היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפאציפיזם אישי לנבואת זעם ולוחמנות בשירת אביגדור המאירי

עבודה מס' 066459

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שירתו בהקשר של מלחמת העולם.

11,596 מילים ,17 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנת 1925 קובצה אסופת שירים של אביגדור המאירי, והוכנה לדפוס, תחת הכותרת "חלומות של בית רבן". קובץ זה מאגד שירי ילדות ויתמות, המשלבים את הקומפוזיציה שבה פועלת הבריאה על הברואים וקיימת שותפות של הברואים בבריאה. שירים אלה באים לתאר חוויות ילדות של המחבר, כשבשירים מהולות חוויות אישיות ולאומיות. החוויות משלבות חוויותיו של ילד יהודי בגולה, טראומות מהגלות וכיסופי גאולה לאומית. בשנת תש"ד יצא הקובץ "המוקד הרן" המצווה על יהודי הארץ את בניית המולדת ושמירת המזבח - המולדת - שעליו הם שופכים דמם. יש בשירים אלה ביקורת נוקבת על היישוב בארץ, שבו השבעים והדשנים, מקרב היהודים המבוססים, הביאו עימם את הגולה לארץ. הם מוצגים כמוכי עיוורון וגולה זו הינה בבחינת 'רודף' אחר היהודים, אשר לא יוכלו להשתחרר בהווייתה ממצוקות העבר וההווה בגלות אירופה. שירים אלה הינם כנבואת זעם, אשר סוערת על הסיאוב שהביאו עימם יהודים לארץ ישראל. על האנוכיות והעוול הסוציאלי ועל חסרונן של תעצומות הנפש, שיובילו את העם היהודי לריבונות שאותה ישא בעוצמתו.
טענת העבודה תהיה, כי המאירי לא רק תיאר בשיריו את מלחמת העולם ומוראותיה ולא רק התריע מפני גזרותיה, בבחינת אמירה אנטי-מלחמתית, אלא כרך בכתיבתו את חוויותיו כחייל אוסטרו-הונגרי בן הלאום היהודי ובדרך זו, שחדלה להיות פאציפיסטית, בעיקר לאחר חשיפת זוועות מלחמת העולם השניה, גם המשיך ביצירתו. בתור שכזה הוא משליך מן העבר הלאומי והמלחמתי על עתידה של האומה. הוא מתייחס ביצירתו לסבלם של הלאום היהודי בגלות והופך לנביא החלוציות העברית, המדינה העברית והצבא העברי. זה ככל הנראה, גם הגורם לתוספת ולהשמטה של שירים במהדורת 1945 ולהשמטת שירים נוספים במהדורת 1962. מניתוח יצירתו ניתן יהיה ללמוד על גישתו הדיכוטומית, שבין פאציפיזם ללאומיות לוחמת.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: חוויותיו של ילד יהודי בשירת המאירי
1.1. דמות האם
1.2. זיכרון אישי וזיכרון קולקטיבי
1.3. סיכום הפרק
פרק ב: מפאציפיזם לאקטיביזם לוחמני
2.1. התפתחותה של גישה לוחמנית בשלבים מוקדמים
2.2. המאירי כנביא זעם ציוני ולוחמני
2.3. סיכום הפרק
פרק ג : השואה והתוכחה
3.1. תוכחה כנגד הניכור והשאננות מצד היהודים
3.2. לקחי השואה
3.3. הקינה על העם היהודי וההלל ללוחמים בנאצים
3.4. סיכום הפרק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיון במחזור השירים "חלומות של בית רבן"(8), מעלה בפני המעיין את מצוקתו של הכותב כילד. ילד מיותם, אשר חווה את טראומת גסיסתה של אימו. מרכז ההוויה, בארבעת חלקיו הראשונים של מחזור השירים, הינו בית הקברות(9). תחושת האבל האופפת את חדר הילדים בחלק הראשון מובילה ליגון השחור, פרי האירוע המתואר, שבו היתמות אפפה את המשפחה בעת מותה של אם המשורר. בית הקברות הופך בחלקים אלה של המחזור למעין כותל המהווה את התחנה האחרונה, אשר אליה מנסים להתקדם הכותב והמשפחה הסובבת אותו. אותו בית קברות, הינו תחנה סופית שלשם מלווה הילד את אמו. בה בעת הוא גם נקודת מפנה, שבה פורצת לתודעתו של הילד היתום התודעה, כי מעבר להיותו ילד יתום, איתרע גורלו והוא תינוק יהודי. בתור תינוק יהודי שהתייתם מאמו, מר גורלו מסתם יתום.

תגים:

שואה · יהדות · יהודית · מלחמת · העולם · השניה · פציפיזם · חלוציות · ציונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפאציפיזם אישי לנבואת זעם ולוחמנות בשירת אביגדור המאירי", סמינריון אודות "מפאציפיזם אישי לנבואת זעם ולוחמנות בשירת אביגדור המאירי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.