היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביק יעקב שמואל בסבך זרמי היהדות בתקופתו

עבודה מס' 065489

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת האיש והרקע ממנו בא ושלושת זרמי היהדות- מתנגדים, משכילים וחסידים, בתקופתו.

6,400 מילים ,18 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

יעקב שמואל ביק היה אישיות רב גונית במספר תחומי חיים. כאשר נבחן את השפעת כישוריו יוצאי הדופן -בתקופתו - על ניווט סוער בין זרמי היהדות דאז, נגלה כי ביק אכן האמין באשר הוא עושה/הוגה, אך נגלה כי היתה מעין מחזוריות של אכזבה ממצב נתון, מעבר אל זרם אחר ביהדות. שוב אמונה שלמה. אכזבה, מעבר ואמונה שלמה. כך שניתן לומר על ביק שהיה מתנגד,משכיל וגם חסיד. ביק היה בעל השכלה רחבה וידע רב במונחי אותם ימים. תקופה ארוכה גם היה בעל ממון שתמך רבות. כך שביק, מעצם היותו מבוסס בדעתו/דעותיו/ממונו, היה יכול להשאר מעוגן בזרם כלשהו, ולחיות בשלוה עם סביבתו. אלא שביקש ביק להנות מכל העולמות.
מחד גיסא ביקש לחולל שינויים : בהשכלה וקידום היהודים והיהדות, אך מאידך גיסא עדיין ביקש לחיות בשלום עם סביבתו. הניווט הסוער בין זרמי היהדות דאז, חושף אישיות מענינת שרבו בה תהפוכות החיים, תקוות ואכזבות.
נציג את האיש ביק. מקום בו גדל וחי. הרקע ממנו בא והרקע בסביבתו. השכלתו ה"רשמית" והכללית, קשריו המשפחתיים והעיסקיים. מיגוון דעותיו והשקתן לסביבה ולתקופה. בעבודה זו נסקור את שלושת זרמי היהדות דאז : מתנגדים,משכילים וחסידים. סקירת הזרמים תתמקד בגורמים שמשכו והניעו את ביק ל "דלג" מזרם למשנהו.
נעבור יחד עם ביק פולמוסים מול אישים ורעיונות. סיכום נערוך ונברר אם השביט "יעקב שמואל ביק" היה כוכב שדרך וגם דעך.

תוכן ענינים
1. האיש ביק. תולדותיו, השכלתו ועיסוקיו
2. יהדות אירופה בתחילת העת החדשה
3. ביק כמשכיל
4. הפולמוס עם טוביה פדר
5. ביק בעולם החסידות
6. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ביק הוא נצר למשפחה מפוארת, ידועה ומפורסמת בגליציה. ע"פ המסורת הנקוטה בידה, בא לה שמה מראשי התיבות : בעזרת ישראל קמו, שם הבא להעיד על נדיבות המשפחה בצדקה וחסד(1).
ביק נולד בברודי 1772-1832 שם חי רוב ימיו. יש התולים את חוסר המידע על הוריו, בשריפה שכלתה מסמכים רבים בברודי ב - 1835 . מידע עדכני(2) חושף מספר פרטים מראשית חייו.
ביק מצטייר כאיש משפחה חם ואוהד.על מצבת אימו כתב שיר להנצחת טוב לבה,אחות אחת מתה בצעירותה וביק חיבר נוסח מיוחד למצבתה(3). אחות אחרת השתמדה והתחתנה עם גוי, אך למרות זאת היו לביק קשרי מסחר עם גיסו, קשרים שסופם מפלה כלכלית קשה ושברון לב כתוצאה מתחרות עם אותו גיס.
-------------------------------------------------------------------
1. הלוי ח"ש, יעקב שמואל ביק, סיני ס"ג תשכ"ח. עמ' רנב.
2. קופפר אפרים, יעקב שמואל ביק לאור תעודות חדשות, גלעד, ד-ה, 1978, עמ' 536.
3. ראה הערה 1 לעיל.

תגים:

יהדות · זרמים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביק יעקב שמואל בסבך זרמי היהדות בתקופתו", סמינריון אודות "ביק יעקב שמואל בסבך זרמי היהדות בתקופתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.