היישום אינו מחובר לאינטרנט

לוגיקה דדוקטיבית וכשלים רטוריים - בחינת מאמר של אמיל זולא

עבודה מס' 066329

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאמרו של אמיל זולא בעיתון "חבצלת" מיום 13.1.1898 בנוגע לפרשת דרייפוס.

2,125 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

דרייפוס היה קצין יהודי בצבא צרפת, בשלהי המאה ה- 19 שהואשם בבגידה. נערך לו משפט קבל עם ועדה, דרגותיו נשללו ממנו בטקס משפיל במיוחד והוא נכלא הרחק ממשפחתו. תוך זמן קצר התברר כי הוא חף מפשע ורק גורמים אנטישמיים גרמו לפרשה כולה .
דעת הקהל העולמית ,ולא רק היהודית היתה לטובתו של דרייפוס. רוב העולם האמין כי הוא חף מפשע ואף הוכחות שונות ניתנו לכך במהלך המשפט.העובדה כי המשפט נערך בחשאי הביאה רבים מהמלומדים ומהוגי הדעות להתקומם נגד ההרשעה, בכל שלבי המשפט.
מתנגד מפורסם ביותר היה אמיל זולא, סופר צרפתי אשר נלחם למען דרייפוס בכל כוחו בעיקר במשפט השני. הוא הוקיע את הממשלה על איוולתה ואת המימסד על רישעות ליבו, ואף חיבר על כך מאמרים רבים בעיתונות.מתנגדים אחרים היו קלימנסו, אנאטול פראנס ואחרים.
לאחר שגבר הלחץ מצד אוהדי דרייפוס, ולאחר שהסופר הצרפתי אמיל זולא פירסם מכתב גלויו אל נשיא הרפובליקה הצרפתית, בו האשים את שופטיו של דרייפוס בעיוות דין ביודעין ,חודש המשפט. בית המשפט הצבאי מצא מוצא לעיוות הדין- הוא הכריז כי דרייפוס אשם אך מצא נסיבות מקילות; ב-1899 הוא קיבל חנינה. לאחר שש שנים הוא טוהר ע"י בית המשפט העליון בהכריזו כי הוא חף מפשע והעניק לו העלאה בדרגה. את הבוגד האמיתי מצאו.
קטע העיתונות אותו בחרתי, לצורך עבודה זו, הוא טיעוניו של אמיל זולא, כפי שאלו מופיעים בעיתון "חבצלת" מיום 13.1.1898. טיעונים אלו משתרעים על פני 3 עמודים ומוכיחים בעליל את חפותו של אלפרד דרייפוס.

תוכן עניינים:
1. הרקע
2. תאור המאמר
3. הטיעונים הרטוריים
3.1 האלמנטים של נאום נסיבתי-טקטי
3.2 אלמנטים של נאום מייעץ
3.3 אלמנטים של שכנוע
3.4 אלמנטים של הסברה
3.5 אלמנטים של תעמולה
3.6 אלמנטים של דמגוגיה
3.7 אלמנטים של פופוליזם
4. רטוריקה טיעונית
4.1 א. הטעיות בארגומנטים (זיו, 2002)
4.2 ב. ערפול המשמעות כהטעייה לוגית
5. כשלים לוגיים
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זולא מתחיל מהוכחות על העובדות על המשפט "קודם כל- דבר האמת". הוא מוכיח כי העובדות שהוצגו ויוחסו לדרייפוס היו למעשה של אנשים אחרים. הוא שואל כיצד יכול בית המשפט הלאומי לאנשים שנאמנותם, אמינותם ושמם מפוקפקים.
מנגד עמד דרייפוס למשפט "והעושים בדבר דורשים הסתר ותעלומה גמורה, שעלול לפתוח את שערי...". הם מנפיקים תעודה "ועל יסוד תעודה כזו נחרץ משפטו של אדם". "שמא נדונו בתודה עסקי נשים"... זולה אינו מבין מדוע השופטים ממתיקים סוד בקשר לתעודה"- "לא ולא שקר הוא"- כאן זולה עובר להתקפה בוטה במיוחד- מאשים בשקר את השופטים ואת התובעים.

תגים:

משפט · אנטישימיות · פרשת · דרייפוס · שואה · צדקתו · רטוריקה · פוליטית · דמגוגיה · ויכוח · פובליציסטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לוגיקה דדוקטיבית וכשלים רטוריים - בחינת מאמר של אמיל זולא", סמינריון אודות "לוגיקה דדוקטיבית וכשלים רטוריים - בחינת מאמר של אמיל זולא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.