היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות הגישה לערכאות - הבעיות ופתרונות

עבודה מס' 066297

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבעיות העומדות בפני אוכלוסיות חלשות בבואן לממש את זכותן לפנות לערכאות משפטיות.

4,215 מילים ,49 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"מדיניות ראויה היא זו שאינה נועלת דלת בפני מי שמבקש סעד מרשות שיפוטית"(2). האם מדיניות ראויה זו היא אכן מדיניות שבמציאות? האם אכן כל דכפין יוכל לצעוד בדרך העולה לבתי המשפט? האם פתיחתן הפיסית של דלתות בית המשפט מספיקה? או שמא הגישה לערכאות אינה פתוחה לכולם במידה שווה, ואולי בכלל אינה מחויבת המציאות?
בעבודה זו סקרתי את זכות הפנייה לערכאות ואת מעמדה כזכות חוקתית, אשר יוצר לכאורה דרך בטוחה לערכאות עבור כל אזרח. ברם, מתברר למרבה הצער, כי מי שיבקש לממש את זכותו החוקתית הזו, יאלץ להתמודד עם מכשולים שונים ומשונים, אשר מטבע הדברים הם מקשים בעיקר על אוכלוסיות חלשות.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. זכות הגישה לערכאות
ג. מחסומים בגישה לערכאות
ד. פתרונות
ה. סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

זכות הגישה לערכאות (Access to Justice או Access to the Courts) הינה הפריבילגיה שעומדת לכל אדם לבקש סעד מבית המשפט, ולקבלו ללא משוא פנים, התמהמהות בלתי סבירה או סירוב. זכות זו מוכרת במשפט המקובל כבר משנת 1215, ולחשיבותה יש שני היבטים: ראשית היא בעלת חשיבות פוליטית ראשונה במעלה, שכן:
"חסימת הדרך לבית-משפט - בין במישרין בין בעקיפין - ולו באורח חלקי, חותרת תחת ה-raison d'etre [תכלית החיים] של הרשות השופטת. ופגיעה ברשות השופטת פירושה פגיעה ביסוד הדמוקרטי של המדינה. באין רשות שופטת, באין ביקורת על מעשי הפרט והשלטון, ייפרע עם ותאבד ממלכה."

תגים:

אוכלוסיות חלשות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות הגישה לערכאות - הבעיות ופתרונות", סמינריון אודות "זכות הגישה לערכאות - הבעיות ופתרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.