היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שביעות רצון לנאמנות הלקוח בקרב קוראי "גלובוס"

עבודה מס' 065951

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הלקוחות אשר לא מחדשים את המנוי שלהם לעיתון העסקים "גלובס".

8,348 מילים ,65 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עיתון "גלובס" הינו העיתון העסקי כלכלי היחיד במדינה כיום. המותג "גלובס" הוא חלק חיוני משיווק המוצר. צבעו מיוחד מכל העיתונים. העיתון מודפס ומופץ בסוף יום העסקים ומכיל מידע עדכני . עיתון מחולק למדורים לפי תחומים, כגון: "דין וחשבון" , "ביזנס", "נתח שוק", "הייטק", "גלובס הערב", "כסף" וכו'. "גלובס" מציע מגזינים בנושאים שונים (חלקם קבועים וחלקם חד פעמיים): "ליידי גלובס", "פירמה", "משולחן לדירקטוריון", "רכב", "תרבות דיגיטלי" וכו'. לרשות מנויי העיתון עומדת ספריה עסקית, ארכיון ממוחשב, מחלקת שירות לקוחות אשר מטפלת בתלונות של הלקוחות ומעבירן לתפעול והפצה. אי לכך העיתון מהווה את הכלי הכמעט יחיד להתעדכנות כלכלית, מסוית, ומשפטית.
מטרת המחקר היא לבחון את הקשר ועוצמתו בין איכות הכתבות ותפיסת העיתון לבין הרצון להיות מנוי על העיתון. במילים אחרות לאתר את הקשר בין מניע הלקוח להיות מנוי\לרכוש את העיתון לבין שביעות הרצון שלו מהכתבות והערכתו את אמינותן. מטרת העבודה התבקשה לאור הבעיה העסקית בפניה נמצאת החברה. פחות ופחות אנשי מקצוע מצטרפים למנויי העיתון, דבר הוריד את מספרם בכ- 6% בשנה האחרונה. ביטולי מנוי ונכונות להמשיך להיות מנוי הינם היינו הך. לקוח שמסיים את תקופת המינוי שלו ואינו ממשיך הרי הוא מבטל אותו. אין ביטולים באמצע תקופת המינוי.

בסקירת הספרות נאמד הקשר בין עמדתו של הלקוח מהמוצר ונאמנות לקוחות. הגורם המכריע ביצירת העמדות הוא הסיפוק. קשר זה מעוגן בתהליכים הבסיסים ביותר של הלתציה. סיפוק בעקבות קניה איו אלא חיזוק חיובי, על ידי הגדרתו מגדיל את ההסתברות של הישנות הקניה. הסיפוק הוא תנאי הכרחי לעמדות חיוביות אבל לא מספיק. נוכל לקבוע בוודאות שבהיעדר סיכון לא יווצרו עמדות חיוביות אם אין להסיק מכאן שבהתקיים סיפוק הנאמנות מובטחת מאליה. בשוק תחרותי ודינמי יכול הצרכן להרבות את סיפוקו באמצעות ניסוי מוצרים חדשים ומשופרים, ואינו חייב לדבוק בספק זה או אחר.
נסקרו הגורמים הקובעים את עמדתו של הצרכן כלפי השירות של העיתון, מחירו, רמתו וכד'. נמצא כי הסיפוק הוא הבסיס ליצירת עמדות, ותפיסת הסיכון היא גורם מרכזי בשמירת העמדות החיוביות. כאשר הצרכן תופס סיכון בקניה הוא מאמין שקיימים הבדלים גדולים בין ספקים בשוק אם חש שמומחיותו אינה מספיקה לו להערכתם, ובעיקר אצל אנשי מקצוע צריכים להסתמך על הכתבות, אם הכתבות לא אמינות הוא יפחד להשתמש בתוכן.

במחקר שנערך, בוצע באמצעות שאלונים סגורים בקרב רואי חשבון שהפסיקו את המנוי ושעדיין מנויים על העיתון. 71 מהם נאותו לענות על השאלון: מחצית מכל קבוצת אוכלוסיה. העולה מהממצאים הוא כי הם אכן מסויגים לגבי רמת הכתבות ולכן רבים הפסיקו את המנוי. עם זאת גם המחיר היווה מרכיב מסוים בהחלטה. נמצא קשר מובהק בין הרצון להיות מנוי לבין תפיסת איכות המוצר כלומר יש קשר בין עמדות הלקוח כלפי המוצר לבין קנייתו.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
1.1 רקע והצגת הארגון
1.2 הצגת הבעיה העיסקית
3. סקירת ספרות
חשיבות איכות המוצר
עמדת לקוחות כלפי המוצר
אמון בכתבות
4. שיטת המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר ושיטת הדגימה
שיטת המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
מגבלות המחקר
5. תוצאות
6. דיון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
9. נספח-שאלון

קטע מהעבודה:

מרכזיות הלקוח במגזר העסקי, כיום, הינה מסר וסיסמה, מכיוון שכיום קיימת "מהפיכת שירות" שמטמיעה את חשיבות היחס בין הלקוח ושביעות רצונו מן המוצר לבין ההצלחה העסקית של הספק. ניתן לתתלכך ביטוי בשם "עידן הלקוחות" כלומר, נדרש מהספקים להתחשב בדעתם של לקוחותיו, להיות פתוח לביקורת, לתלונות ולשפר את השירות בהתאם (בר חיים, 1994).

תגים:

עסק · שיווק · עיתון · לקוח · עיתונות · כלכלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שביעות רצון לנאמנות הלקוח בקרב קוראי "גלובוס"", סמינריון אודות "הקשר בין שביעות רצון לנאמנות הלקוח בקרב קוראי "גלובוס"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.