היישום אינו מחובר לאינטרנט

כשלי מדיניות סגל בכיר

עבודה מס' 066648

מחיר: 410.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איתור קווי המדינות של הסגל המנהל הבכיר בישראל במהלך השנים.

14,260 מילים ,14 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מדיניות סגל בכיר מהווה אחד הנושאים החשובים והרלוונטיים העומדים בסדר היום של קובעי המדיניות של מנהל ציבורי בישראל ובעולם. על בעייתיותו ומורכבותו של הנושא מעידים מספר רב של מחקרים וסקרים העוסקים בו, וחילוקי דעות רבים בקרב החוקרים לגבי מציאת דרכים נכונות לשיפור תפקודה של הפקידות הבכירה בשרות המדינה. אך ללא ספק סגל מנהלי בכיר מקצועי ומגובש מהווה אחד התנאים ההכרחיים לממשל ולניהול התקין של כל מדינה ומדינה. ובכך המערכת המנהלית מהווה גורם מכריע הן בתהליכי קבלת החלטות, והן בביצועה של המדיניות.
במהלך השנים התפתחו במדינות שונות ברחבי העולם שיטות יחודיות לטיפוח וניהול של הסגל המנהלי הבכיר. שיטות אלה נועדו להביא לתפקודו התקין של הסגל, הן בפעילותו השוטפת היום - יומית, והן בעמידתו ביעדים המוטלים עליו ע"י הדרג הפוליטי. אך למרבה הצער טרם נמצא הפתרון האופטימלי המאפשר לסגל מנהלי בכיר לפעול בצורה יעילה ביותר במציאות הפוליטית המורכבת אשר קיימת ברוב מדינות הדמוקרטיות בעולם.
במדינת ישראל בעיית הסגל הבכיר נובעת בראש ובראשונה מהאופי המיוחד של מערכת המנהל הציבורי בכללותה. שרות המדינה בישראל מחד גיסא מושפע מתרבות הניהול הבריטית אשר הקדימה את קיומו, ומאידך מדפוסי המנהל החדשים של מוסדות הציונים של מדינה שבדרך. כתוצאה מכך נוצרה בישראל מערכת מנהל ציבורי המשלבת בתוכה מרכיבים שונים מכמה מודלים של ניהול הנהוגות בעולם.
הסגל המנהלי הבכיר הישראלי מהווה ביטוי מובהק להטרוגניות של החברה ככלל, ושל המנהל הציבורי בפרט. אך לעומת מספר ניסיונות להתמודד עם בעיות עמוקות וליקויים חמורים בפעילותו של סגל הבכיר, טרם התרחש בו השינוי המבני המשביע רצון ומניב תוצאות אמיתיות. וכפי שנאמר ע"י אחד המחברים, השינויים הרצויים נמצאים עדיין בשלב של המתנה ותקווה.

שאלה מרכזית: כציד ניתן להגדיר את מקומו של המודל הישראלי של הסגל המנהלי הבכיר בהשוואה למודלים דומים הקיימים במדינות השונות בעולם?
השערה מרכזית: לסגל המנהלי הבכיר הישראלי ישנה נטייה למודל הפתוח של המנהל, עם אלמנטים מסוימים של המודל הסגור.
מתודולוגיה: סקירה ספרותית וניתוח אנליטי של דוחות שנתיים.
מקורות מדעיים: מחקרים בנושא, ספרות מדעית, דוחות נציבות שרות המדינה ומבקר המדינה, וכו'

תוכן עניינים:
הקדמה
תוכנית עבודה

תואר מבנה של הסגל הבכיר - מנהל "סגור" ו-"פתוח"
הסגל הבכיר במדינות בהן קיים שרות מדינה "פתוח"
ארצות הברית
הולנד
הסגל הבכיר במדינות בהן קיים שרות מדינה "סגור"
בריטניה
צרפת
ישראל

הוועדה הציבורית-המקצוית לבדיקה כוללת של שרות המדינה - ועדת קוברסקי
צורך ברפורמה במדיניות סגל מנהל בכיר
המלצות ועדת קוברסקי

האם בוצעו המלצות ועדת קוברסקי בנוגע לסגל הבכיר?
רקע מדעי
מה נעשה?
הרפורמות שלא בוצעו

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסקירתו גלוסקין הציג את שני המודלים הבסיסיים המשמשים לניהול כוח אדם בשירות המדינה בעולם. הראשון הוא שיטת קידום המבוסס על קריירה בשירות המדינה. במודל זה שנקרא "סגור" מתקבלים לשירות המדינה ולאו דווקא למשרה מסוימת. הדרישה העיקרית מהמועמד היא יכולתו להתקדם בשירות. שירות המדינה הוא "סגור" במובן זה שנערכים מכרזים פומביים רק למשרות כניסה ולא למשרות בכירות יותר.
במודל השני "הפתוח" המינוי והקידום למשרה מסוימת נעשה בשל יכולתו של העובד למלא תפקיד מוגדר. שירות המדינה בעיקרון קולט עובדים מחוץ לשירות המדינה לכל הרמות. עובדי המדינה מתחרים עם אנשים מבחוץ על משרות פנויות.

תגים:

סגל הבכיר · קובעי מדיניות · מנהל ציבורי · פוליטיזציה · שלטון · הוועדה הציבורית · שרות המדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כשלי מדיניות סגל בכיר", סמינריון אודות "כשלי מדיניות סגל בכיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.