היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת רווחיות בנק לאומי

עבודה מס' 065897

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת מרכיבים שונים הנובעים מפעילות שוטפת של הבנק וממצב במשק על הרווח הנקי של בנק לאומי ותחזית לשנים הבאות.

2,203 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מערכת בנקאות בישראל מורכבת מבנקים מסחריים, בנקים למשכנתאות ומוסדות פיננסיים אחרים. בנקים מסחריים מהווים את הציר המרכזי של מערכת פיננסים בישראל. בשל "בנקאות אוניברסאלית" פעילותם של בנקים מסחריים הנה רב היקפית: בנוסף לפעילותם כמתווכים פיננסים בשוק כספים, הם גם פועלים בתחומי הסחר ומתן שירות במטבע חוץ, בייעוץ ובמסחר בניירות ערך, בניהול ושיווק קופות גמל (עד ליישום ועדת בכר שאמורה להוציא קופות גמל ממערכת בנקאית), קרנות נאמנות ותוכניות חיסכון. יתר-על-כן, בנקים מסחריים מחזיקים במוסדות כספיים אחרים:
חברות להשקעה וחברות ביטוח. בשל היקף פעילות הרחבה בשוק ההון ובשל הבלעדיות בניהול חשבונות עובר ושב וגם תמיכה של בנק מרכזי בנקים בישראל נהנים מרווחים לא קטנים.( "בורסה לניירות ערך ושוק ההון בישראל",מאת שלפר דורון,שנת הוצאה 1998)

חמשת בנקים גדולים שפועלים בישראל הם: הפועלים, לאומי, דיסקונט, בינלאומי הראשון ומזרחי. השני בגודלו בארץ זהו בנק לאומי אשר פתח סניפיו הראשון ב1903 ביפו. הבנק התפתח בזהירות ובבטחה, הקים בארץ ישראל מערכת מסועפת של אגודות אשראי לחקלאות, ומילא תפקיד רב משקל בביסוס התעשייה והבניה במדינה. בהתחלה הבנק היה רשום בלונדון, בגלל שהמדינה הייתה תחת מנדט הבריטי ורק בשנת 1950 הוקמה בארץ בתל-אביב חברה בשם "בנק לאומי ישראל". כיום קיימים סניפים של בנק כמעט בכל הערים בישראל למעט אולי ישובים קטנים, וגם בנק לאומי פתח סניפיו ברחבי העולם, כגון: ארצות הברית, שוויץ, אנגליה, לוקסמבורג.(לקוח מאתר בנק לאומי)

הרווחים הגדולים של בנקים נובעים בעיקר מהאשראי שהם נותנים לציבור ולממשלה, עמלות שגובים מציבור הלקוחות של הבנק על פעילות שמבצעים עבורם וגם מפעילות בשוק ההון.
בתחילת שנת 2000 ובשנים 2002-2003 הבנקים דיווחו על תוצאות גרועות שלפיהם התירוץ לזה הוא המיתון קשה באותם שנים, שנבעה ממצב ביטחוני במדינה. הרבה מהלווים לא החזירו את חובתם לבנק, הרבה מהענפים היו נחשבים למסוכנים, כמו ענף הבניה(הקבלנים פשטו רגל ולא החזירו את ההלוואות שבנק נתן להם) והבנק נאלץ להפריש כספים לחובות אבודים.הכלכלנים אמרו שמנהלי של הבנקים הם אלו שאחראים על הפסדים, כי הרי הם יודעים על מצב הכלכלי קשה במשק, אך עדיין נותנים הלוואות לאנשים שלא מסוגלים להחזירם. למעשה הבנקים ממשיכים להרוויח מפעילות שוטפת שלהם, אבל רווחים אלו נשחקים בגלל הפרשות ענקיות לחובות מסופקים וחובות אבודים.(לקוח מאתר "תפוס" , קישור מס' 6)

לסיכום: "בנק לאומי לישראל" זוהי חברה חזקה וטובה בתחום בנקאות בישראל. בזמן האחרון המדינה מנסה להפריט את הבנק ולמקור את חלקה. אפילו בתקופות מיתון כבד הבנק מסוגל לייצר רווחים גדולים מאוד. הסיכון העיקרי לאלו שרוצים להשקיע ולקנות את הבנק הוא קריסת כל מערכת פיננסית בישראל. תרחיש זה יהיה אסון כבד למדינה והוא מאוד לא סביר.

אנו בעבודתנו מנסים לבדוק איך משפיעים מרכיבים שונים הנובעים מפעילות שוטפת של הבנק (אשראי לציבור ועמלות תפעוליות) וממצב במשק (ריבית במשק ואינפלציה) על רווח הנקי של בנק לאומי וניתן תחזית לשנים הבאות.

קטע מהעבודה:

בהשקעה בבנקים בישראל יש אפשרות להסתמך על מחקרים שנעשו יל ידי בנק מרכזי וגורמים אחרים על הרווח של הבנקים.
אחת הנושאים אשר בדק בנק ישראל במחקריו זהו הפוטנציאל של צמיחה של רווח בנקים המבוסס על גודלו של בסיס ההון של הבנק. בסיס ההון הוא הון המוכר לצורך יחס הון מזערי אשר סכומו בישראל עבור רוב הבנקים לא יהיה פחות מ9 % מהסיכון המשוכלל של רכיבי הסיכון בנכסים מאזניים ובסעיפים חוץ מאזניים (עבור חלק מהבנקים קטנים נדרש יחס הון גבוה מ 9 אחוז). בבחינת התפתחות בסיס הון בעשור אחרון עולה כי זה גדל מ כ-23 מיליארד ש"ח בשנת 1991 ועד ל כ-66 מיליארדים במחצית ראשונה של 2002, וגידולו מסביר את הרווחים הנאים שצברה מערכת בנקאית בעשור הנסקר ובהנפקות של הון ראשוני ומשני באותה תקופה. העלייה בבסיס הון אפשרה את שיעורי הצמיחה הגדולים במערכת בנקאות שהשתקפו בין היתר בגידול שנתי ממוצע כ 10 אחוז באשראי לציבור.

תגים:

אקונומטריקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת רווחיות בנק לאומי", סמינריון אודות "בדיקת רווחיות בנק לאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.