היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסילת מפלגות בבחירות

עבודה מס' 066314

מחיר: 90.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של נושא פסילת המפלגות בישראל לאורך השנים.

2,360 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

על אף היות המשטר הדמוקרטי ליברלי ופתוח לגישות ותפיסות עולם שונות, נזקקת הדמוקרטיה למערכת חוקים שתגן על המדינה הדמוקרטית מפני תנועות שעלולות להביא לאובדן צביונה. הכלים שעומדים לרשותה של הדמוקרטיה המתגוננת הינו פסילת מועמדותן של תנועות העשויות לשנות מן היסוד את צביון המדינה מלהתמודד בבחירות לרשות המבצעת או המחוקקת.
לעיתים במדינות בהן המפלגות הן בעלות מבנה אוליגופולי ישנו שימוש לרעה בחקיקה המגבילה השתתפותן של מפלגות בבחירות על מנת לשמר את כוחן ומעמדן של המפלגות השולטות .
בעבודה זו אציג שני מקרים בהם דן בית המשפט העליון בפסילת מפלגות, אדון במקרה אחד בו נפסלה מפלגה מלהתמודד בבחירות לכנסת, ואדון בסוגיית התמודדות מפלגה בעלת מצע השולל את היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע חקיקתי
פסק דין ירדור
פסילת רשימת כך בבחירות לכנסת ה-12
סוגיית פסילת רשימת כך לכנסת ה-12
מדינה יהודית ודמוקרטית
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

התשתית החקיקתית כיום לפסילת מפלגות בישראל היא חוק המפלגות התשנ"ב-1992 (להלן "חוק המפלגות"). בטרם נחקק חוק זה פסיקת בג"צ בתחום פסילת המפלגות נשענה על סעיף 3 לחוק העותמני על האגודות ולאחר מכן גם על חוק העמותות התש"ם-1980. חקיקה זו שלא נתנה ביטוי לייחוד המשפטי של המפלגות ביאה בסופו של תהליך לחקיקת חוק המפלגות. כיום היסוד המשפטי לפסילת מפלגות בישראל הוא סעיף 5 לחוק המפלגות. סעיף זה מפרט את המקרים בהן לא תורשה מפלגה להירשם ע"י רשם המפלגות: "לא תרשם מפלגה אם יש במטרה ממטרותיה או במעשיה, במפורש או במשתמע אחת מאלה:
(1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית;
(2) הסתה לגזענות;
(3) יסוד סביר למסקנה כי המפלגה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות. "

תגים:

פסילה · מפלגות · בחירות · ירדור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסילת מפלגות בבחירות", סמינריון אודות "פסילת מפלגות בבחירות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.