היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסו של שמואל ביק לחסידות ולהשכלה

עבודה מס' 066316

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת פועלו ומחשבתו של שמואל יעקב ביק בראשית תקופת ההשכלה.

6,930 מילים ,19 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

יעקב שמואל ביק (להלן ביק) חי בתקופת ההשכלה בגליציה וגדל במשפחה מפורסמת. אי לכך הוא קנה לעצמו השכלה רחבה ועסק בספרות. אולם עיקר העניין שהוא מעורר הוא בהיותו עומד בתווך בין ההשכלה, החסידות והמתנגדים. שלושת קבוצות אלו שפעלו באותה תקופה בעם ישראל, לא הצליחו להגיע להסכמה ביניהם ומעשה כל אחד חי את חייו.
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את פועלו תוך התמקדות על ניסיונותיו למצוא חוט מקשר בין הכיתות הנ"ל ולקשר ביניהם, כאקט של אהבת ישראל. רוב דרכו בחיים הוא מתעסק במסחר, כתיבה ועסקנות ציבורית, ועל נקודות אלו תתמקד העבודה, כאשר שאלת המחקר היא מה היה יחסו של ביק לזרמים השונים ביהדות (משכילים, מתנגדים וחסידים) וכיצד הוא מנווט ביניהם על מנת לשמור על אהבת ישראל.

תוכן עניינים
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 תולדותיו
2. יהדות אירופה בתחילת העת החדשה
2.1 השלטון הפנימי
2.2 תחילת החסידות
2.3 יחס ה"מתנגדים" לחסידות
2.4 השפעת החסידות על הקהילה
3. יחסו לזרמים ביהדות
3.1 המעבר למחנה החסידות
3.2 ביקורת על החסידות
3.3 חשיבות העבודה והמלאכה
3.4 השכלתו וכתיבתו הספרותית
3.5 חיבתו ללימוד התורה
4. הפולמוס עם טוביה פדר
5. סיכום העבודה ומסקנותיה
6. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

משפחת ביק היתה ידועה ומפורסמת בגליציה. לפי המסורת בא לה שם משפחה מראשי התיבות "בעזרת ישראל קמו" כי רבי מבני המשפחה הזו היו גבירים והשתדלו לנצל את מצבם ומעמדם בחצרות המלך והשרים לטובת היהודים. הם הירבו להתעסק בצדקה וחסד ותמכו בכל עני. הרב אריה ליב תאומים מספר על חותנו שמואל ביק כי "היה מפואר ברוב יושרו צדקתו לפזר המעות לדלים למחסה לאביונים, ולהחזיק גדולי ישראל ולתת מחיה וכלכלה ללומדי התורה. וכאשר הביאני ה' בימי שחרתי לקריה העליזה הזו הייתי מסתופף בצל האושר והעושר כי סמך אותי והשפיע על כל טובו"(1) . מידות אלו באו בירושה גם לנכדו, יעקב שמואל ביק.

תגים:

חסידות · תקופת · ההשכלה · יהדות · לימוד · תורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסו של שמואל ביק לחסידות ולהשכלה", סמינריון אודות "יחסו של שמואל ביק לחסידות ולהשכלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.