היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג סטריאוטיפי של נשים בכתבי עת

עבודה מס' 066676

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וניתוח עמודי שער של מגזינים ("לאישה" ו"בלייזר").

4,829 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תפקידים מגדריים הם לא טבעיים אלא מוכלים עלינו בתהליכי סוציאליזציה, מגיל צעיר אנו מחונכים בצורה סטריאוטיפית. בצורה בה מלבישים אותנו מינקות, בצעצועים בהם אנו משחקים וגם באגדות הילדים, למשל אצל האחים גרים תמיד תהיה זו הנסיכה הכלואה וחסרת האונים והנסיך הגיבור שמציל אותה מזרועות המכשפה הרעה או הזאב המרושע.
דרך ספרות הילדים אנו לומדים את תפקידי המגדר וכאשר אנו גדלים מתחלפים סיפורי המעשיות בכתבי עת כמו "לאישה" ו"בלייזר" שממשיכים את תהליך החינוך.

בעבודה זו אראה כיצד כתבי העת מקבעים ייצוגים סטריאוטיפים של נשים בתקשורת, אשר מובילים בסופו של דבר להדרתן מהספרה הציבורית וקיבוען בספרה הפרטית והביתית.
העבודה נחלקת לשני חלקים רקע תיאורטי וביטוי התופעה. החלק התיאורטי מתאר את התופעה דרך מספר מישורים: הראשון, הצגת תפקיד התקשורת והשינויים שעברו עליה עד היום. ,השני הצגת ייצוג הנשים דרך מגדר וקוד תרבותי. ובסיום הצגת מיתוס היופי בחברה כאמצעי לדיכוי נשים.
החלק השני מבטא ומדגים את האלמנטים שנסקרו בחלק התיאורטי בכמה דרכים: האחת, ,הדגמה באמצעות שערים מדגמיים של כתב העת "לאישה", ע"י הצגת תמונת השער והכותרות הראשיות. השניה, יצירת השוואות באמצעות בחינה של הבניות מגדר גבריות והצגה של נשים בכתב העת לגברים "בלייזר", דרך השערים והכותרות הראשיות. והאחרונה עושה שימוש בפרסומות ,משני כתבי העת, דרך סוגי הפרסומות והצורה בה הן מוצגות.

נושא מגדר וייצוג של נשים הוא נחקר ופופולארי באקדמיה, אך תחום כתבי העת הסקטורליים ,בו התמקדה עבודתי, לא זוכה לאזכורים רבים. העיסוק בהבניית מגדר הוא בעל חשיבות רבה היום יותר מבעבר כיוון שאנו מצויים בעידן בו מתיימרים לשיוויון בין המינים, עידן פוסט המהפכה-הפמיניסטית. אך כתבי העת מוכיחים שאין זה המצב. ע"י הצגת נשים והנושאים בהם הן עוסקות, מצליחים כתבי העת למנוע בצורה סמויה ויעילה שינוי אמיתי ושיוויון אמיתי בין המינים.
פורמט העבודה הוא מחקר משני משולב עם ניתוח מתוך כתבי עת הממחיש את החלק התיאורטי של העבודה, יש בעבודה שילוב של מסקנות החוקרים ביחד עם ניתוח שלי. אין ספק שנשים וגברים נולדים ומחונכים בצורה שונה, אך האם זו סיבה ליצירת היררכיה ועליונות של המין הגברי, והאם אנחנו נותנות לכך יד?!

תוכן עניינים:
- מבוא
- רקע תיאורטי
תפקיד התקשורת
ייצוג נשים
מגדר (ג'נדר)
קוד תרבותי
דיכוי חופש הנשים באמצעות מיתוס היופי
- ביטוי התופעה
שערים
הבניות גבריות וייצוג נשים ע"י גברים
פרסומות
- סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

הערת מערכת: שערי המגזינים אינם מצורפים כנספחים, אך צויינו מועדי הפרסום שלהם ומאים נלקחו.

קטע מהעבודה:

מאז ספרה המהפכני של בטי פרידןThe Feminine Mystique , אשר נתן את אות הזינוק לגל השני של הפמיניזם, ועד ספרה הנתון במחלוקת של סוזן פלודי Backlash: The Undeclared War Against Women, הופנו זרקורי הביקורת כלפי התקשורת: התקשורת כגורם חיברות מרכזי: התקשורת כמחזקת הגמוניה פטריארכאלית: התקשורת כמתעלמת מהקול הנשי: התקשורת כמקבעת את מקומן של הנשים כשולי וזניח: התקשורת כשותפה לאפליית נשים.
רק בשנות ה90 החל עולה נושא השפעת התקשורת על מעמד האישה בוועידה העולמית הרביעית של האו"ם. במסמך שנחתם במעמד זה נדרשו 181 המדינות החברות באו"ם לחסל תכנים תקשורתיים הפוגעים במעמד האישה, כולל ביטויים של אלימות ופורנוגרפיה ולתת דגש יתר להישגי נשים ולמודלים חיוביים לחיקוי.

תגים:

נשים · ייצוג · כתבי עת · לאישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג סטריאוטיפי של נשים בכתבי עת", סמינריון אודות "ייצוג סטריאוטיפי של נשים בכתבי עת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.