היישום אינו מחובר לאינטרנט

שמות מתחם וסימני מסחר - התנגשות משפטית בלתי נמנעת

עבודה מס' 066513

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הבעיה המשפטית הניצבת בפני בעלי חברות ויחידים, אשר רשמו לעצמם סימן מסחרי שנתפס על ידי צד שלישי - דרך רישום שם המתחם.

11,783 מילים ,63 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במהלך הפרקים הבאים, אנסה להתמודד עם הבעיה המשפטית הניצבת בפני אותם בעלי חברות ויחידים, אשר רשמו לעצמם סימן מסחרי שנתפס על ידי צד שלישי - דרך רישום שם המתחם. דהיינו, סיטואציה שבה בעל סימן מסחרי מבקש לרשום שם מתחם הזהה לשמו המסחרי, אך לפתע מגלה כי שם המתחם כבר בשימוש. הדבר יגרום כמובן להתנגשות בלתי נמנעת בין בעל הסימן המסחרי, לבין המחזיק בדומיין אשר טוען שההחזקה נעשית בתום לב. מהן העוולות וכיצד ניתן לתקוף את המפר, קרי המחזיק בשם המתחם? והאם ניתן להתמודד עם בעיה זו באופן יעיל מחוץ לבית המשפט? ובכלל, האם אדם שמחזיק בשם המתחם הזהה לשמו המסחרי של אחר, הינו בגדר מפר? האם הוא זכאי להגנה כלשהי? אלו הן השאלות העיקריות שלהן אנסה לתת מענה בהמשך.
את הדיון אחלק תוך ניתוח העוולות הרלוונטיות והצעות נוספות לפתרון. אך ניתוח נכון של דיון זה, מחייב אותנו, ראשית לדון במספר מושגי יסוד. וכך אעשה. לאחר שנדון ונגדיר את מושגי היסוד הרלוונטיים להמשך, נעבור לדיון סביב אופן רישום שם המתחם ואופן רישום הסימן המסחרי. כפי שניווכח בהמשך, לכל אחד מהשניים יש כללי רישום שונים המשפיעים באופן מכריע על ההתנגשות בין הסימן המסחרי לשם המתחם. לאחר מכן, אציג את הבעיה, היינו ההתנגשות המשפטית בין שם המתחם לסימן המסחרי, תוך מתן מספר דוגמאות המציגות את ההשלכות להתנגשות. רוצה לומר, שבטרם אעבור לדיון וניתוח העוולות המשפטיות, אבקש להציג בפני הקוראים את ההשלכות המיידיות להתנגשות המשפטית ואף הבהרת הטעמים לאותה התנגשות. בשלב זה, לאחר שהקוראים הכירו את מושגי היסוד והבינו מהי וממה נובעת ההתנגשות המשפטית, אעבור לדון ולנתח את העוולות המשפטיות, אשר מרביתן חוסות תחת אצטלת חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט - 1999, וכן אציג הצעות נוספות לפתרון הבעיה. יש לציין, כי מהלך הדיון ילווה כולו במשפט משווה אשר במרבית המקרים מהווה חלק בלתי נפרד מהדיון. לכן, הן הדיון במסגרת העוולות והן הדיון במסגרת פתרון הבעיה ישלבו בתוכם משפט משווה. הדברים נכונים גם לגבי הדיון סביב אופן רישום הדומיין והצגת הבעיה. זאת, בעיקר מכיוון שמדובר בתחום האינטרנט שהינו גלובלי. האינטרנט חובק עולם, תרתי משמע, ולכל דיון הנעשה בארץ יש השפעה מהחלטות שהתקבלו במסגרת המנגנונים השונים בחו"ל. מכאן חשיבות הדברים למשפט המשווה אותו שאפתי ליישם בפרקים הבאים.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. מושגי יסוד
[1] שם המתחם
[2] מערכת שמות המתחם
[3] הסימן המסחרי
ג. אופן רישום הדומיין
[1] ישראל
[2] ארצות הברית
[3] בלגיה
[4] קנדה
[5] גרמניה וצרפת
ד. אופן רישום הסימן המסחרי
ה. הצגת הבעיה - ההתנגשות המשפטית
[1] היעדר גבולות ברשת האינטרנט
[2] חטיפה וסחיטה במסגרת רשת האינטרנט
[3] סחיטה הפוכה
ו. העוולות
[1] הכבדה בלתי הוגנת על הגישה לעסק
[2] דילול מוניטין
[3] גניבת עין
[4] עוולות נוספות
ז. פתרונות
[1] ארצות הברית
[2] ישראל
[3] אוסטרליה
[4] הונג-קונג
[5] יפן
ח. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שם מתחם הינו כתובת אלקטרונית. כתובת זו, הינה מקור למידע שאותו מחפש גולש האינטרנט, והיא מעין תחליף לכתובת ה - IP (Internet Protocol) של המחשב. דהיינו, גולש אינטרנט אשר רוצה להשיג מידע אלקטרוני בתחום מזג האויר לדוגמה, יאתר דומיין שבו מצוי המידע בענייני מזג האויר. מכאן גם חשיבותו הרבה של הדומיין, מאחר וגולשים רבים מזהים את השירות או המוצר שהם מחפשים עם כתובתו האלקטרונית, קרי הדומיין. ככל שהדומיין יהיה קרוב יותר, או אף זהה למוצר המסופק, כך יידעו הצרכנים להבחין בין האתר הרלוונטי ובין אתרים אחרים שבהם לא נמכר המוצר. אם תרצו, הדבר דומה לכתובות הממשיות שבהן אנו חיים ועובדים. כפי שיש לאולם קולנוע כתובת ממשית, אשר אליה נגיע פיסית, כך יש כתובת וירטואלית לחנות צעצועים באינטרנט, ואליה נגיע על ידי הקלדת הדומיין במחשב.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שמות מתחם וסימני מסחר - התנגשות משפטית בלתי נמנעת ", סמינריון אודות "שמות מתחם וסימני מסחר - התנגשות משפטית בלתי נמנעת " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.