היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מאמר: "The Stability of a Unipolar World"

עבודה מס' 066342

מחיר: 84.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הטיעונים שמציג Wohlforth מוכיחים את התיאוריה שלו.

1,542 מילים ,2 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

לאורך ההיסטוריה בתקופות שונות העוצמה במערכת העולמית התחלקה בין מדינות שונות, כך שלמעט מקרים יוצאי דופן, לעולם לא הייתה מדינה אחת אשר ריכזה את כל העוצמה בידיה והיוותה קוטב יחיד. מצב יוצא דופן זה קורה בימינו כאשר ארה"ב מחזיקה מזה עשור בעוצמה חסרת תקדים וביכולות הממקמות אותה הרבה מעל כל מדינה אחרת. ייחודיותו של מצב זה גורמת לכך שהדעה הרווחת היא שמדובר בנקודת מעבר - בתום המלחמה נעלם קוטב אחד ומיד יצוצו קטבים אחרים מתחרים לארה"ב, משום שזהו טבעה של עוצמה מראשית ההיסטוריה ומשום שבריכוז העוצמה בידי מדינה אחת קיים חשש לשלום העולם. Wohlforth מבקש לסתור טענה זו במאמרו ובנייר זה נבחן אם הטיעונים שהוא מציג מוכיחים את התיאוריה שלו.

תוכן עניינים:
מבוא
רעיונות מרכזיים במאמר
המערכת הינה חד-קוטבית
מערכת חד קוטבית נוטה לשלום
מערכת חד קוטבית היא יציבה
מסקנות
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

במאמרו, Wohlforth מציג את הטיעון שלו לפיו עולם חד-קוטבי, המערכת שלדעתו אנו מצויים בה כיום, היא מערכת שלומנית ויציבה. לצורך כך הוא מחלק את הטיעון לשלושה חלקים ובכל חלק הוא מנסה לאמות את טענותיו מול תיאוריות שונות ומול אמונות רווחות במחקר.

תגים:

חלוקת · העוצמה · מערכת · עולמית · סדר · עולמי · מעצמות · קטבים · יציבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מאמר: "The Stability of a Unipolar World"", סמינריון אודות "ניתוח מאמר: "The Stability of a Unipolar World"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.