היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכירת חומר לימודי (הצעת מחקר)

עבודה מס' 066328

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין הדמיון והכושר היצירתי לבין הצלחה בזיכרון חומר לימודי בקרב סטודנטים (הצעת מחקר).

2,692 מילים ,14 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

חלק גדול מהחומר הלימודי הנלמד באובניברסיטה מצריך יכולת זכירה. לאחר שהבנו את החומר אנו צריכים לאגור אותו בזיכרון. זכירה טובה מובילה להישגים טובים במבחנים ולאחר מכן בישום החומר הנלמד.
להלן יבחן הקשר בין יכולת הדמיון ורמת היצירתיות של הסטודנט לבין הצלחתו בזכירת החומר. על פי סקירת ספרות נראה כי יש קשר בין זכירת החומר לבין רמת היצירתיות ורמת הדמיון. שני המשתנים הבלתי תלויים הללו משפיעים גם הם זה על זה. יצירתיות - Creativity - היא מציאת דרך חדשה בתוך מסגרת נתונה. היכולת לקשר בין קטעי מידע, חומרים וניסיון, הקיימים כל אחד בפני עצמו או שנקשרו בעבר בדרכים או בדפוסים שונים. יצירתיות מתבטאת בגישה חדשה ורעננה למצבים מוכרים, שהתוצר שלה הוא רעיון, ניסיון, ניסוי או דגם חדש ומשוכלל. מנגד הדמיון הוא היכולת לראות דבר מתוך דבר. שני אלו יכולים לעזור לסטודנט לזכור את החומר- הן על ידי יצירת סמלים או יצירתיות בדרך שבה יזכור את הנושאים המרכזיים.
על פי סקירת הספרות, ניתן להפעיל מניפולציה מסוימת על הדמיון ועל היצירתיות, כך שישפרו, ולו במעט, את רמת הזיכרון. מטרת הניסוי הנוכחי היא לבדוק האם שינוי כזה יכול לתרום לשיפור הזיכרון.

השערות המחקר נגזרות מסקירת הספרות דלעיל:
1. יש קשר בין רמת יכולת הדמיון לבין רמת הזיכרון- סטודנטים שיאמצו את דמיונם ואת היצירתיות שלהם יזכרו טוב יותר את מה שמוצג לפניהם.
2. יש קשר בין היצירתיות לבין רמת הזיכרון- סטודנטים שישפרו את רמת יצירתיות שלהם יהיו בעלי כושר זיכרון גבוה יותר.

המחקר המוצע להלן הוא לבחון את רמת הזיכרון של הסטודנטים במצב נתון. לאח מכן להעביר להם שאלונים המחייבים הפעלת הדמיון והיצירתיות, ולאחר מכן לבדוק שנית את רמת הזיכרון שלהם. המדגם יהיה מקרי ויכלול כמאה איש.

תוכן העניינים
תקציר
מבוא
מטרת העבודה וחשיבות הנושא
יצירתיות
דמיון
שיטת המחקר
הליך איסוף הנתונים
ביבליוגרפיה
נספחים
שאלון רמת יצירתיות
שאלון רמת דמיון

קטע מהעבודה:

נושא שיפור הזיכרון נדון באספקטים רבים ובכללם נושא הלימודים. בעיית התפתחות הזיכרון הולידה ויכוחים עצומים בפסיכולוגיה. חלק מהפסיכולוגים טוענים שהזיכרון אינו מתפתח ושהוא נמצא בשיאו בתחילת התפתחותו של האדם. מגוון של תצפיות אכן מצביעות על כך שהזיכרון חזק מאוד בשנים המוקדמות והופך לחלש יותר ויותר ככל שהילד מתפתח.
לוריא ( Luria, 1978) טוען כי יש הבדל בין זיכרון למחשבות (דהיינו לחומר משמעותי) לבין זיכרון לחומר חסר משמעות. סתירה זו ממשיכה לצוץ בתחומים שונים של מחקר בבהירות גוברת. הניתוח מחדש של סוגיית הזיכרון ע"י הפסיכולוגיה הסטרוקטורלית (מבנית) וניסויים שוויגוצקי דן בהם בסופו של המאמר (ניסויים שבסיסם בפרספקטיבות שונות) סיפקו לנו כמות כה רבה של חומר המראה על קשר בין זיכרון למשתנים אישיותיים אחרים, אותם ניתן לשפר. Luria, 1973))

תגים:

זכירה · יצירתיות · מידע · שיפור · זיכרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכירת חומר לימודי (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "זכירת חומר לימודי (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.