היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגדר ומיניות בקולנוע

עבודה מס' 066111

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האישה כפי שהיא נתפסת בקולנוע, והשפעת תפיסה זו על מעמד הנשים

5,914 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

א) ניתוח מאמרה של מאלווי "העונג הוויזואלי והנרטיבי בקולנוע - האישה כאובייקט תשוקה והדגמת טענותיה של מאלווי בסרטיו של היצ'קוק וכן הבאת דוגמא אישית מהסרט איילנד.
כמו כן ניתוח מאמרה של ג'קי סטיסי desperatly seeking differences, העומדת במאמרה על הנאות ויזאוליות של צופות לסביות, והדגמת טענותיה באמצעות שני סרטים "הכל אודות חווה" והסרט "desperatly seeking susan"

ב) היחסים בין מגדר לז'אנר המלודרמה - ז'אנר סרטי הנשים באמצעות מאמרה של מרי אן דואן העומדת במאמרה women's film - possession and adrees
כמו כן הדגמת טענותיה באמצעות הסרט "סטלה דאלאס"

ג) פמיניזם רב תרבותי ניתוח תיאוריות פוסט קולניאליות והבנת המושג דיכוי כפול ניתוח התיאוריות הללו ידוגמו באמצעות הסרט "שתיקות הארמון"

קטע מהעבודה:

לורה מאלווי במאמרה "Visual Pleasure and Narrative Cinema" חוקרת את קודי הקולנוע הקיימים ובודקת מהו העונג הוויזואלי שהצופים מפיקים מסרטים ואיך הוא משפיע על מעמדה של האישה. האידיאולוגיה שמנחה את מאלווי במאמרה היא "שהקולנוע הוא תוצר של "הלא מודע הפטריארכאלי" ולפיכך הוא מבנה ומחזק תבניות זהות מינית, כפי שנקבעו בחברה הפטריארכאלית."(1) לורה מבססת את מאמרה בתיאוריות פסיכואנליטיות של פרויד ולקאן המשמשים לטענתה, ככלי פוליטי אשר יציג את הדרך בה התת מודע החברתי - הגברי, היבנה את בסיס הקולנוע. מאלווי מוצאת בניתוחו של פרויד את תסביך אדיפוס, כמקור לבנייתה של זהות מינית המפלה את הנשים לעומת הגברים.
--------------------------------------------------------------------
1. בן שאול, נ. "מבוא לתיאוריות קולנועיות". דיונון, תל-אביב, 2000, עמ' 132.

תגים:

פמיניזם · ז'אנר · סרטי · נשים · לורה · מאלווי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגדר ומיניות בקולנוע", סמינריון אודות "מגדר ומיניות בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.