היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדינת הלאום: בין לאומיות לגלובליזציה

עבודה מס' 066489

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גלובליזציה ומדינת הלאום - מקרה הבוחן המיוחד של גרמניה.

5,509 מילים ,26 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עם נפילתה של חומת ברלין נסתיים פרק חשוב בהיסטוריה של גרמניה והעולם כולו. איחוד שתי הגרמניות גרם להתרוממות רוח מול נצחונה של החרות ומפלת העריצות. המאבק הצבאי, הכלכלי, הפוליטי ובמיוחד האידאולוגי בין מעצמות העל: ברית המועצות וארצות הברית, קיבל את כינוי "המלחמה הקרה" והשפיע רבות על מדיניות הפנים ועל יחסי החוץ של כל ארץ וארץ בכל העולם. סמלה של מערכת המלחמה הקרה היה חומת ברלין, אשר הפרידה בין בני אדם. סמל עידן הגלובליזציה, אשר התחיל עם נפילת מסך הברזל, הוא האינטרנט, אשר מאחד בין בני אדם.
בתקופת המלחמה הקרה נחלק העולם ל"ידידים" ול"אויבים", עתה הפכו הידידים והאויבים למתחרים עסקיים. השאלה שהגדירה את המלחמה הקרה היתה "כמה גדולים הטילים שלך?". בימי הגלובליזציה השאלה היא "מה מהירות המודם שלך?" (פרידמן, 1999, ע' 24).
בעבודה זו אתייחס לגלובליזציה, מקומיות ומדינת הלאום בגרמניה מאז איחודה ועד היום. טענתי היא כי לארצות הברית היתה השפעה רבה על גרמניה עקב תוכנית השיקום האמריקנית של גרמניה לאחר מלחמת העולם השניה.
"העידן הגלובלי הציב בפני מדינת הלאום אתגרים רבים ומורכבים. יש הטוענים כי תהליכים
אלו הובילו להיחלשותה של מדינת הלאום, אחרים רואים בכך דווקא את התחזקותה."
עבודה זו תנתח את ההיגד הנ"ל על סמך מקרה הבוחן המיוחד של גרמניה, תוך בחינת השלכותיהם של תהליכי הגלובליזציה על מדינת הלאום הגרמנית. בעבודה אסקור כיצד התמודדה ומתמודדת גרמניה עם האתגרים החדשים שניצבים לפניה בהיבטים שונים: פוליטיים, כלכליים, תרבותיים וחברתיים, המשפיעים על יציבותה של מדינת הלאום.
מטרת המחקר:
לבדוק ולנתח מרכיבי הגלובליזציה והשפעתם על מדינת הלאום ותרבות הלאום הגרמנית.
שאלת המחקר:
1. מהם המרכיבים הבולטים של הגלובליזציה בגרמניה?
2. מה היא השפעתה של גלובליזציה על המדינה והתרבות הגרמנית ומה היא התגובה לכך?
שיטת המחקר:
שיטת המחקר של עבודה זו תתבסס על ניתוח תוכן איכותי ותתבסס בעיקר על ניתוחי ספרים, מאמרים ומחקרים מדעיים בעברית ובאנגלית. כמו כן אשתמש במקורות האלקטרוניים (אינטרנט, קלטות ווידאו) ועיתונים, אשר מתייחסים ודנים בנושא הגלובליזציה ובנושא הלאומיות בכלל ובגרמניה בפרט.
שני הפרקים הראשונים הינם הבסיס עליו נבנתה עבודה זו: בפרק הראשון אסקור את הרקע התיאורטי הנוגע לעבודה תוך מתן דגש על המושגים לאומיות, מדינת הלאום וגלובליזציה ובפרק השני אביא את חומר הרקע הרלוונטי על גרמניה תוך מתן דגש על אופיה המיוחד. הפרק השלישי הוא פרק הליבה של המחקר בו אנתח את השפעתה של הגלובליזציה על גרמניה ועל הדרכים בהם בחר הממסד הגרמני להתמודד עם האתגרים שהציבה. אחתום את העבודה בפרק סיכום בו אדון בקצרה על הממצאים שהתגלו, תוך הוספת תובנות אישיות.

תוכן העניינים:
מבוא
1. פרק תיאורטי
1.1 לאומיות
1.2 מדינת הלאום
1.3 גלובליזציה
2. פרק רקע על גרמניה
3. פרק יישומי: ניתוח השפעתה של הגלובליזציה בגרמניה
3.1 ניידות
3.2 ניידות כלכלית
3.3 איכות סביבה
3.4 איחוד גרמניה
3.5 האיחוד האירופי
3.6 פלורליזם תרבותי
3.7 תגובת נגד לגלובליזציה
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הלאומיות היא פרטיקולריסטית, כלומר תלויה בחשיבתם ובתחושתם של אלה המשתייכים לקבוצה, הרואה עצמה כלאום. לאותה קבוצה יש בדרך כלל אלמנטים ייחודיים המשותפים לחברי הקבוצה, לפני שאיפתם למדינה: שפה, תרבות, היסטוריה וטריטוריה. הלאומיות הינה גורם שהינו מעבר להשקפה אידיאולוגית או אמונה דתית, אלא תלויה ברגש שייכות שאינו פרי בחירה דוגמת ארץ הלידה ושפת האם. לאומיות שונה מאידיאולוגיות אחרות, בכך שהיא נוגעת רק לבני האומה ואינה נושאת בכנפיה בשורה עבור שאר האנושות (אנדרסון, 1983).

תגים:

ממשל · ופוליטיקה · גרמניה · האיחוד · האירופי · לוקאליזציה · עולמקומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדינת הלאום: בין לאומיות לגלובליזציה", סמינריון אודות "מדינת הלאום: בין לאומיות לגלובליזציה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.