היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהבה ומיניות בנוירוטיות

עבודה מס' 066566

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פסיכולוגי ופילוסופי של אהבה ומיניות אצל נוירוטיות.

3,641 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בן האנוש, משחר בריאתו, הוא יצור מיני. לא לחינם מופיעים בין עשרת הדיברות גם "לא תנאף" ו"לא תחמוד אשת רעך". בני אדם לא יכולים לחיות ללא אהבה מינית (sexual love). מחסור באהבה מינית פוגע בחיים ומבוטא בהפרעות כמו אנורקסיה נרבוזה (Dreyfus & Pierre, 1989) ונוירוזות אחרות. על המיניות בנוירוטיים ניתן ללמוד מבחינת המקרים של אנורקסיה ושל היסטריה.
המשותף בין אנורקסיה לבין היסטריה הוא שמדובר במקרים של ניסיונות הדחקה של מיניות, שבהם ההדחקה מסתיימת בסימפטומים גופניים. "ללא היסוס רואה אני כהיסטרי כל אדם שמניע לגירוי מיני מעורר בו תחושות בלעדיות או מכריעות של סלידה. בין שהוא גורם להופעת סימפטומים גופניים, בין שאיננו גורם לכך". (פרויד, 1905). על פי הגדרה זו ניתן לראות באנורקסיה כמקרה של היסטריה. שני המקרים, אנורקסיה והיסטריה, יכולים לשפוך אור על המיניות בנוירוטיים.

תוכן עניינים:
מבוא
מיניות נשית
חלק א': אנורקסיה
התפתחות אנורקסיה והקשר למיניות
אנורקסיה ומיניות
אנורקסיה בראי הפסיכואנליזה
מיניות ונוירוזה
מיניות ילדית
הבעיה הכלכלית של המזוכיזם
דחפי חיים ומוות
חלק ב': מקרה מבחן- דורה(פרויד)
הפירוש האדיפלי
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

בשלב של התסביך האדיפלי הנורמאלי אנו מוצאים את הילד קשור בקשר של חיבה אל ההורה מן המין הנגדי, בעוד שביחס אל ההורה מאותו המין שולטת עוינות. תוצאה זו עבור הבן אינה מעוררת כל קושי, אולם שונה המצב אצל הילדה הקטנה. אצלה, האובייקט הראשון הייתה האם והוא צריך להתחלף באב. בנוסף, ההתפתחות המינית הנשית מסתבכת עקב המשימה של נטישת האזור הגניטלי העיקרי הקודם, הדגדגן, לטובת אזור חדש, הנרתיק.

תגים:

אהבה · מיניות · נוירוטיות · נוירוזה · נשיות · תסביך · אדיפלי · הפרעות · אכילה · אנורקסיה · מין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהבה ומיניות בנוירוטיות", סמינריון אודות "אהבה ומיניות בנוירוטיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.