היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעמולת בחירות

עבודה מס' 066048

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם תעמולה שלילית משפיעה על יחסם של קולות הבוחרים להגיע לקלפי ביום הבחירות.

6,871 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הקמפיינים הפוליטים עברו שינויים רבים במהלך השנים. ישנה עלייה משמעותית בכמות הפרסום הפוליטי השלילי התקפי ויחד עם זאת ישנה ירידה משמעותית באחוז המצביעים מתוך סך הקולות.
"פרס יחלק את ירשולים "הוא דוגמא לפרסום שלילי התקפי נפוץ. הסיסמא היא חלק מתעמולת הבחירות שנועדה לקדם מפלגה אחת תוך החלשת האחרת.
תחום התעמולה הוא רחב ביותר ולכן תחום הדיון בעבודה זו צומצם לתעמולת בחירות.
העבודה מתחלקת לשני חלקים: בחלק הראשון אציג באופן כללי מהי תעמולה תוך התייחסות להיבט הפסיכולוגי, לאמצעי התעמולה ומטרותיה.
בחלק השני של העבודה אתייחס למהי תעמולה שלילית, כיצד היא פוגעת ותורמת להליך הבחירות תוך יישומה של התעמולה השלילית על בחירות בישראל מנקודות זמן שונות.
בעבודה אציג חוקרים הטוענים כי לרמת השליליות בקמפיין הפוליטי השפעה ישירה ומזיקה ביותר על המצביעים, וכן חוקרים המפריכים טענות אלה.
שאלת המחקר היא האם תעמולה השלילית משפיעה על יחסם של קולות הבוחרים להגיע לקלפי ביום הבחירות.

תוכן עניינים:
מבוא
תעמולה
- מטרותיה של התעמולה
- אמצעי תעמולה
- הפסיכולוגיה של התעמולה
תעמולה שלילית
- תעמולה שלילית כפוגעת בהליך הבחירות
- תעמולה שלילית כתורמת להליך הבחירות
- הבחירות בישראל
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מקור המונח תעמולה הוא "פרופגנדה" (1) . ההגדרה הכללית ביותר של התעמולה שעלה בידי למצוא היא זו:
"Propaganda may be defined as the activity, or the art, of inducing others to behave in a way in which they would not behave in its absence" (2)
תעמולה גורמת לשינוי התנהגותי, היא אמצעי פסיכולוגי משום יכולתה להשפיע על מאפיינים התנהגותיים כאשר נעשה בה שימוש. לכן התעמולה היא אינה סוג של תקשורת, אלא כלי פסיכולוגי העושה שימוש בכשלים ופרצות הקיימים בתקשורת למען קידום מטרות פוליטיות או מסחריות במסווה של תקשורת תקינה.
--------------------------------------------------------------------
1. במקור Congretio de Propaganda Fide, השם ניתן על-ידי האפיפיור גרגורי ה-15 בשנת 1622 .
2. Fraser, Lindley Macnaghten, Propaganda, London: Oxford University Press, 1957, p1.

תגים:

לוחמת · מידע · תעמולה · בחירות · קמפיין · פוליטי · שלילי · שיווק · פוליטי · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולת בחירות", סמינריון אודות "תעמולת בחירות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.