היישום אינו מחובר לאינטרנט

שמות מתחם באינטרנט כסימני מסחר

עבודה מס' 060507

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבט המשפטי של שימוש מסחרי בכתובות אינטרנט.

6,126 מילים ,88 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לכל אתר באינטרנט יש כתובת אלקטרונית, הידועה כ , Name Domain -המזהה את בעל שם האתר כלפי שאר המשתמשים באינטרנט. הגלובליות של האינטרנט וקלות הנגישות שהיא מאפשרת לכמויות גדולות של מידע הפכו את האינטרנט, בין השר למוקד פרסומי חשוב ממדרגה ראשונה. לכן, יותר חברות נכנסות לעולם המסחרי הוירטואלי באמצעות אתרים באינטרנט.
לאור החשיבות העסקית של האינטרנט, הפכה הכתובת האלקטרונית להיות יקרת ערך לחברות, בדיוק כמו שמותיהן וסימניהן המסחריים. כתובת אלקטרונית מוצלחת של חברה היא זו הכוללת את שמה המסחרי המוכר, כך שלקוחות פוטנציאליים יוכלו להגיע לאתר של החברה בקלות יחסית, באמצעות הקלדת שם החברה או סימנה המסחרי המוכר ביותר, תוך הנחה שהאתר הנמצא תחת אותו שם אכן יהיה האתר של החברה המבוקשת.
כיום ישנן כ20 - מיליון כתובות אלקטרוניות באינטרנט ברחבי העולם. על רקע צפיפות זו של כתובות ועל רקע החשיבות שלהן עבור חברות, הולכים ומתעוררים יותר ויותר סכסוכים משפטיים הנוגעים לשימוש בכתובות , ול"בעלות" עליהן.
הבעיה החשובה ביותר היא "חטיפת" שמות וסימני מסחר של חברות מפורסמות ובעלות מוניטין ע"י אנשים או גופים, שאינם קשורים לאותה חברה, ורישומם כשמות כתובותיהם
באינטרנט2. "חטיפת שמות" עשויה להועיל ל"חוטף" במספר דרכים: מכירת הכתובת לחברה (לדוגמא: מנוע החיפוש המפורסם atsivatla שילם עשרות-אלפי דולרים כדי לזכות בכתובת www.altavista.com שהוחזקה ע"י מפעל גומי קטן), קידום עסקי החוטף ע"י מוניטין החברה שממנה "נחטף" השם המסחרי3, או מאבק אידיאולוגי נגד בעל הסימן.4
המעמד המשפטי של כתובת אינטרנט ביחס לסימני מסחר הוא אחת הדוגמאות הבולטות לערפל בתחום. שני פסקי-דין סותרים ניתנו בעניין זה, כאשר דנו בתופעה זהה - שימוש של עובד לשעבר של החברה בשם המסחרי שלה ככתובתו באינטרנט.
בפס"דCurry v. MTV 5 השופט בהבדלים בין טבען של כתובות אינטרנט לבין מספרי טלפון: מספרי טלפון לא ניתן לנחש והם נמצאים במדריכי הטלפון, בעוד שכתובות באינטרנט ניתנות לניחוש בקלות אך אין להן מדריך, ולפיכך הן דומות יותר לסימן מסחרי. בפס"ד Harrods
לעומת זאת, נאמר שכתובת אלקטרונית זהה במהותה למספר טלפון אותו מחייגים ומשום כך אין בה הפרה של סימן מסחרי.6
---------------------------------------------------------------------------------
1. רוב עבודה זו מבוססת על פיתוחו של המאמר "כתובות באינטרנט כסימני מסחר" שהתפרסם בשערי משפט א (2), כסלו תשנ"ח, ושנכתב ע"י עו"ד נעמי אסיא, מרטין פורמן ואביבה גולדשטיין.
2. תופעה זו נקראת גם ,cybersquatting והמבצע נקרא . rettauqsrebyc
3. ראה פרשת KAPLAN להלן.
4. ראה את גוף פס"ד ,Planned Parenthood Federation of America, Inc., v. Richard Bucci
.d/b/a Catholic Radio 97Civ. 0629 (KMW), U.S.D.C S.D. New-York
MTV Network v. Curry, 867 F. Supp. 202 an n.2 (S.D.N.Y. 1994) .5
6. מאמרו של , BURK ראה ה"ש 4, דן בפסקי הדין הללו ובסוגיה זו, ומגיע למסקנה שהכתובות באינטרנט דומות יותר למספרי טלפון.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. הבחנה בין שם מסחר לסימן מסחרי
3.מבנה כתובת האינטרנט
4. הפן הטכני של חיפוש כתובת באינטרנט והשלכותיו
5 רישום כתובות באינטרנט
6. בעיות המשפטיות שמעוררות כתובות אינטרנט בהקשר של סימני מסחר
7. צעדים לפתרון תופעת ה"חטיפות" - משפטית וחקיקתית
8. פתרון במישור הבינלאומי
9. המצב בישראל
10. רישום הכתובות בישראל
11. סכסוכים משפטיים בישראל הקשורים לכתובות אינטרנט וסימני מסחר
12. הדינים בישראל בנושא סימני מסחר, והשלכותיהם על הכתובות באינטרנט
13. סיכום והצעות

תגים:

מסחר · מתחם · סימני · שמות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שמות מתחם באינטרנט כסימני מסחר", סמינריון אודות "שמות מתחם באינטרנט כסימני מסחר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.