היישום אינו מחובר לאינטרנט

חושים

עבודה מס' 066255

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית בנושא.

5,657 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

המנגנון החושי שלנו חיוני כל כך ללמידה, עד כי הוא מתחיל להתפתח עוד בתוך הרחם, שבועות ספורים לאחר ההתעברות. תחילה אנו לומדים על כוח המשיכה באמצעות מערכת שיווי המשקל שלנו. השמיעה, הריח, הטעם והמישוש נבנים על גבי חוש הכבידה ונותנים לנו את התמונה הראשונית על העולם. רק מאוחר יותר אנו מסוגלים לשלב את הבבואות החושיות הללו, ההפוכות מורכבות יותר ויותר, על מנת לאפשר ראיה.
רשתות עצביות צומחות מתוך החוויות החושיות הייחודיות לנו ומניחות דפוסים סבוכים השולטים בהתפתחות המוחית הגבוהה יותר שלנו. החוויות החושיות, הן הפנימיות והן החיצוניות מעצבות את אופן ההדמיה שלנו ובכך את אופן החשיבה שלנו.
למידה חדשה מתרחשת כשחוויות חושיות משנות ויוצרות בתוכנו בבואות מורכבות יותר ויותר של העולם. הגוף שלנו מעורב כל כולו במסע זה.

בחרנו לערוך עבודה בנושא החושים כיוון שנושא זה הינו בעל חשיבות רבה בעיקר בגילאים הצעירים שבהם החושים הולכים ומתחדדים. באמצעות החושים הילד קולט את הסביבה על כל פרטיה, באמצעותה יוצר תקשורת עם העולם וקולט מידע. הילד מפתח את זהות ה"אני" שלו על ידי פתיחות ורגישות לחושיו. מתוך כך שהוא קולט את הסובב אותו מתחזקת אצלו המודעות ל"אני".

תוכן העניינים:
מבוא
אינטגרציה חושית
חוש הראייה
חוש השמיעה
חוש הריח
חוש הטעם
מערכת פרופריוספטיבית
החוש הטקטילי
ביבליוגרפיה
מקורות אינטרנט (5)

קטע מהעבודה:

וויסות חושי הוא ביטוי חדש יחסית, המתייחס ליכולת למיין ולהתייחס לגירויים בסביבה.
כאשר עורכים מיון בין הגירויים, בונים סדר-עדיפויות ומתייחסים לגירוי החשוב, הרלוונטי, העיקרי. כאשר יש גירוי מסוים חזק מאוד - קשה להתרכז. רעש מפריע לריכוז, ריח חזק מפריע לריכוז, התרחשות חזותית כמו תכנית טלוויזיה בחדר לימוד מפריעה לריכוז. זה מצב תקין.
אבל, כאשר ילד או בוגר לא מצליח לערוך מיון בין הגירויים סביבו והוא מתייחס לכל גירוי, יש לו קושי בוויסות חושי. ילדים בעלי פעילות-יתר שהתגובה שלהם לגירויים אינה בשליטתם, מתקשים בוויסות ומגיבים לכל גירוי, מיד - לפני שהם עורכים מיון ולפני שהם מספיקים לברור ולהתייחס לגירוי הרלוונטי.

תגים:

חושים · חוש · סנסומוטוריקה · פרופריוספטיבה · קניסטתי · טקטילי · מגע · ריח · טעם · ראיה · שמיעה · תחושת גוף · תחושה פנימית · תחושת עומק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חושים", סמינריון אודות "חושים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.