היישום אינו מחובר לאינטרנט

ז'אן ז'נה- בין טירוף סטייה ויצירה

עבודה מס' 066306

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד, באמצעות יצירותיו הביא לידי ביטוי את חריגותו, עד אשר הפכה זו לחלק בלתי נפרד מאישיותו, והאם אכן הצליח "לנקום" בחברה הבורגנית על שפלותה?

11,084 מילים ,17 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

החברה האנושית הנוכחית ובוודאי זו שהתקיימה בתחילת המאה ה-19 מחשיבה (והחשיבה) עד מאד את הערך של "להיות נורמאלי". לחשיבות המיוחסת לערך זה מתלווה (והתלווה) אשכול של תכונות: יציב, אחראי, בריא בנפשו, נקי כפיים וכו'. "הנורמאלי" כולל (וכלל) חיים בתוך קונצנזוס החברה ולא בשוליה.

ואם יש נורמה ונורמאלי, הרי שישנן סטיות תקן מן הנורמאלי. בקצה הרחוק מן הנורמאלי- מוצאים שיגעון, פשיעה, סוטות וכו'. הסטייה תמיד מורידה מערכו של הסוטה מן הנורמה. הורדת הערך תלויה בגודל הסטייה; ככל שהסטייה גדולה יותר, כך גם הסטיגמה והנידוי.
אך, היכן שמוצאים חריגה וסטייה מן הנורמה החברתית- מוצאים גם ובעיקר: מיוחדות וראיה חריפה ועמוקה של המציאות. השילוב הזה בין חריגה חברתית לגאונות אישית מאפיין אישיות שניתן להגדירה כאישיות של יוצר דגול, גאון- נעדר אישיות נורמטיבית.
ואכן גאונות, אמת או חוכמה- אינם יכולים לשכון בקצה הנורמאלי, שם קיימים בעיקר בינוניות וחשיבה שטחית. גאונות שוכנת יותר בקרב החריגים מאשר בקרב שוחרי הקונצנזוס והנורמה.
אחד מן הכישורים של הגאון היא יכולתו לחדור אל מעבר למעטה החיצוני של דברים, ולקלוט מה קיים שם באמת. להבין מציאות מסוימת ברמת המהות, ולא רק ברמת התדמית. כישרון זה הינו חיוני במיוחד לגאונים היוצרים.

כשבאים אנו לבדוק את חייהם של אותם חריגים- אחד מן הדברים העולים הוא הסבל אותו הם חווים מידי החברה במהלך חייהם. אנשים אלו מיוחדים עד כדי כך שהחברה אינה מבינה אותם ומותירה אותם מתוסכלים ומלאי כעס. הדרה זו מן החברה מובילה את "החריגים" להיטלטלות כל ימיהם ולמשברים אישיים שנובעים גם מאישיותם הבעייתית או הלא יציבה. כך שיציבות נפשית, ואפילו אושר וחיים טובים נמצאים בדרך כלל בקצה ההפוך להבנה וחדירה לעומק של: מהם חיים.

ז'נה תויג על ידי החברה כפושע, גנב, בוגד וחריג, אשר לבסוף קיבל על עצמו את "סטיגמת האדם הרע" שהודבקה לו ובנשימה אחת אמר כי: "אני אציג חזון כנה של רוע, גם אם אאבד את חיי, את כבודי ואת תהילתי בחיפוש זה", ואף "אם יפה שירי התעז לומר שהשראתו היא הרשע?".
ביצירותיו הציג ז'נה את העולם הבורגני כמתועב ומזויף וביקש לנקום על צביעותו של העולם המעז לטעון בערומו שלבושו הוא לבוש הגינות, תוך פיאור חיי "חברת השוליים" במחיצתה חי ז'נה.
מכאן אבקש לצאת בעבודתי ולחקור כיצד הגשים ז'נה את הסטיגמה לו הדביקה החברה, כיצד, באמצעות יצירותיו הביא לידי ביטוי את חריגותו, עד אשר הפכה זו לחלק בלתי נפרד מאישיותו, והאם אכן הצליח "לנקום" בחברה הבורגנית על שפלותה?

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - ביוגרפיה- ז'אן ז'נה
פרק ב' - טירוף סטייה ויצירה- משנתו של פרופ' שלמה גיורא שוהם
פרק ג' - האם ז'אן ז'נה כיוצר- פושע עולה בקנה אחד עם משנתו של פרופ' שוהם?
פרק ד'- ז'נה אל מול יוצרים אחרים.
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אימו Gamille Genet נטשה אותו ב- 28.7.1911, בעודו עולל בן 7 חודשים, בידי שירותי הסעד הממלכתיים בפריז. כל מה שידע על אודות האישה שהביאה אותו לעולם, היה שמה.
"ביומנו של הגנב" אומר ז'נה: "נולדתי בפריז ב- 19 בדצמבר 1910, הייתי בן חסות של שירותי הסעד הממלכתיים, ולא הייתה לי כל אפשרות לעלות על עקבותיהם של הורי. במלאת לי עשרים ואחת שנים, נתנו לי תעודת לידה. שם אימי היה גבריאל ז'נה. אבי נותר אלמוני. יצאתי לאוויר העולם ברחוב אסאס 22. אוכל איפוא להיוודע כמה פרטים על מוצאי, אמרתי בליבי וניגשתי לרחוב אסאס. מס' 22 היה בית החולים ליולדות(4)".

תגים:

גאון · פושע · סטיגמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ז'אן ז'נה- בין טירוף סטייה ויצירה ", סמינריון אודות "ז'אן ז'נה- בין טירוף סטייה ויצירה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.