היישום אינו מחובר לאינטרנט

הליכים מינהליים במיסוי המקרקעין

עבודה מס' 066531

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הליכי ההשגה, הערר והערעור.

6,974 מילים ,53 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה הינה בנושא מיסוי מקרקעין - נהלי ההשגה, הערר והערעור.

נושא המיסים בכלל ונושא מיסוי המקרקעין בפרט, הם רחבים וכוללים בחובם עשרות תתי-נושאים. בעבודה זו ההתמקדות היא בהליכים המינהליים של מיסוי המקרקעין.
כל מכירה או קניה של נכס מקרקעין היא אירוע מס, בין אם אצל יחיד ובין אם אצל חבר בני אדם. אירוע מס זה מוצהר אצל מנהל מיסוי המקרקעין המוציא שומה לצדדי העסקה המדוברת. כאשר אחד מהצדדים מסב כי סכום השומה גבוה, או כי מגיע לו פטור מסוים - עומדת לו זכות ההשגה, שהיא הזכות הבסיסית של כל אדם לפנות לרשות הציבורית ולבקש הבהרות ולהתמקח על המחיר לתשלום המס.
כאשר מגיעים להסדר בשלב ההשגה התיק נסגר, אך אם אחד מהצדדים (המשיג או מנהל מיסוי המקרקעין) אינו מרוצה מהתוצאה של ההשגה, ישנה עוד ערכאה עליונה ממנה, והיא ערכאת הערר. ועדת הערר לא בוחנת מחדש את כל התיק אלא את השאלה האמורה לאותו עניין.
השלב האחרון אליו אפשר להגיע הוא בית-המשפט העליון, והוא ערכאת הערעור על ועדת הערר.

עבודה זו משלבת סקירה מקיפה של החומר הספרותי, פסיקה עניפה ומעודכנת, מאמרים, וכמובן החוקים הרלוונטיים.

קטע מהעבודה:

חובת ההצהרה על עסקה במקרקעין קמה כאשר חל אירוע מס, והיא חלה על כל הצדדים לעסקה. הגשת שומה למנהל מיסוי המקרקעין מתבצעת בסמוך למכירה או לרכישה של זכות במקרקעין או באיגוד מקרקעין.
לשומה מספר אפשרויות: שומה עצמית, שומה זמנית, שומה סופית, או הצהרה על פיה מנהל מיסוי מקרקעין עורך את השומה בעבור המוכר/הרוכש.
ס' 73 לחוק מיסוי מקרקעין (1) (להלן:"החוק") מחייב את הצדדים לעסקה למסור הצהרה מפורטת על העסקה, בתוך זמן קצוב (30 יום להגשת הצהרה, 50 יום להגשת שומה עצמית).

תגים:

השגה · ערר · ערעור · מיסים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הליכים מינהליים במיסוי המקרקעין", סמינריון אודות "הליכים מינהליים במיסוי המקרקעין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.