היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזליגה מעבירות גרם מוות ברשלנות לעבירות המתה

עבודה מס' 066024

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השינוי במדיניותה של המערכת המשפטית בדבר הגשת כתבי אישום בהריגה במקום בגרם מוות ברשלנות

7,904 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

ע"פ 558/97, רבקה מלניק נ' מדינת ישראל (1)
ביום ה- 9.1.93 בשעות הצהרים, נהגה הנאשמת ברכב פרטי ברחוב גושן בקריית מוצקין. בנסיעתה זו התקרבה למעבר החצייה, בו הלכה באותה עת המנוחה. בהיות המנוחה במעבר החצייה נפגעה על ידי מכונית הנאשמת, וכתוצאה מכך מצאה את מותה. הנאשמת הועמדה לדין בגין גרם מוות ברשלנות (2).

ע"פ 3158/00 מגידיש נ' מדינת ישראל (6)
בתאריך 22.4.99, בשעות הבוקר, נהג הנאשם ברחוב ז'בוטינסקי בעיר יבנה. לפני הצומת, ברחוב שבו נסע, מצוי מעבר חצייה. המהירות בכביש זה מוגבלת ל-50 קמ"ש. ביום המקרה, היו תנאיי מזג האוויר טובים, והכביש, העשוי אספלט היה יבש ותקין. במועד האמור, חצתה המנוחה את הכביש במעבר החצייה, כאשר הגיח למולה הנאשם, פגע בה והרגה. מבדיקה שנעשתה על ידי בוחני הרכב עלה, כי הנאשם נסע ברכבו באותה עת במהירות של 95 קמ"ש, 45 קמ"ש מעל המותר.
לאור העובדות שהובאו לעיל, הרשיע בית המשפט המחוזי את הנהג בהריגה.

שני פס"ד אלו, אשר עובדות דומות להם, ממחישים את המגמתיות המשתנה של בית המשפט העליון. בשנים האחרונות נראה כי חל לשינוי בתפיסה המשפטית בכל הקשור לגרם מוות כתוצאה מתאונות דרכים. עם בעבר בתי המשפט היו סלחנים, היום אין הדבר כך. לית מאן תפליג כי קיים הבדל ניכר במהירות הנהגים. עם זאת, יש לשים לב לעובדה החשובה מכל, כי בית המשפט הרשיע את הנהג בהריגה למרות שלא לוותה לעברה זו עברה נוספת.
מדברי השופטים עולה, כי בתי המשפט חייבים להירתם למיגור התופעה, וזאת עליהם לעשות בכלים המצויים בידיהם, היינו הרשעות בהריגה והחמרה בעונש.

בעבודה זו, אבחן את ההשתלשלות המשפטית, שהביאה את בתי המשפט, בסופו של דבר, לשינוי התפיסתי, ואת עמדתו במיגור התופעה.

---------------------------------------------------------------------
1. ע"פ 558/97, רבקה מלניק נגד מדינת ישראל, דינים עליון, כרך נד, 174
2. חוק העונשין התשל"ז - 1977, סעיף 304
6. ע"פ 3158/00, מגידיש נ' מדינת ישראל, פ"ד נד (5) 80,(להלן הפס"ד)

תוכן העניינים:
מבוא
המשפט הפלילי ומטרותיו
משפט משווה
גרם מוות ברשלנות
הריגה
הבחנה בין גרם מוות ברשלנות להריגה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שינוי המגמה צריך לענות בראש ובראשונה על מטרות המשפט הפלילי. המשפט הפלילי במהותו, הינו מערכת אשר נועדה לכוון את התנהגותם של הפרטים בחברה, אגב הגדרת גילוי פעילות רצויה לסוגיה במסגרות החברתיות המקובלות. גילויים אלה מאופיינים בפעולות הפוגעות ביציבות הסדר החברתי, בחייהם, נוחותם, בריאותם ורכושם של אזרחי המדינה, כפי שהצורך באיסורן משתקף באספקלריה של הריבון במסגרת המדינית הנתונה (7).
--------------------------------------------------------------------
7. לוי ולדרמן "עקרים באחריות פלילית(1981) - עמוד 10, (להלן הספר)

תגים:

תאונת · דרכים · פסקי · דין · הריגה · רשלנות · מוות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזליגה מעבירות גרם מוות ברשלנות לעבירות המתה", סמינריון אודות "הזליגה מעבירות גרם מוות ברשלנות לעבירות המתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.