של שנות 1975-1974, הייתה האטה בצמיחת התיירות.
הפסקה זו יצרה צורך חדש לבחינת שאלות קיימות, וביניהן: האם תיירות מייצרת מספיק רווחים לכיסוי ההשקעות שהיא דורשת? בנוסף לשאלות שעסקו במדדים כלכליים, נוצר הצורך לבחון את השפעות התיירות על סקטורים אחרים כגון החברה והתרבות.

רקע
תיירות היא פעילות כלכלית ראשונה במעלה.
התחזיות לשנת 2000 מדברות על תנועה של כ-700 מיליון תיירים, עם הכנסות של כ-600 מיליארד דולר.
התחזיות לשנת 2010 מדברות על כמיליארד תיירים. (נתוני ה WTO - ארגון התיירות העולמי). אי לכך תיירות היא התעשייה המובילה כיום בעולם.
כ-20% מכלל התיירים אינם מבקרים באירופה ובארה"ב, ומתוך ה-20% רבים מגיעים למדינות מתפתחות למטרות תיירות.

לפני שאתחיל לדון בהשפעות הכלכליות, התרבותיות והחברתיות שיש לתיירות על קהילות מארחות, חשוב לבחון את הדרכים בהן מדינות היעד משפיעות בעצמן על התיירות.
המדיניות וההחלטות שמקבלת המדינה הם שיקבעו האם התיירות תתפתח בכלל, איזה סוג תיירות תמשוך המדינה, באיזה קצב היא תתפתח והתמורות שהיא תיצור.
בעבר, מספר מדינות סוציאליסטיות כגון בורמה, אלבניה וסין התנגדו לתיירות בינלאומית על מנת לצמצם את ההשפעות החיצוניות על האוכלוסייה המקומית ולצמצם את רמת התלות במדינות אחרות.
הרב הגדול של מדינות העולם מעודדות תיירות בינלאומית בעיקר על ידי עידוד השקעות מצד הסקטור הפרטי על ידי הקלות במסים, זירוז תהליכים בירוקרטיים וכו'.
אספקט נוסף במעורבות הממשלה הוא תכנון התיירות. רק בשנים האחרונות עם התעוררות המודעות לאיכות הסביבה, נוצר הצורך בתכנון קפדני של יעדי תיירות שיפרט את כושר הנשיאה של היעד, מחזור החיים שלו ועוד.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. רקע
3. החסרונות שבפיתוח תיירות בארצות מתפתחות
4. היתרונות שבפיתוח תיירות בארצות מתפתחות
5. מודל DOXEY
6. מודל BUTTLER
7. ניתוח מקרה - טוניסיה
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

חוטר, ר. תיירות 2000, 1998, מפעלי תרבות וחינוך בע"מ.
Harrison, D. Tourism and the Less Developed Countries, 1992, John Wiley Sons, New York.
Kadt, E.D. Tourism - Passport to Development, 1979, Oxford University Press.
Pearce, D. Tourism Development, 1998, 2nd addition, Longman.

תגים:

תירות · שימור · קיימא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות בארצות מתפתחות", סמינריון אודות "תיירות בארצות מתפתחות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.