היישום אינו מחובר לאינטרנט

אופן הצגת המזרחיים בתקשורת הישראלית

עבודה מס' 066042

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות והצגת דמות המזרחי מאז (ע"י הסרט צרלי וחצי) ועד היום (ע"י הסדרה אהבה זה כואב)

4,801 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

התקשורת מהווה מוטיב מרכזי בחיי היום יום של כל אחד מאיתנו, היא מהווה את ראי התרבות, היא יוצרת לנו משמעויות ומארגנת לנו את המציאות. לכל טקסט באמצעי התקשורת יש משמעות. יצירת המשמעות היא בעצם הפרשנות הפעילה של הקוראים לטקסט. התרבות המרכזית והחשובה ביותר כיום היא התרבות הפופולארית, המבטאת אידיאולוגיות ונותנת כח לקבוצות. הקהל בעצם מעצים את עצמו באמצעות תרבות זו. היחסים בין תרבות זו ובין הקהל - והפרשנות שהוא מייחס לה - יכולים לבטא את החברה בצורה הטובה ביותר.

עבודה זו תעסוק בניסיון לאבחן את אופן הצגת המיעוטים לפני כשלושה עשורים ע"י הסרט " צ'רלי וחצי" אל מול הצגתם היום כפי שמשתקף בסדרה 'אהבה זה כואב' של דנה מודן ואת המשמעויות הנובעות מכך.
כדי לדון בסוגיה זו אאבחן ראשית את המשמעויות המועברות בטקסטים הפופולאריים בתקשורת. לשם כך, אציג בקצרה מספר גישות תיאורטיות מרכזיות של חוקרים העוסקים בנושא חקר התרבות והמשמעויות.
שאלת המחקר בעבודה זו תעמוד על האם וכיצד משקפת דמות המזרחי בתקשורת הישראלית את השינויים שחלו במעמד המזרחיים בעשורים האחרונים בחברה הישראלית?
השערת המחקר: החלשות האידיאולוגיה הציונית והמעבר ממדיניות כור ההיתוך לתפיסה יותר רב תרבותית, הובילו לפיתוח תודעה מזרחית.
לכן לדעתי, ניתן יהיה למצוא דמיון והקבלה בין תהליכים שהתרחשו בתקשורת הישראלית ביחס לדמות המזרחי, ובין תהליכים שהתרחשו בחברה הישראלית ביחס למעמד המזרחיים.
המצב כנראה יימצא טוב מבעבר אך עדיין טעון שיפור.

תוכן עניינים:
מבוא
תפיסת המיעוטים בתקשורת
תפיסת המזרחיים בתקשורת
ניתוח סמיוטי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתקשורת יש שתי תפיסות לגבי התרבות: הגישה הפונקציונליסטית - מדברת על כך שלתקשורת השפעות חלשות על התרבות. הטכסטים התקשורתיים ממלאים צרכים עבור בני האדם, הנמען הוא אקטיבי והוא מנצל בעצם את התקשורת לצרכיו. והגישה הביקורתית/מרקסיסטית, שלטענת החוקרים לפי גישה זו, לתקשורת השפעות חזקות על הנמענים. התקשורת מייצגת אליטה ומשמיעה את קולה. התפיסה היא תפיסה הגמונית. שתי תפיסות אלו הן תפיסות דטרמיניסטיות, חד צדדיות ומתאימות את המציאות לצרכיהן.
גירץ (1990) מתייחס לתרבות כמושג סמיוטי ממהותו. הוא רואה את האדם כבעל חיים האחוז ברשתות משמעות שטווה הוא עצמו, וזוהי לדעתו הוויית התרבות. ניתוח התרבות עפ"י גירץ הוא מדע פרשני התר אחר משמעות.

תגים:

מזרחי · מיעוטים · מקופחים · קולנוע · ישראלי · אפליה · קיפוח · עדתי · תרבות · פופולרית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אופן הצגת המזרחיים בתקשורת הישראלית", סמינריון אודות "אופן הצגת המזרחיים בתקשורת הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.