היישום אינו מחובר לאינטרנט

השביתה ככלי ליישוב סכסוכי עבודה

עבודה מס' 065920

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם השביתה היא כלי מוצלח ליישוב סכסוכי עבודה - מקרה פי גלילות

3,184 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

סכסוכי עבודה במסגרת יחסי העבודה מעוגנים בקונפליקט או בעמדות שונות של הצדדים המעורבים. בדרך כלל מדובר בסכסוך כלכלי או סכסוך משפטי. אחת מהדרכים ליישוב הסכסוך היא שביתה או השבתה. זכות השביתה בישראל היא זכות יסוד של עובדים במשטר דמוקרטי והיא נחשבת אחד מהיסודות הבסיסיים של הדמוקרטיה. זכות השביתה נועדה להגן על זכויות העובדים באופן קולקטיבי על ידי הימנעות פסיבית מעבודה והיא מוגדרת כזכות יסוד של חופש ההתאגדות ושל הזכות למו"מ קיבוצי. שאלת המחקר בעבודה זו היא האם השביתה היא כלי יעיל ליישוב סכסוכים המתגלעים בין המעביד לעובדים, בהתאם לחוק יישוב סכסוכי עבודה (התשי"ז 1957), והיא תיבחן לאור המקרה של שביתת עובדי "פי גלילות", שביתה שפרצה בשנת 2002 עקב דרישה לפיטורי עובדים ולקיצוץ במשכורות העובדים.
השערתי היא כי ישנם מספר גורמים התורמים להצלחתן של שביתות בישראל, אשר להם קשר סיבתי עם הצלחת השביתה, באופן שמשתנה אחד משפיע על משתנה אחר. המשתנים מתחלקים לשלוש קטגוריות: עילת השביתה, עוצמת השביתה והלחץ שמפעילה השביתה על המעביד.

ראשי פרקים:
מבוא
פרק 1: השביתה וזכות השביתה
פרק 2: שביתת עובדי פי גלילות
פרק 3: תוצאות השביתה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זכות השביתה, על אף היותה מעוגנת בחקיקה ואמנות בינלאומיות אינה מוגדרת בחקיקה הישראלית והבינלאומית, אולם ניתן ללמוד על הגדרתה מתוך פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה (שם, 2003): "שביתה היא פעולת לחץ מתואמת הננקטת על ידי קבוצת עובדים במסגרת המאבק המקצועי שלהם עם המעביד, לשם השגת דרישות בקשר לתנאי עבודתם או בקשר לדרישות של עובדים אחרים שהוצגו למעבידם"
ההחלטה לשבות בישראל נעשית בידי הגוף החוקי של העובדים הפועל במישור הקיבוצי מכוח חוק הסכמים קיבוציים ומכוח חוק יישוב סכסוכי עבודה (שם, 2003). לעניין זה, סכסוך עבודה מוגדר בחוק יישוב סכסוכי עבודה (התשי"ז 1957) (כספי וקסטיאל, 2005) כ"סכסוך באחד הנושאים המנויים להלן שנתגלע בין מעביד לעובדיו או לחלק מהם, או בין מעביד לארגון עובדים או בין ארגון מעבידים לארגון עובדים, להוציא סכסוך היחיד".

תגים:

דיני עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השביתה ככלי ליישוב סכסוכי עבודה", סמינריון אודות "השביתה ככלי ליישוב סכסוכי עבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.