היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות סנסומוטורית תקינה ולקוייה

עבודה מס' 065980

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור וסיכום של שנת עבודה עם ילד בעל התפתחות סנסומוטורית לקויה

1,495 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

העבודה מבוססת על סיפור אמיתי.
נ. הוא הילד השני במשפחה בעלת 2 ילדים. נולד לאחר המתנה ארוכה במשפחה וטיפולים רבים עקב בעיות פוריות של ההורים. ההריון הוגדר כ"הריון בסיכון" ודרש שמירת הריון בשלבים המאוחרים. אחיו הגדול אובחן כילד ADHD. ההורים משקיעים משאבים רבים בגידולו ובתמיכתו, מכיוון שהוא מתקשה בתפקודו היום יומי ובעיקר בלימודים.
את נ. ההורים מגדירים כ"ילד שובב" או בחיבה כ"פושע".
נ. נולד וגר בקיבוץ והשתלב במערכת החינוך (בית תינוקות ) כבר בגיל 3 חודשים. התנהגותו המוטורית כבר העלתה סימני שאלה אצל המטפלות והיועצות שטיפלו בו בגיל צעיר, הוא הפגין טונוס נמוך וחוסר מיקוד הראיה. עם זאת בדיווח של המטפלות, הן טוענות שהתפתחותו המוטורית הכללית הייתה תקינה.
ההורים עצמם לא דיווחו על קשיים מיוחדים באותה עת.
נ. הגיע לגן בוגר בגיל 4 ו-10 חודשים. הוא ילד רזה מאוד, אם כי אוכל בכמויות גדולות. נ. הוא ילד ידידותי (בעיקר כלפי בנים אחרים) ופיכח מאוד. נ. מאוד יצירתי, אוהב טבע וחיות, נהנה מסיפורים ומאוד אוהב לשמוע מוזיקה.
לאחר היכרות קצרה נצפו קשיים בולטים בתפקודו בגן. דבר שמשך תשומת לב במיוחד ביומים הראשונים היה האופן שבו נ. הגיע לגן בבוקר: לרוב לא מסורק (לנ. שער ארוך), יחף ועל גופו סרטים ש"קושרים" את פלג הגוף העליון.
לאחר שיחה עם האם (האב לא משתתף ביוזמתו בקשר שותף עם הגן וגם אם ההורים מוזמנים, רק האימא מגיעה), היא טענה ש: "נ. שונא להסתרק וגם שונא נעלים, רוב הזמן בבית הוא מסתובב יחף, ומקלחת, בכלל, תמיד הופכת לדרמה".

תוכן עניינים:
הקדמה
תיאור מקרה מתוך תצפיות של פעילות חופשית בגן
הגדרת הקשיים העולים מתוך המקרה
דרכי התמודדות ותוכנית פעולה לקידום הילד
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה כוללת מקור ביבליוגרפי בשפה הספרדית ומקור בשפה הצרפתית.

קטע מהעבודה:

תיאור מקרה מתוך תצפיות של פעילות חופשית בגן
בתצפיות בגן ראינו ש :
1 - נ. מתקשה להשתתף באופן פעיל או פסיבי ב"מפגש בוקר". לאחר כמה דקות הוא יוצא מהחדר בזעם ובצעקות . בדקות הספורות בהן הוא יושב , אינו מוצא תנוחה שנראית נוחה לו וכל הזמן זז ומתפתל. לעתים הוא נופל מהספסל.
2 - בעבודה חופשית עם קוביות , בונה קונסטרוקסיות חסרות שיווי משקל ובלי התייחסות לגודל של הקוביות או החלל במרחב הסובב לו.

תגים:

מוטורי · התפתחות · ילדות · טיפול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות סנסומוטורית תקינה ולקוייה", סמינריון אודות "התפתחות סנסומוטורית תקינה ולקוייה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.