היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת ישקר - יזמות

עבודה מס' 066291

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יוזמה של יחידת הייצור באחד המפעלים.

4,557 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ישקר הינה חברה פרטית, המייצרת כלי חיתוך מתקדמים המיועדים לעיבוד שביבי במכונות ממוחשבות, החברה היא מהמובילות בענף, מפעלי החברה מרוכזים באזור התעשייה תפן שבגליל וברחבי העולם, את החברה ייסד סטף ורטהיימר, בנוסף לחברה קיימים מפעלים נוספים במדינות רבות בעולם חלקם קשורים לקבוצת ישקר וחלקם לא כדוגמת להבי ישקר המייצרת להבים למנועי סילון, ישקר, אשר החלה את דרכה לפני למעלה מ-50 שנה , כמסגרייה צנועה בנהרייה.
ישקר - נחשבת למובילה בעולם בייצור כלים לחיתוך מתכת.
עסקיה של חברת ישקר לא כל כך מוכרים בישראל, מאחר שהחברה בבעלות פרטית ולא נסחר בורסה.
על פי הערכות מרוויחה ישקר למעלה מ 1.2 מיליארד דולר לשנה, נתון שממנו נגזר השווי של החברה. וצופה הגדלה נוספת של היקף המכירות במהלך 2007.
לאחרונה רכש המליארדר וורן באפט את חברת ישקר והציב למטרה להופכה לחברה מספר 1 בעולם.
לכן הועלה רעיון בקרב מנהלי הייצור כיצד ניתן להגדיל את רווחיות המחלקות תוך כדי שמירת הידע הרחב שרכשו לאורך השנים, וזאת בכדי למניעת ריגול תעשייתי, בכך ישאירו את הידע בגבולות החברה.
העבודה מתמקדת בניתוח יוזמה של יחידת הייצור באחד המפעלים, שהעלתה רעיון לצמצום עלויות הייצור ע"י הקמת מחלקה חדשה שתוריד את הנטל ממחלקות היצור בכך שהיא תייצר את הכלים המיוחדים ואת סדרות הייצור המיוחדות ותאפשר לייצור להתמקד במוצרי הליבה ובסדרות הגדולות.
מהלך זה זוכה לאהדה בקרב ההנהלה הבכירה, אשר יש באפשרותה לנצל כל המשאבים הקיימים (מכונות, כוח האדם והידע הטכנולוגי), ובנוסף הלקוח צפוי לקבל את המוצר הסופי בפרק זמן קצר יותר ואנשי השיווק יוכלו להתמקד בקידום מוצרים ולא בדאגה לדחיפת ההוראות ייצור המיוחדות, ובקרב העובדים קיים עידוד נוסף מכיוון שהקמת מחלקה דורשת כוח-אדם מיומן ולכן נפתחות אפשרויות קידום.
העבודה מתארת את מהלך התכנון, האישור, ההכנה וההפעלה של המיזם, שהחל אצל קבוצת הוגי הרעיון ומומש ע"י צוות חשיבה רב דיסציפלינארי (מו"פ,ייצור,רכש, כוח-אדם ).
ניתן לזהות בפעילותו של צוות היגוי התהליך את מרבית הסממנים של יזמות, כאשר היו מעורבים בתהליך זה סיכונים ואי-ודאויות, הובלת רעיון חדשני, הטמעת שינויים והפיכתם להזדמנויות לשיפור ביצועים עסקיים ולהתייעלות.
השמת התהליך המדובר הניבה שיפורים בכל תהליכי הייצור והובילה את הנהלת החברה להחלטה על אימוץ השיטה עבור מרבית המפעלים.
מסקנות עיקריות בעבודה מצביעות על כך, שמיזמים אינם נחלת הסטרטפים הקטנים בלבד ויכולים להתקיים גם בארגונים גדולים. יש לכך תימוכין בחברות ובארגונים גדולים רבים ברחבי העולם (3M, Intel, General Electric ועוד). העידוד ליצירתיות וליזמות הנו חלק מתרבות ארגונית של חברות אלו.
לכן ארגון כמו ישקר, שעוסק בחזית הידע בתחומים טכנולוגיים מגוונים, חייב להפנות תשומת לב לנושא עידוד יוזמות של יחידים ושל קבוצות. התרבות הארגונית בישקר אכן מעודדת זאת, אבל כמו בכל ארגון גדול, קיימים חסמים לא מעטים בפני יוזמות מהפכניות. להובלת מהלכים חדשניים חייבים להתייצב למשימה אנשים בעלי תכונות מנהיגותיות, שמתאימים ללקיחת הסיכונים ההכרחיים, אינם נמנים בהכרח עם ה-Main Stream, אלא חושבים שונה, ומזהים תוך היתקלות במכשולים ובקשיים הזדמנויות לשינוי, שיובילו לשיפורים ויציבו את הארגון בעמדת יתרון על פני מתחרים בשוק.

תוכן עניינים
מבוא ורקע לארגון
הצגת הארגון
מאפייני המנהלים כיזמים
תכנון עתידי
תכנית עסקית
כישורי ההנהלה
סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בישקר קיימת מערכת של תלות הדדית בין העובדים לארגון. הארגון נתפס כארגון המאפשר לעובדי החברה הזדמנויות להתפתחות אישית. הארגון מכיר ביכולותיהם ובהשפעתם של העובדים (עובדי מנהלה, פיתוח, יצור, שיווק, רכש ועוד). המטרה היא ליצור ולשמר את "ההון אנושי" באמצעות עידוד העובדים לשיפור רמת הידע והמיומנות, לחשיבה עצמאית עם מחויבות לסביבת העבודה ול"הגדלת ראש". כל זאת, על מנת להפיק מהעובדים את המיטב לצורך השגת המטרות והיעדים של הארגון.
"ראיה עתידית תוך חלחול מתמיד לקראת מימושה של התמונה העתידית. זה מוטיב ההובלה- המרכיב הקריטי במנהיגות" (פופר, 1996).

תגים:

תעשיה · תרבות · ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת ישקר - יזמות", סמינריון אודות "חברת ישקר - יזמות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.