היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת תכונת ה'כנות' תוך התייחסות למודל חמשת המימדים

עבודה מס' 067655

מחיר: 786.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פיתוח שאלון הבודק את תכונת הכנות תוך התייחסות למודל חמשת המימדים

4,248 מילים ,39 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לפתח שאלון הבודק את התכונה כנות ולתקף אותו עם שאלון ה-Mini Marker המקוצר של חמשת המימדים(Saucier, 1994). השערת המחקר הראשונה על פי בדיקת תוקף מתכנס הייתה כי התכונה כנות תהיה במתאם גבוה חיובי עם מימד העל מצפוניות של מודל חמשת הגדולים. כמו כן, שיערנו על פי בדיקת תוקף מבחין כי התכונה כנות תהיה במתאם נמוך עם התכונה הבסיסית נוירוטיות של מודל חמשת הגדולים. בהתאם לניתוח הגורמים ולשלבי פיתוח השאלון נמצא כי ההשערות הופרכו ולכן לא קיבלנו תוקף מתכנס ולא תוקף מבחין. הסקנו מכך כי ישנם גורמים רבים אשר שיבשו את הליך פיתוח השאלון ולפי כך השאלון אינו תקף ולכן אינו מוכן להעברה. גורמים אלו ידונו במהלך הדיון.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. שיטה
4. משתתפים
5. כלים
6. הליך
7. תוצאות
8. דיון
9. ביביליוגרפיה
נספחים (קובץ נפרד)

קטע מהעבודה:

אינדיבידואלים רבים נצפים כשונים אחד מהשני בצורות רבות ומתנהגים בדרכים מורכבות במצבים שונים. מכל מיליארדי האנשים המאכלסים את כדור הארץ לא ניתן למצוא אדם אחד הדומה במדויק לשני. שונות רבה זו הפכה את האפשרות לזהות במה אנשים חולקים במשותף ובמה הם שונים, לקשה מאוד אם לא בלתי אפשרית. לכן, חוקרי אישיות רבים ניסו להבין ולהסביר את המורכבות של ההתנהגות האנושית והטבע האנושי עצמוHjelle & Ziegler, ) (1992.
חלק מאותם חוקרים נטו יותר לחקירה מדעית בעוד האחרים התמקדו בפיתוח תיאוריות וזאת על פי הגישות השונות שמהם הגיעו. באופן בלתי נמנע כל גישה הכתיבה כללים שונים לגבי כיצד תוערך האישיות זאת לפי האמונות הסובייקטיביות וההבנה שלה לגבי המבנים הפסיכולוגים הפנימיים והנטיות ההתנהגותיות הגלויות. כך, שישנם התייחסויות שונות שלעיתים אף סותרות אחת את השנייה ומייצגות זוויות ראיה שונות(Oliver & Sanjay, 1999).
מגוון נקודות המבט של הגישות השונות גרם לקושי בהמשגת האישיותJohn, Hampson) (& Goldberg, 1991. אולם, ניתן לתת הגדרה כללית המשקפת את כולם באופן בסיסי והיא שהאישיות הינה קבוצה גמישה ומאורגנת של מאפיינים ייחודיים המשפיעים על הכרתו, דחפיו והתנהגותו של האדם במצבים שונים(Larsen & Buss, 2008). למרות שהגדרה יותר ייחודית ניתן לתת על פי הגישות השונות, אנו נתמקד בגישת התכונות, שלפיה האישיות מורכבת מקטגוריות ראשיות של תכונות, ממדי על אשר מאפיינים קבוצה של תת תכונות משניות היכולות לאפיין עקביות בהתנהגות ולנבא התנהגות. לפיה, מימדי העל ותת התכונות מורכבים מקוטב שלילי וחיובי כשכל אדם מאופיין על ידי כולם בין שני קטבים אלוCosta & McCrae, ) (1992aבמחקר הנוכחי נבדוק את התכונה כנות.

תגים:

פסיכולוגיה · האישיות · מודל · חמשת · המימדים · big · five · model · גישת · התכונות · כנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת תכונת ה'כנות' תוך התייחסות למודל חמשת המימדים", סמינריון אודות "בדיקת תכונת ה'כנות' תוך התייחסות למודל חמשת המימדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.