היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרכזי מקצוע ובעלי תפקידים בבתי הספר התיכוניים

עבודה מס' 066148

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחירת בעלי תפקידים בבתי ספר תיכוניים ע"י המנהל ושיתופם בקבלת החלטות

7,068 מילים ,46 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המנהל מחזיק בעמדת מפתח בכל הקשור לאווירה השלטת בבית הספר, להכנסת שינויים ולהפעלתו של צוות בית הספר. בית הספר אכן נמצא בסביבה המשתנה במהירות , בצורה בלתי צפויה, הדורשת אינטראקציה בלתי פוסקת ומודעות גבוהה .המנהל נדרש לבחינה מתמדת של הנתונים על מנת להגיע לידי אפקטיביות מרבית. על מנת שהעובדים יוכלו ליישם כהלכה את אשר למדו, צריך המנהל לנסות כל שיטת ניהול שתהיה אפקטיבית ליצירת מוטיבציה אצל העובדים. עליו להתאים את הכלים ואת השיטות לצרכים הספציפיים ולשנות דברים תוך כדי התהוותם בתחילת המאה העשרים.
הספרות המחקרית מדגישה את חשיבותה של המנהיגות ההוראתית - פדגוגית, כחלק מהגדרת תפקידיו של מנהל בית הספר, ורואה בה את המפתח להשגת רמה גבוהה של אפקטיביות בית ספרית. התמיכה שמעניק המנהל למורים, מוצאת את ביטוייה לא רק באופי ההוראתי של מנהיגות המנהל אלא גם באופן שהוא גורם לעובדיו לחוש כי יש ביכולתם לתפקד בסביבה המשתנה במהירות, וכי השלבים שהם עוברים מבחינה אישית וארגונית, יתרמו לצמיחתם. תחושת המסוגלות העצמית א ו "החוללות העצמית" כפי שהיא מופיעה במחקרים מסוימים הנה חיונית להבנתם של תהליכים ארגוניים .בפרק הבא מובאות הגדרות שונות של תחושת המסוגלות העצמית, וכן מוסברת חיוניותה בהקשר של הנעת העובדים.

מנהלי בתי ספר תיכוניים ממנים רכזי מקצוע ומרכזי מגמות. המינויים נעשים על פי שיקול דעתם הבלעדי, במידה והמורה עומד בתנאי הסף שהציב משרד החינוך. קבלת העובדים נערכת לאחר מבחנים ובררו הוא כי המנהל לא ירצה להעסיק אדם שיכשיל אותו.
עבודה זו עוסקת במינוי ובתפקוד של רכזי המקצוע כאשר שאלות המחקר הן שתיים:
1. האם מינוי לתפקידי מרכזי מקצוע בבתי הספר התיכוניים נעשה על פי קריטריונים קבועים או על פי שיקולי הדעת של המנהל
2. מה מידת שיתוף המורים בקבלת החלטות.

ראשי פרקים:
מבוא
שיתוף עובדים בקבלת החלטות
2.1 שיתוף כתהליך השפעה הדדי
2.2 שיתוף כהפעלת כוח רב כיוונית
2.3 השיתוף כרצף
2.4 שיתוף פורמלי- שיתוף בלתי פורמלי
2.5 מגמות עדכניות בשיתוף עובדים
2.6 עמדות כלפי שינוי
2.7 התנגדות לשינוי כעמדה נפוצה
2.8 הקשר בין שיתוף בקבלת החלטות לעמדות מנהלים כלפי שינוי ותפוקות בארגון
בחירת עובדים לפי קריטריונים מקצועיים או אישיים
3.1 מיון עובדים
3.2 תחושת העובדים האחרים
שיטת המחקר
4.1 כלי המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 שדה המחקר
4.4 תוקף ומהימנות
תוצאות
5.1 קבלת העובדים
5.2 שיתוף העובדים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניהול משתף היו נושא ותיק ביותר בספרות המקצועית וזכה להתעניינות רבה הן ע"י חוקים והן ע"י אנשי מקצוע (Wagner and Gooding 1987) למרות קיומם של אינספור מחקרים ומספר לא קטן של מחקרי על בנושא אין תמימות דעים בין החוקרים לגבי הקשר בין ניהול משתף ותוצאותיו.
מחקר אודות ההשפעות של שיתוף עובדים החל כבר בשנות ה- 30 (Wagner, Leana, Lock, ans Shwiger) התנופה למחקה זה נתנה על ידי (1951) Lewin שבחן את שיתוף העובדים כאמצעי להתגברות על התנגדות לשינוי. הנחתו הייתה כי פרט לא ישיג מטרה כל עוד הוא מתנגד לה. לכן לצורך קבלת שיתוף פעולה מהפרט יש להביא קודם לידי כן שיסכים למטרה. מאז, ניהול משתף הוא אחד הנושאים הארגוניים בנחקרים ביותר הן באקדמיה והן על ידי אנשי מקצוע בשטח (Wagner and Gooding 1987).

תגים:

בית · ספר · לימודים · אקדמיה · חינוך · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרכזי מקצוע ובעלי תפקידים בבתי הספר התיכוניים", סמינריון אודות "מרכזי מקצוע ובעלי תפקידים בבתי הספר התיכוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.