היישום אינו מחובר לאינטרנט

התייחסות מדינות המערב לתופעת העובדים הזרים ארה"ב מול בריטניה וצרפת

עבודה מס' 066264

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת העובדים הזרים בעולם המערבי, והחוקים שנחקקו על מנת להסדיר את התופעה.

5,989 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מעבר עובדים בין מדינות לצרכי עבודה מהווה חלק מתהליך הגלובליזציה בעולם העבודה הנוכחי. היקף התופעה של ניידות כח עבודה (בד"כ ממדינות לא מפותחות למדינות מערביות) נאמד בכ- 10 מיליון עובדים בשנת 2002. במניין זה כלולים כל העובדים הנעים בין שווקי העבודה בעולם, חלקם - בהליך כניסה מסודר חוקי ומובנה, האחרים כעובדים זרים לא חוקיים. כאשר מדינה הנתפסת כארץ יעד להגירת עבודה מגבילה כניסת עובדים אליה, מתפתחות דרכי כניסה אחרות, לא חוקיות ליעד.
עפ"י אומדנים, ההיקף הגבוה ביותר של עובדים זרים ללא היתר מצוי בארה"ב ובמדינות האיחוד האירופי, והוא מגיע לכ- 3 מיליון איש (בכל אחת מהן). המרכז הבינ"ל לחקר ההגירה בוינה מעריך כי כ- 300 אלף בני אדם מוברחים ללא היתר לאיחוד האירופי בכל שנה .
המונח "עובדים זרים ללא היתר" מתאר אוכלוסיה על פי המאפיין העיקרי: עובדים מארצות רחוקות שאין להם היתרי עבודה הנדרשים עפ"י החוקים המקומיים. כינויה של קבוצה זו: "Invisibel Migrants", מבטא את קשיי מדידת התופעה והערכת ממדיה הן מבחינה כמותית והן מבחינת מאפייניה האחרים.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את התופעה של עובדים זרים בעולם המערבי, וכן את החוקים שנחקקו על מנת להסדיר את התופעה- קרי המכסות המותרות, התנאים להבאת עובדים זרים, התנאים למחייתם וכיו"ב.
המקורות לעבודה הם החקיקה והפסיקה בארצות השונות כולל בישראל, האמנות בין המדינות, וכן ספרות עניפה שנכתבה על הנושא.

תוכן העניינים
- מבוא
הצגת הנושא
מטרת העבודה
- הקדמה
הבעייתיות שבהעסקת עובדים זרים
עמדת מדינות המערב
- אירופה
אנטי הגירה
בריטניה
צרפת
- ארה"ב
חוקי הקליטה עד מלחמת העולם הראשונה
חוקי ההגירה ממלחמת העולם ועד שלהי המאה ה- 20
חוקי ההגירה משנת 1990
עמדת השלטונות לאחר ה- 11 בספטמבר

סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסופר מקס פריש, בהתייחסו לעובדים הזרים שהובאו לשווייץ, אמר: "רצינו להביא לכאן פועלים, וקבלנו אנשים", משפט חכם זה הולם את המצב שנוצר בכל מדינה שאפשרה להכניס לתחומיה עובדים זרים.
השנויים בעולם העבודה מתבטאים, בין היתר, בהגירת עובדים ממדינות לא מפותחות למדינות מפותחות יותר - מן הפריפריה (מבחינה כלכלית) למרכז המאפשר להם לשפר את תנאי חייהם. המדינות השולחות עובדים והמדינות הקולטות אותם, מצפות לרווח כלכלי. העובדים נקלטים בארץ ההגירה בשוק העבודה המקומי ונמצאים, לרוב, בתחתית סולם העסוקים, אף כי קיימת גם הגירה של כוח עבודה מקצועי (קו לעובד, 1998).

תגים:

חוקי · הגירה · עובד · כוח · אדם · מהגרי · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התייחסות מדינות המערב לתופעת העובדים הזרים ארה"ב מול בריטניה וצרפת", סמינריון אודות "התייחסות מדינות המערב לתופעת העובדים הזרים ארה"ב מול בריטניה וצרפת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.