היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסכסוך היהודי ערבי בראייתו של מרטין בובר

עבודה מס' 066327

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסותיו של בובר לגבי הציונות והסכסוך היהודי ערבי.

5,871 מילים ,9 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

אחד ההוגים הידועים והמשפיעים ביותר של המחשבה היהודית והציונית במאה ה-20 הוא ללא ספק מרטין בובר. בובר היה חוקר חשוב ביהדות ובמקרא , סופר מפורסם שהתפרסם בפופולריזציה שביצע לאגדות החסידות ופילוסוף משפיע מאוד. אך הוא היה גם הוגה חשוב של התנועה הציונית , והוא הקים בה זרם מיעוט שקרא ליחסי שלום עם הערבים ולא גם במחיר ויתור על רוב שטחי ארץ ישראל. בזמנו נראו בובר וחבריו כמעט ככופרים , אך כיום הם נראים כאנשים מרחיקי ראות שהשפעתם לטווח הארוך הייתה רחבה יותר מאשר לטווח הקצר.
נשאלת השאלה מה היו דעותיו של בובר בנושא הסכסוך היהודי הערבי ? האם הייתה תפיסה פילוסופית ספציפית שעמדה בבסיסם ? ומה היו דעותיו של בובר לגבי תפיסותיו של מיסד הציונות תיאודור הרצל (שאותו הכיר אישית) תפיסות שמילאו תפקיד כה מרכזי בעיצוב דרכה העתידית של הציונות ?
בעבודה זאת אתן תחילה בפרק המבוא סקירה כללית על חייו ותפיסותיו של בובר .
בפרק השני אדון בתפיסותיו המשתנות לגבי התנועה הציונית ומיסדה תיאודור הרצל .
ובפרק השלישי אדון בתפיסותיו של בובר לגבי הסכסוך היהודי ערבי וכיצד חשב שיש לפתור אותו.

תוכן עניינים:
מבוא : מרטין בובר חייו ומשנתו
מרטין בובר והתנועה הציונית
מרטין בובר ויחסו לסכסוך הישראלי הערבי
סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מרטין בובר נולד ב-1878 בוינה והתרבות הגרמנית האוסטרית נשארה תמיד חלק אינטגרלי באישיותו אם כי את שנותיו האחרונות חי בישראל. בגיל צעיר ב-1898 הצטרף בובר לתנועה הציונית והוא סטודנט בן 20 לפילוסופיה, פסיכולוגיה ולתולדות הספרות והאמנות. שנות לימודיו הרחיקו אותו מרחק רב מהעולם היהודי של סבו שלמה בובר , חוקר מדרשים מלומד .הוא סיפר מאוחר יותר שהוא הרגיש אז תלוש וחסר שורשים וכי את הדחיפה הראשונה ל"שחרורו " נתנה התנועה הציונית"(1).
חזרתו של בובר לעולם היהודי עמדה בסימן שתי השפעות חזקות : זו של הפילוסוף הגרמני פרידריך ניטשה ומנהיג הציונות , תיאודור הרצל . מניטשה קיבל סם כנגד ההתרכחות האסתטית ודחיפה לסגנון חיים "גברי " והרואי ולהכרה ערה בכוחות חיוניים הבאים להזרים שדם חדש לתוך התרבות האינטלקטואלית החיוורת. בהרצל ראה סמל חי לגדולה תמימה , ראשונית , בעלת כוח פעולה אלמנטארית מעין דמות ניטשאינית שקמה לתחייה בתוך העולם היהודי.

תגים:

אידיאולוגיה · יהודית · ציונות · הרצל · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסכסוך היהודי ערבי בראייתו של מרטין בובר", סמינריון אודות "הסכסוך היהודי ערבי בראייתו של מרטין בובר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.