היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין נכסים בלתי מוחשיים לערך הפירמה

עבודה מס' 066522

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים תיאורטיים ואמפיריים.

8,060 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בתרומתם של נכסים לא מוחשיים לערך הפירמה. כמובן שלא ניתן לבסס פירמה לאורך זמן, רק על נכסים לא מוחשיים. עם זאת, נכסים לא מוחשיים עשויים להוות את עתידה של הפירמה וכן עשויים להיות עתודה לפירמה מבוססת. בעבודה זו אעסוק בנכסים לא מוחשיים, במובן של ידע. ניתן אפוא לומר, כי נכסים לא מוחשיים, כמוהם כדלק המניע את הפירמה ומסייע לה בנסיקתה.

במקרים רבים קשה לאמוד את ערכם של נכסים בלתי מוחשיים. דומה הדבר לכך, שנשאל מה ערכו של רעיון. לעתים גם הרעיון הוא נכס של הפירמה, ולעתים הנכס העיקרי. האם מה שנראה כיום הזדמנות נפלאה, הוא אכן כזה? האם מה שנראה היום חוסר שפיות, לא יהיה בעתיד פרה חולבת מזומנים? כאשר הגו את חברת שיווק ההימורים "אמפייר אונליין", הביטו הכל על היזמים כבלתי שפויים. הם התקשו להשיג 20 אלף דולר להשקעה הבסיסית ביותר. היה להם חזון, כאשר האינטרנט היה בחיתוליו. חמש שנים לאחר שיסדו את החברה, הנפיקו אותה במעל מיליארד דולר בבורסה של לונדון. אנו למדים, אפוא, כי הידע המצוי ברבדים השנים של החברה הינו בעל ערך ואפילו ערך גבוה.

המונח "ידע" שונה מהמונח "מידע". מידע הוא אוסף הנתונים הנמצא ברשות החברה, בעוד שידע הוא מכלול המיומנויות, היכולות והמומחיות של עובדי החברה (פשר, 1995). או כפי שנפוליאון היל (1995) מכנה זאת, 'ידע ייחודי'. ידע ייחודי הינו ידע המעניק יתרון תחרותי למי שאוחז בו. הוא יכול לחדש, למצוא פתרונות לבעיות העולות ביתר קלות וכיוצא באלה (פשר, 1995).

ובכל זאת, אין דומה מכירת נכס נדל"ני, למכירת נכס בלתי מוחשי. לעתים קרובות גם יסרבו לרכוש אותו, כשהוא לעצמו. בעבודה זו אבקש לבחון את הקשר שבין נכסים לא מוחשיים, המצויים ברשות פירמה מסויימת, לעליה או ירידה בערך מניותיה של אותה פירמה. כלומר, מה התשואה העודפת, בין הדו"חות הכספיים ובין ערך הפירמה, הכולל נכסים לא מוחשיים שלא נכללו בדו"חות. בעבודתי ארצה לטעון, כי למרות שהדו"חות הפיננסיים נתפסים מתוך הנחת שוק יעיל, הרי שהשוק עדיין אינו יעיל דיו. הדו"חות מגיעים אל הבורסה והמשקיעים כשהם אינם עדכניים דיים. אין מידע מספיק לגבי נכסים בלתי מוחשיים, ומן הראוי להביא בחשבון כלים חדשים למדידת שווי השוק של חברה, אשר יהיו עדכניים יותר ומכסים יותר את נכסיה.

תוכן העניינים:
מבוא
ב. סקירת ספרות רלוונטית
ב.1. הנחת שוק יעיל
ב.2. אירועים בלתי צפויים
ב.3. יחסים פיננסיים ונכסים בלתי מוחשיים
ג. מתודולוגיה
ד. דיון
מסקנות
מגבלות המחקר
סיכום והצעות למחקרי המשך
הצעות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

שוק יעיל בעיבוד אינפורמציה כך שמחירי ני"ע משקפים כל האינפורמציה לגבי הארגון שהם מייצגים. זו עילות במובן אינפורמציה לעומת יעילות בהקצאת מקורות. קיימת הנחה לשלושה תנאים עבור שוק יעיל:
א. מספר גדול של משקיעים.
ב. אינפורמציה חדשה מגיעה הינה אקראית ועצמאית
ג. מחירים מותאמים במהירות לאינפורמציה חדשה.

תגים:

מיסים · מסים · ידע · מידע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין נכסים בלתי מוחשיים לערך הפירמה", סמינריון אודות "הקשר בין נכסים בלתי מוחשיים לערך הפירמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.